Gå til innhold

flaskemamma på babykino ... erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo blande den før du går inn? Den kan jo stå en liten stund. Og en film varer jo som regel ikke mer enn to timer så. Jeg hadde iallfall gjort det sånn:) Og hvis du vet ca tidspunkt når ungen skal ha mat, kan du lage den litt ekstra varm så den blir lunk når ungen skal ha den f eks.

Når du har blandet ei flaske så kan den visst stå i maks to timer i romtemperatur..

Jeg har kun latt den stå en time..

Du kan f.eks lage den før kinoen, litt varmere enn drikketemp, og putte den under dyna til ungen eller et annet sted den holder seg nogenlunde varm..

Eller lage den med litt mindre vann, og fylle på med varmt vann fra termos når barnet skal ha den..

er jo ikke noe problem å blande den der inne. jeg ammet da jeg var på babykino, så har ikke prøvd det. Men hvorfor stresser du litt på det?

Er jo lyst nok til å blande alt sammen.

Jeg blander flasken til la petite inne på soverommet hennes og der er det ikke så mye lys. Går helt fint det.

Lykke til og kos deg på kino :)

takk for gode tips. og det er jo sant, babyxelanitram, at det sikkert er lyst nok der inne :-) gode tips å blande på forhånd også. Jeg har visst lett for å stresse meg opp... isj. det skal jeg prøve å slutte med.

Heisann!

Nå drassa jo jeg rundt med mm og kjølelelementer i starten, og i overgansfasen til mme syntes jeg det var enklest med ferdigblandet på tur (litt blandingsskrekk ja...). En uåpnet kartong trenger jo ikke en gang å oppbevares kaldt.

Hørte akkurat et smart tips om å bruke en mattermos. Dvs en termos som ikke smalner inn på toppen med er like brei helt opp. Den kan man fylle halvfull med kokende vann, og når mini begyner å gi tegn på sult så slipper man hele flasken med mme oppi teromsen og skrur på korken! Så myye greiere enn vannbad som man er redd for å velte og søle osv... Trener man litt hjemme så vet man nøyaktig hvor lenge flasken må ligge oppi for å få perfekt temp. Er man på lengre tur så holder tom vannet til to oppvarminger! Mattermosen er gull verdt ikke minst på fly, der syntes i allfall jeg det er styrete å blande eller varme på vannbad med barn i fanget.

Men på sikt er sikkert det enkleste å bruke pulver og kun ha en metode å forholde seg til uansett hvor man er - øvelse gjør mester!

:-)

Annonse

Takk :) har vært litt her og der og måttet gi mat i det siste og blandemetoden funker fint. Greit å kunne blande til nesten drikketemperatur før jeg blander i pulver. Skal nok gå bra på kino også, det. (ikke at det blir noe kino på en stund, det skal jo bli så kaaaldt så blir nok noen innedager....)

Har aldri vært på babykino, men har vært endel rundt omkring, blandet både i buss, bil, på kafe, og på fjelltur;)

MIn løsning med begge barna: Fyller på rett mengde kaldt vann på flaska hjemme, har med en liten thermos med varmt vann og urinprøveglass med mme-pulver. Blander så d blir rett temp med en gang, collet og nan skal jo blandes ved 40 grader- så da er den jo klar med en gang! Har fått mange blikk og kommentaren "jøss, så lettvint!!" Og så bruker jeg ferdigpakker innomellom da. Spesielt når de blir større og ikke er så nøye på tempen- da drikkes den uten å varmes først! DET var lettvint det:o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...