sologsommer Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 har ingen ide, så tar imot alt hjelp/info om dette "spillet"
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 *lete frem fra dypt bak i hukommelsen* Jo, altså. De to spillerne (bare to om gangen tror jeg?) legger hver sine kort ved siden av hverandre på bordet. Så triller først den ene ut sin Bakugan og forsøker å få den opp på ett av kortene slik at den åpner seg. Så gjør den andre det samme. For at det skal bli kamp må begge åpne seg på samme kort. I følge gutta er det også veldig viktig å si "Bakugan, kjemp!", helst med ekte innlevelse. Så må du se inni Bakuga-kulene, der er det nemlig skjult et tall et sted med en "g" bak (eller var det foran?). F.eks 340 G. Så ser du på kortet som kulene står på. Der står det tall på de ulike fargene. Svarte Bakgans har svart (mørke-bakugan), de brune brun, osv. Så plusser man sammen G'en med tallet på kortet for riktig farge, f.eks 340 + 70, og regner ut dette. Den andre gjør det samme med sin Bakugan og sin farge på samme kortet (altså det som begge kulene står på). Den med høyest sammenlagt poengsum vinner først kamp. Man skal da helst spille 3 kamper, så begge trenger da 3 kort og 3 Bakugan-kuler hver. Det er jo da strategisk av den som begynner å trille å sikte på sitt kort og velge det kortet med mest poeng på. God mattetrening rett og slett :-) Mulig dette ikke er helt riktig, men vi (guttene) har nå spilt det slik. Det er noen bonuskort osv også, men de kan ikke jeg noe med. Lykke til da! Bakugan's er faktisk litt søte synes jeg ;-)
sologsommer Skrevet 17. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2010 Takk for svar! men jøsses, litt mere innviklet enn jeg hadde forestilt mig. Ser gutterne på 4 spiller, men de må da gjøre det på en annen måte?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 De lager sikkert sine egne regler ;-) Her ble guttene ganske rå i hoderegning når Bakugan var in, men de var/er jo itt eldre enn dine da. Spilte mest i fjor, da var de 7 år og 5 år. Mest eldste som regnet, men 5 åringen (nå 6 år) klarte også litt.
sologsommer Skrevet 17. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2010 Takk endnu engang. -og gratulerer så mye med dagen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå