mammas nurk Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 noen med barn som ikke er så interessert i kvelds, el grøt ( Nestle) lenger... føler at når hun ( 15 mnd) ikke får i seg grøt på kvelden ikke blir skikkeligt mett...?!! hm:) noen flere med erfaring med at grøt interessen går over å at litt brødskiever, eller ikke noe i det hele tatt før natta, er ok, nok til klare seg til neste morgen:) var dette forståligt?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Her slutta vi med grøt da hun var 11-12 mnd pga hun likte det ikke mer. Ble lei av det. Brødskiver funker jo like greit det. Nå er hun 19 mnd og spiser to brødskiver til kvelds og får drikkeyoghurt.
Trilletrill Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Hos oss nekter hun mer enn noen få skjeèr med grøt....i tillegg til dette har hun blitt superkresen på hva hun liker. Hun er ordentlig bestemt på hva hun vil ha og ikke, og nå spiser hun mye mindre enn før. Men er glad og fornøyd så da tar vi det til oss. Hun er kjempe glad i polar-brød av ulike typer så det fpr hun. Ellers kjempe glad i spiscy mat og grønnsaker og frukt;) Så blir mye av det. Ikke rart at din har sluttet med grøt, hadde jeg spist samme maten i over ett år og pluttselig oppdaget at jeg kunne si ifra hadde nok jeg også sluttet. Min datter på straks 15 mnd er likedan.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Vesla har ikke spist grøt siden hun var 8 mnd gammel ;-) Vi tilbyr skive om kvelden, evt litt havregryn med melk og bitte litt syltetøy i eller jeg har stekt sunne havregrynsvafler. Noen ganger spiser hun bra, andre ganger vil hun ikke ha. De regulerer jo selv om de er sulten eller ikke, så om din ikke vil ha, så går det nok helt fint.
Gjest Kira06 Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Datteren min (14 mnd) er nå også lite interessert i grøt. Så vi har kuttet det helt ut, og planlegger å heller gi henne det en gang i ny og ne som variasjon. Hun spiser som regel ganske mye til middag rundt kl 1630, og er ikke sånn veldig sulten når det er tid for kveldsmat. Stort sett så gir vi henne en yoghurt med forskjellige gryn, rosiner osv, ellers får hun en skive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå