Gå til innhold

Tenner som kommer samtidig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 7.5 mnd som nå har fått tenner. Det "rare" er at de kommer i klynger.... Altså; de to første fikk hun nede i munnen samtidig. Da var hun 3.5 mnd. De er nå helt utvokst.

Så la jeg merke til (for fire dager siden) at hun holdt på å få en tann til i overmunnen. Greia var at det ikke var en av framtennene som kom,men den til venstre for framtannen... Og den kom liksom ikke rett ut av gommen som de to første gjorde, men veldig i front/foram på gommen, om dere skjønner....? Jeg syns dette var rart, men tenkte at det sikkert er normalt for henne og at det ville gå/gro seg til. Idag når jeg matet henne gapte hun skikkelig og jeg satt sånn at jeg fikk sett hele gommen i front. Da så jeg at begge framtennen, samt den høyre sidetannen også kommer ut nå!

Er det "normalt" at tenner kommer sånn i klynger/samtidig? Trodde jo de skulle komme mer en og en.... Det gjør jo absolutt ingenting; hun er i perlehumør som vanlig og sikler som en gjennomsnittlig st. bernhardshund ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår fikk de 4 fortennene oppe omtrent samtidig. Aner ikke hvor vanlig det er. Først kom de to til høyre og like etter de to til venstre. Han har heller aldri vært plaget under tannfrembrudd, så vi hadde ikke merket det hvis det ikke var for at disse tennene er sylskarpe å bite med!

Skrevet

Så vidt jeg vet er det veldig vanlig at tennene kommer i par.

Skrevet

Akkurat sånn var det hos størstejenta mi også; fikk de to første da hun var 3,5 mnd, så en laaang pause, før det kom en hel bråte samtidig (5 stk) da hun var 7 mnd. Veldig vanlig at tenner kommer opp parvis / "klyngevis" ja =)

Skrevet

Gutten min fikk de to fortennene nede samme uka da han var 4mnd.

Nå er han 7,5mnd og begge fortenna opp kom samtidig for en ukes tid siden.

Tror det er vanlig med de første tenna:)

Skrevet

Så bra at flere enn oss får flere tenner samtidig ;) Følger jo ikke "boka" så var derfor jeg lurte. Der står det at de kommer litt mer en og en og i hvilken rekkefølge de kommer. Datteren min har tydeligvis ikke lest den boka, for her er det to først, så plutselig fire samtidig hvorav de to som har kommet lengst ikke skulle kommet ut før de to tregeste ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...