Maigutt07 + maijente10 Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Vesla har fått grøt i 1 mnd snart (er nå 6 mnd), men hun har kun fått små porsjoner, slik at det ikke har påvirket ammingen hittil. Men nå har jeg kjøpt en ny type grøt, Nestle risgrøt med banan. Og den likte hun tydeligvis kjempegodt, slik at hun spiste så mye så hun ble mett og ikke ville ha mm etterpå. Jeg er redd for at melkeproduksjonen skal gå ned, så jeg ønsker råd fra dere andre som ammer og har begynt med fast føde. Hvordan gir dere maten ift mm, og hvo|rdan gjorde dere det etterhvert da det ble flere måltider?
Skedsmo(r) Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Hei. Jeg vet egentlig ikke svaret på spørsmålet ditt, men jeg kan tenke meg at hvis du pumper de gangene barnet ditt egentlig skulle fått mm, så opprettholder du mm vil jeg tro...
FanteGuri Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Med storesøster brukte jeg å gi mm før jeg ga grøt, slik gikk ikke melkeproduksjonen ned. Hvis hun var tørst til grøten, fikk hun vann. Morsmelk/ morsmelkerstatning er jo fortsatt den viktigste næringskilden når de er 6 mnd.
mamman til to gutter Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Så lenge de får i seg nok mat og væske er det jo ikke noen katastrofe om produksjonen av melk går ned etterhvert. Jeg har gitt mm før grøt kun helt i begynnelsen med tilvenning av mat og når de har vært veldig sultne. Han eldste spiste omtrent ikke grøt hvis han fikk melk først selv om han ikke fikk grøt før han var 6mnd, så for å få i han noe annet enn melk, måtte jeg gjøre det sånn. Produksjonen av melk gikk jo noe ned, men jeg hadde nok melk til å gi til måltidene han ikke fikk fast føde. Når han var ca9mnd var det i tillegg helt umulig å amme på dagtid, så da fikk han stort sett melk kun om morgen og kveld + av og til en gang i løpet av dagen hvis han hadde en god dag og vi bare var hjemme. I flg helsesøster var det helt greit at han ikke fikk mer melk fordi han i tillegg fikk grøt to ganger om dagen og drakk vann til de måltidene. Jeg ammet morgen og kveld til han var 13mnd, da sluttet jeg fordi jeg ønsket det...
Snupi27 Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 jeg gir mm før grøtmåltider.. jeg gir ca 20 min før grøten kommer på bordet.etterhvert så skal jo fast føde ta over for melken så vi må jo nesten bare innse at produksjonen må ned, ellers blir det mye spreng på oss etterhvert =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå