miheno Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Jenta mi er nesten 9 kilo og 5 mnd gammel. Hun får bare morsmelk, og smaker litt grøt eller middagsglass på kvelden. Ser av kurvene at hun ligger helt i øvre sjikt. Synes dere det er grunn til bekymring?
Mamma's Magic Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Hei! Jeg har ikke noe kompetanse på området, men jeg kan aldri tenke meg at det er noen grunn til bekymring. Hadde hun fått masse grøt og sukker, ja, men hun får jo bare morsmelk. Og alle barn er forskjellige. Min jente er snart 4 mnd, og er litt "lett", bare rundt 6 kg, og i tillegg er hun skikkelig lang. Jeg har vært redd for at hun er for tynn, men legen sier hun ikke er det. Hvis du er bekymret, snakk med legen til jenta di, for sikkerhets skyld. Men jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for. Godt hun får i seg massevis av næring, tenker jeg. Det jevner seg nok ut med tida!
Mamma's Magic Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Ser nå at hun får litt fast føde på kvelden. Men likevel da, ingen grunn til bekymring, det tror i allefall ikke jeg.
Vimse + gullene Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 er hun lang og da? tror neppe det er noen grunn til bekymring. barn i den alderen kan godt være litt runde, i alle fall når de hovesaklig får mm. bare vent til de begynner å løpe! Min 5 mnding er også god og stor, over 8,5 kg, men også lang.
Mjølkekua Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Hei! Jenta vår var 8,8 kg på 5 mndkontroll, 65 cm lang. Var 3094 g ved fødsel.. Kun på morsmelk (ikke engang smaksprøver). Ingen bekymring hos hs eller meg.. De kan aldri bli for tykke av mm.. Men hvis vektoppgangen er like drastisk etter introduksjon av fast føde, må vi se hva som må gjøres sa helsesøster. Ikke bekymre deg du ;-) og - jeg ble anbefalt å starte litt med grøt siden hun spiser hele tiden, så nå får hun små, små porsjoner med grøt :-)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Datteren min var på 6 mnd kontroll idag, hun er 8925 g og 67 cm. Hun var 8530 g da hun var litt over 5 mnd. Hun får i hovedsak morsmelk + litt grøt. Verken legen på hs eller hs nevnte med et ord at hun var tjukk, heller ikke da jeg spurte direkte om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå