Gå til innhold

Hjelp!! litt blødning, så et lite hjerte slå, så enda mer blødning... !!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg temmelig desperat!!

Noen andre som har opplevd dette? Har hatt litt småblødninger de siste 2 ukene, var hos lege på mandag som helst bare ville berolige meg med at alt var bra og at graviditeten var intakt, men ble sendt til ultralyd som viste et bittelite foster med fin hjerterytme. Gynekologen sa at det så veldig bra ut og gratulerte meg . . . Jeg skulle komme tilbake viss det fortsatte å blø... Nå i dag blør det mye mer, masse koagler og det lukter litt rart... nesten sånn som det lukter ved fødsel... (sorry detaljer)

Jeg er så redd nå... va skal jeg tro?? Banker hjerte fortsatt eller er det for seint?? Har noen av dere opplevd at det allikevell går bra selv med mye blødning?? Ønsker av hele hjerte at dette vil gå bra... men tviler veldig! Har ikke smerter heller...

Håper noen tar seg tid til å lese dette og svare meg... :(

På forhånd hjertelig takk !!

Fortsetter under...

vet ikke om jeg er til noen hjelp, men jeg jeg har ei frisk jente.. andre gang jeg ble gravid begynte jeg og blø..nokså mye..så var jeg på ul og han trooodde han så hjerte slå men så ut som jeg var litt mindre på vei enn jeg trodde..ti min etter ul en så kom fostersekken osv ut..på str med en klinkekule (uke 6)

Nå denne gang er jeg gravid igjen og begynte å blø..ble livredd og fikk ul. der så han kun fostersekken og trodde det skulle gå galt (egypt pga ferie)

så fikk jeg ny ul hjemme 4 dager etter og da slo hjertet=) viste seg at det lå blod i livmorhalsen..jeg blødde videre i 1,5 uke etter ultralyden.

Ettersom du får klumper og i blodet så hadde jeg vert litt bekymret. Jeg blødde også veeldig lite denne gang. jeg ville fått meg en ultralyd time, så du slipper å bekymre deg. off vet åssen det føles =/

Tusen takk for svar! Jeg fikk jo beskjed om å komme tilbake dersom det ikke stoppet, så jeg tenker at viss det øker på til slutten av uken kan jeg kanskje ringe på fredag for å få en ny sjekk, vil liksom ikke vær så desperat, når både lege og gynekolog sier alt er bra...

klarer bare ikke å slappe av.... Har en liten jente selv også, så er jo heldig tross alt ! Får bare vente og slappe av så får vi se...

det kan være noe blod bare som skal ut, men rart han ikke så noe eventuelt på ultralyden.. men ikke bekymre deg så mye og prøv å ta det helt med ro i tilfelle det er en truende abort. er ikke så mye man selv elelr lege kan gjøre om man mister egentlig, men må prøve å tenke positivt iallefall. det er folk som har blødd mye og klumper men at alt var bare fint med babyen:)

Har du mistet tidligere? Jeg mistet i April, og blødde på samme måte som deg. Men jeg hadde smerter. Og da mener jeg skikkelig menssmerter. Så da var det liksom ingen tvil om at jeg mistet. Blødde i noen uker før det gikk helt galt. Blødde så mye at jeg måtte ha truseinlegg, og det var blodet var klumpete. Da jeg kom meg på UL var alt borte. Var vel i uke 6 eller noe når jeg mistet.

Du bør kankje ringe legen å høre hva han mener? Kan jo hende han vil anbefale deg å komme tilbake.

Nei jeg har ikke mistet før, har heller ikke noe smerter, bare litt murringer og det har jeg hatt hele tiden. Blør som regel ikke uten at jeg går på do, men jeg går ofte på do og da har det komt endel. Men har faktisk blitt betydelig mindre allerede, trodde du skulle blø mer enn en vanlig menstruasjon dersom SA, men det gjør jeg ikke...

Er i uke 9 nå. Skal ringe å hørre i mårra! Så får jeg meg kanskje en ny ultralyd. Men er selvfølgelig forberedt på at det har gått galt, samtidig som jeg har et ørlite håp om at det fortsatt er et hjerte som banker...

