Nynte Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 Han er 5 1/2 mnd og får mme og grøt om dagen. Han har hatt helt fin mage etter vi begynte med grøt, får sviskemos i tillegg. Vi bruker Holle mme, og har ikke trengt å bruke malt eller noe, men nå tenkte jeg vi kunne prøve NAN igjen, siden det er litt lettere å få tak i, så har byttet til NAN gradvis. Nå har vi brukt bare NAN noen dager og endel sviskemos, men har blitt veldig hard i magen de siste dagene. Han trykker skikkelig hardt og det har bare kommet en liten seig klump noen dager, men virker egentlig blid og fornøyd ellers altså. Så nå må jeg enten begynne med malt i NAN eller gå tilbake til Holle. Tror jeg går for det siste.. Men for å løse opp det harde nå, er det best med malt eller laktulose? Kan jeg bruke alt, sviske, malt og laktulose? Og han er vel ikke forstoppet siden det kommer en seig klump hver dag?
Nikamo Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Han er nok ikke skikkelig forstoppet, siden det faktisk kommer litt hver dag... Men det høres jo ut som om han ikke tåler NAN. Siden du er villig til å gå tilbake til Holle selv om det er mer styr for deg, så synes jeg absolutt du skal gjøre det Ville prøvd å gi sviskemos for å få fart på magen - ikke malt enda kanskje...?(Hvis du bytter tilbake til Holle mener jeg...) Laktulose har jeg null erfaring med, så der tør jeg ikke uttale meg!
Nynte Skrevet 17. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2010 Ja, jeg går tilbake til Holle...men får det ikke før i morra kveld. Har brukt masse sviskemos de siste dagene, men hjelper ikke. Så i morra tidlig tar jeg i malt og har det i hver flaske til ting har stabilisert seg forhåpentligvis. Fader, hva er det med NAN da.. De fleste bruker vel det....og siden mini har fått grøt i det siste og ikke reagert på det, tenkte jeg at det skulle gå fint med NAN, men tydeligvis ikke..
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Hvorfor ikke gå for collett eller hipp om du syns d er mye styr med holle mme en? snuppa her blir også hard i magen av nan men hipp og collett funker fint.
Nikamo Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Ja, da hadde jeg gått for malt i NAN frem til du får byttet! Har ikke så mye erfaring med mme dessverre, men mine har tålt NAN de gangene de har fått det... Rart at det skal være så stor forskjell på merkene... Ser du har fått råd om andre merker - får håpe de kanskje kan funke for både deg og baby Lykke til!
Nynte Skrevet 17. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2010 Ja, kan jo prøve et annet merke også, men hvorfor ikke gå for det man vet fungerer. Er ikke så pes å bruke Holle altså, men NAN er litt mer tilgjengelig og billigere.. Men nå er det vel bare 6 mnd til med mme, så skal man vel over på kumelk etterhvert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå