Gå til innhold

Noen fra Sandefjord her? Vurderer å flytte dit, har noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har også tenkt å flytte til Sandefjord, fordi min mamma bor der.

Bodde der noen år på 80-tallet (er 40) og har 2 barn (-07 og -04).

Jeg har lyst å komme i kontakt med noen med barn på samme alder....

Vi vurderer Virik/Hauan/Ranvik/Mosserød, har lyst å bo i et veldig barnevennlig område - med godt miljø. Og i gangavstand til sentrum, mannen kan ikke ta lappen.

Vi bor nå i Follo, i et fantastisk barnevennlig rekkehusområde, men flytter til Sandefjord pga mamma bor der, og fordi det er en hyggelig og passe stor by, med nærhet til sjø osv. Kjenner ingen barnefamilier der da, så det er skikkelig skummelt!

Hvilke barneskoler og barnehager er å anbefale/har godt rykte?

Skrevet

haha

Som å lese om meg

Bor i Follo

Barn født i 04 og 07

Skal flytte til Sandefjord - helst sentrumsnært (men begge har lappen)

Har bodd i Larvik før (bomma litt på byen der)

Mor bor i Larvik (der også)

Bor i Follo

Bor i rekkehusområde som er veldig barnevennlig

Syns det er skummelt å skulle flytte dit man ikke kjenner noen ;)

Måtte faktisk aktivere kontoen min som har vært urørt i 3 år nå - bare for å kommentere til deg Harmonica!!

Skrevet

Hei,

Både jeg og min mann er innflyttere i Sandefjord. Snart 13 år siden vi flytta hit og vi stortrives!!!

Men de første åra her var litt stusselige. Jeg jobba sammen med eldre kollegaer som var i en helt annen livsfase enn oss. Men etter at vi fikk barn og jeg fikk en ny jobb med kollegaer i samme livsfase som oss,så løsna det sosiale også. De fleste av våre venner har vi fått enten fordi vi har barn på samme alder (barselgruppe, småbarnstreff o.l.) eller fordi de er foreldre til våre barns venner.

Dane: jeg bor i Hasleåsen så vil bare ønske dere velkomne i nabolaget!!

Skrevet

Hvor ligger Hasleåsen?

Jeg finner den ikke på googlemaps

Skrevet

Takk, DET skjønte jeg! Jeg finner det bare ikke og lurte på HVOR i Sandefjord det ligger... :)

Finner mange andre åser, men ikke denne!

Skrevet

Gud bedre - tenk at jeg skulle finne den på INTERNETT

hehe

Skrevet

Hehe, mulig det bare er noe jeg kaller det for....er som sagt innflytter :-)

Men søk på Hasleskogveien, Brentåsveien, Drakeåsveien, Bjørnåsveien eller noe. Det er hvertfall noen av gatene rundt her :-)

Skrevet

jeg vet ikke mye om sandefjord,men kan annbefale larvik...det er en flott by,er innflytter til larvik og jeg stortrives.bussforbindelse hver 1/2time til sandefjor,tønsberg.mange rolige byggefelt,mange flotte barnehager,og små og store skoler..mange flotte tur områder.

Skrevet

Så godt å lese noen positive kommentarer om Sandefjord også;) Som tidligere sagt så trives jeg veldig godt her med mann og barn. Bor nord for byen i Mosserødområdet og til deg som lurte på bhg og skoler så har jeg iallfall bare hørt positive ting om Mosserød barneskole og Breidablikk uskole som ligger i nærheten her... Ellers er det jo ikke lange biten til byen heller. Har åpnet ny bhg i nærheten også, men vi har ingen av barna våre der. Vi valgte å beholde den bhg vi allerede brukte, selv om vi flyttet fordi vi er veldig fornøyde med den. Lykke til til alle dere som vurderer å flytte hit. Det er en flott by med mange muligheter:)

Skrevet

Hei... Jeg kjenner jeg blir litt "provosert" når jeg ser så mange negative omtaler om Sandefjord. Vi bodde 6 år i Larvik og var IKKE fornøyd med dern byen! Så i fjor flytta vi til Sandefjord etter at min mann har jobba her i 5 år og jeg har jobba her i 2 år.. De første vennene i vesfold vi fikk når vi flyttet til Larvik var et par som bodde og bor og er fra Sandefjord!

Alle vennene vi har fått etter det er Sandefjordinger og de aller fleste av dem er faktisk "innfødte"

Jeg angrer ikke ett sekund på at vi kom oss hit, vi bor nord i byen, ved Mosserød og har ett barn på Mosserød barneskole. Hadde hørt veldig mye bra om den skolen fra før og makan til oppfølging har jeg lett etter i alle år fra bhg i Larvik. Naboene våre er kjempe koselige!

Mange flotte turområder, butikker i gåavstand, flott by med både senteret og sentrum på samme sted....

Er det noe jeg kan trekke ned så må det være erfaring med den nye bhg på Åbol.

Skrevet

Jeg lurer på hvordan skolene er jeg.