Annonse

heisann.....'

kjedelig med slike situvasjoner med blødniger og bekjumringer...;-( men desverre er det en del av det å ha en spire i magen!!!

men jeg hadde en MA for 4 uker siden....emroyet/fosteret hadde dødt i fosterets uke 8 og min uke 10..... Og da må jeg bare si at det var ikke bare litt som kom ut... det var MASSE...... men nå startet jo dette ikke med blødninger på meg..... det ble jo satt igang... men om du har blødninger som er så små at du kun trenger et truse innlegg tror jeg du skal være optimistisk men for all det jeg hadde sjekket det ut så lenge du er bekjumret... ingen har det bra av å gå rundt å lure på om ting er iorden!!!!!

Masse lykke til...

Lillemy+my

Jeg vil bare si at jeg tenker på deg og krysser fingrene for deg!! Håper virkelig du kommer med gode nyheter her!! Håper alt står bra til med lille frøet ditt!

Masse lykke til!!!

Nå snek jeg meg over fra andre trimester her, men tenkte jeg nesten måtte svare.

Rett før jeg gikk over i min 12 uke begynte jeg å blø med ordentlige smerter (så ille at jeg ikke kunne stå) og trodde jeg hadde mistet. Kom meg avgårde til akutt Gyn.U og fikk beskjed om at alt så bra ut, hjertet slo og ingen grunn til bekymring. Hadde allerede time for UL på fødepoliklinikk dagen etter, som jeg bestemte meg for å beholde. Gynekologen der sa at alt var tipp topp, grunnen til at jeg blødde var rett og slett det at morkaken fortsatt ikke var trukket seg ordentlig opp i livmoren enda.

hun sa også at omtrent halvparten av gravide blødde litt i svangerskapet, og at det ikke nødvendigvis betyr at noe er galt.

Så det beste rådet jeg kan gi deg er å prøve å slappe av og å få ordnet en ny time for en sjekk. I mitt tilfelle gikk det iallefall bra, håper det går bra for deg også :) Lykke til

Hei. Det var trist å lese ditt innlegg.

Fra i går natt til i morges blødde jeg mye med rødt ferskt blod med svake menssmerter-aktige kramper der nede. Jeg var lite bekymret, fordi jeg tenkte at hvis det ikke gikk så bra, så måtte jeg bare akseptere det.

I morges var den lille bulen på magen borte (begynte å få den for noen uker siden) og jeg trodde at det gikk veldig galt med fosteret, så jeg og kjæreste dro til legevakten i Oslo (de hadde ikke ultralyd-apparat) med en gang vi sto opp, og deretter til akershus sykehus, men alt var visst i orden med fosteret, normal hjerterytme og mye kroppsbevegelser :) Vi ble utrolige glade.

Legen sa at mange andre i uke 12-13 (som meg) har opplevd samme problemer, men hun vet ikke eksakte årsaken til det i mitt tilfelle, men det kan være mange årsaker.

Nå er den lille bulen tilbake, kanskje det var ustabilt med fostervann/blod-mengde...

Slike tilfeller er muligens et moderne problem? Kanskje noe sammenheng med kosthold? Kanskje pga kommende kulde?

Håper det går bra med deg og din lille?

Hei. Det var trist å lese ditt innlegg.

Fra i går natt til i morges blødde jeg mye med rødt ferskt blod med svake menssmerter-aktige kramper der nede. Jeg var lite bekymret, fordi jeg tenkte at hvis det ikke gikk så bra, så måtte jeg bare akseptere det.

I morges var den lille bulen på magen borte (begynte å få den for noen uker siden) og jeg trodde at det gikk veldig galt med fosteret, så jeg og kjæreste dro til legevakten i Oslo (de hadde ikke ultralyd-apparat) med en gang vi sto opp, og deretter til akershus sykehus, men alt var visst i orden med fosteret, normal hjerterytme og mye kroppsbevegelser :) Vi ble utrolige glade.

Legen sa at mange andre i uke 12-13 (som meg) har opplevd samme problemer, men hun vet ikke eksakte årsaken til det i mitt tilfelle, men det kan være mange årsaker.

Nå er den lille bulen tilbake, kanskje det var ustabilt med fostervann/blod-mengde...

Slike tilfeller er muligens et moderne problem? Kanskje noe sammenheng med kosthold? Kanskje pga kommende kulde?

Håper det går bra med deg og din lille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...