Gå til innhold

noen fler som ammer men gir mme på kvelden (i håp om at) barnet skal sove over en lengre periode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..jeg ammer lillegull på 4 uker, men har stresset litt på kveldene da hun vil ha pupp ca hver halve time i flere timer, var urolig og hadde mange avbrutte søvnperioder. prøvde mme i går og jenta sov i 5 timer etter dette! ny rekord!

..er det noe negativt med å gi tillegg på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingenting galt i å gi tillegg dersom babyen ikke blir fornøyd på kvelden:) Har måtte gjort dette et par ganger selv. Har lagt han til hver time hele kvelden, og dersom han fremdeles ikke er fornøyd når han egentlig pleier å sove (ca 22-23-tiden), har jeg gitt tillegg, ettersom det da tydeligvis er ganske så skralt med mm. Er ikke noe koslig for ungen å ikke bli mett! Min blir veldig urolig på kvelden og natten dersom han ikke har fått spist seg mett, og våkner mye tidligere enn vanlig.

Skrevet

Hvor mye gir dere da? på flaske? Min våkner hver time på natta, så lurer på å gjøre det samme, zzz

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg valgte bevisst å ikke gi ungen min mme før han var ca 3 mnd. Det tar noen uker før melkeproduksjonen har stabilisert seg og den vil stort sett tilpasse seg ungen. Jeg ammet hver 2.time i kanskje 8 uker. Ja, jeg ble trøtt selv, men likevel, det går over og du verden så fort tiden går selv om jeg var litt sliten en periode. Han er 5 mnd nå og jeg fullammer, men jeg har forsøkt å gi han velling på kvelden, bade med mm og mme, men han våkner opp på samme tidspunktet og vil ha pupp likevel...

Husk at du ikke øker produksjonen din ved å gi erstatning. Du bør i såfall pumpe deg 2-3 ganger i det tidspunktet ungen skulle ammet, ellers vil du jo aldri få økt melkemengde om kvelden. Husk at de kan ha økedøgn også, da er det jo meningen at de skal ligge ved puppen ofte, slik at du får mer melk......

Skrevet

samme greia her å.. blir helt utslitt så vurderer gjøre det samme.. tenkte som hun andre her at det ikke er smart, men etter nok ei natt med 3 t søvn så tror jeg jaggu at jeg skal prøve mme.. hvilken type er å anbefale?

Skrevet

Gutten min hang på puppen min KONSTANT på kveldene i flere uker. Egentlig fra han var nyfødt til han blei rundt 2 måneder. Jeg var så ubeskrivelig sår og det var et lite mareritt hver kveld. MEN, jeg vurderte aldri å gi opp amminga til fordel for mme, og du verden så glad jeg er for at jeg ikke gjorde det. Jeg har nå en gutt på 4 måneder, jeg fullammer fortsatt og har masse melk til han! Det tok litt tid, men grunnen til at jeg fikk masse melk er nettopp fordi han hang på puppen på kvelden.

Skjønner godt at du er sliten og lei, men alt strevet vil lønne seg til slutt. Det gjorde iallefall det for min del. Lykke til!!! :)

Skrevet

ja jeg ser de og er helt enig! er bare lettere rådvill..

jeg har for mye melk til han så må håndmelke titt og ofte da han har reflux, og det kommer bare opp når han får i seg for mye..her er det en kamp for at det skal gå 3 t mellom måltidene for han vil ha mat hele tiden..

Skrevet

Hei

Jeg startet allerede ved 6 uker å gi mini ekstra morsmelk på flaske (pumpet tidl på dagen) for å slippe dette veldige maset etter puppen på kveldstid da melken ikke kom fort nok. Ved fyllte 3 mnd gikk jeg over til NAN HA1 (kjøpt på apotek) som også var veldig fin (men desverre sov ikke mini noe lenger av å få erstatning). Ved en feil så kjøpte jeg vanlig NAN på butikk etter dette og den kastet hun opp av i et helt døgn etterpå. Så om dere skal forsøke å gi ekstra erstaning så kjøp NAN HA1 på apotek, den skal visstnok være mildere. Jeg har også hørt mye skryt om Collett erstatning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...