Vil gjerne bo rett ved skolen og vil gjerne ha en med godt rykte - god læring, godt miljø, god integrering av 'utlendinger'

Noen som ved?

Vi har tenkt på områder som

Hystadveien (blir vel Virki skole)

Bak jernbanestasjonen (Mokollen, Byskolen kanskje?)

Kanskje Nygårdsområdet

Er veldig ute etter gammelt 'ærverdig' hus, så det er vel i hovesak der man finner dem...

Noen som har noen formening om disse områdene?

Skrevet

Jeg er oppvokst i Sandefjord, og gikk på Virik skole. Det var en bra skole den gang, men begynner å bli noen år siden, så vet jo ikke hvordan den er nå. De som bodde i Hystadveien den gang hørte til Byskolen, men kan jo hende grensene har flyttet siden den gang. Tror de som bodde på Mokollen den gang hørte til Sande skole (heter den ikke det?)

Vi ønsker å flytte tilbake til Sandefjord selv, og har kikket litt på Nygård. Problemet der er at om man havner i Krokmoa skolekrets, så har de veldig trangt om plassen tror jeg. Men den sorg tar ikke vi enda, for er noen år igjen til vi har skolebarn :)

Skrevet

Ble mye "den gang" i setningene mine, så jeg nå :)

Når jeg tenker meg om kan det hende de på Molkollen gikk til Mosserød også....ble litt usikker.

Skrevet

Vi vurderer Mosserød også, og har lurt på hvordan skolen er. ;o)

Vet den er nyrenovert og fin, men er skeptisk til baseskoler. Blir det ikke mye uro av det? Har du også førsteklassing?

Virker som nabolaget på Mosserød er barnevennlig. Sosialt også kanskje?

Skrevet

Hei!

ser du har fått ganske mange svar men svare nu å !

vi fløtta til sandefjord i 2000.. samboern først å så kom æ etter i 01 da æ va ferdi me skole! gikk på manpower å fikk jobbganske rakst!

det e litt vanskelig å komme inn på folk ja ! men det kommer seg! æ e ganske sjernert av mæ men har møtte kommet ut av det skalle litt ! men vi har som sakt bodd her i en del år nu å kommer ikke til å fløtte her fra ( me mindre det blir nord over igjen) syns det e en flott by , passe me folk å nært til tønsberg, larvik ++ vi bor i bugården / krokemoa å her har vi bodd hele tia! nært til bhg , skole , svømmehall , fotballbane ++ alt sånn at når ungan blir større ikke treng å kjøres til trening eller byen ! det e litt dyrt her , hus å sånn men det får gå ! nyydelig omr! kom til sandefjord! å har du unga å kommer i bhg e det lett å komme i kontakt me andre!! :-)

2 tommla opp for sandefjord!!!! :-)

Skrevet

Hoho, dermed viste det seg at Fabelaktiv og Harmonica kjenner hverandre fra samme lokale 07-barselgruppe! Har to søte småpiker begge to! Spørs om du skjønner hvem jeg er nå. Jeg ringer deg!! Hihihi!

Skrevet

Haha

Største sjokket :)

Hyggelig dag i dag altså, først spurt om leg på polet - bare 16 år over aldersgrensen ;) og så ringer du! Jeg ler hele veien i seng!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hadde egentlig glemt ut hele denne tråden, men fant den igjen da jeg skulle Google flytte til Sandefjord. Har nå vært på husvisninger og er i tvil hvilket hus vi bør satse på. Har noen kjennskap til Solbakken? Hvordan er tilfelle det området. Er litt i tvil på om det er gode oppvekstvilkår for barna der. Folk må gjerne komme med råd hvor vi bør flytte for vi er veldig i villrede. Synes det er så få boliger som ligger ute. Så hvis dere vet om noen som skal selge, men enå ikke har lagt huset ut gi meg et vink. Så gøy at så mange ble engasjert av tråden jeg startet. Og til de som ønsker å bli venner med meg. TUSEN TAKK!

Skrevet

Du mener ikke Solbakkeveien? Jeg aner ikke hvor noe Solbakken ligger iallefall... :)

Men Solbakkeveien er et koselig sted, med kort avstand til byen og matbukker m.m. Jeg tror stedet er knyttet til Byskolen, så barneskoleveien er vel kanskje ikke opptimal? Ellers grei vei til Ung.domsskolen, og Videregående ligger rett oppi veien.

Men hvis det er huset i Solbakkeveien dere har tittet på, og det er prisklassen deres, så ville iallefall jeg ha valgt et annet sted :) Nå er jeg fra Vesterøya , så jeg er jo veldig knyttet til det stedet, og anbefaler Framnes/Holtan/Buer på det varmeste :))))

Skrevet

Det var solbakkeveien jeg mente;) så du mener den er altfor dyr til å ha den beliggenheten? Vi er som sagt i tvil og er redd for å få problemer med å selge for den pris hvis vi skulle mistrives i Sandefjord. Har jo ikke lyst å tape penger. Vi har sett litt på framnes, men har ikke funnet det rette ennå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...