Gå til innhold

EL tester, babycomp ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke peiling på når jeg har el. Har aldri brukt noe for å finne det ut heller, men kunne vært litt spennende å prøve. Hva vil dere anbefale dere som har prøvd forskjellige el tester ? Har hørt om babycomp, er dette bra ? Hva føler dere måler mest nøyaktig ? Og hva er enklest å bruke ?

Mange spørsmål - håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker babycomp og tar EL-tester noen ganger, men ikke så ofte. Babycom og temperaturmåling synes jeg gir en veldig god oversikt over syklusen og ca når man kan forvente EL. Men du får ikke helt sikkert svar før EL er over, da stiger temperaturen. Med EL-tester får du positiv test 1-2 dager (?) før EL.

Hvis du har ganske regelmessige sykluser, ville jeg nok holdt meg til EL-tester. Da kan du regne med å ha EL ca 14 dager før mensen og kan begynne å teste noen dager før. Hvis du har uregelmessige sykluser, ville jeg investert i babycomp. Det er jo ganske dyrt, men veldig greit for å bli kjent med sin egen syklus.

Når det gjelder hva som er enklest å bruke, synes jeg det er enklere å stikke en temperatumåler i munnen når man våkner (babycomp) enn å tisse i et glass og EL-teste. Men det er bare min mening.

Lykke til! :)

Skrevet

Takker for svar:) Ser ut som jeg kommer til å investere i en babycomp, har vel noenlunde styr på syklusen (ca. 31-32 dg), men som du skriver kan det vere enklere å bruke denne. Kanskje jeg kommer til å kjøpe el-tester også, har du erfaring med de du kjøper billig på nettet, gjennom de linker som er knytt opp mot denne siden ?

Skrevet

En babycom kan man også bruke som prevansjon etter endt svangerskap. Bruker denne hver morgen, fungerer veldig fint for meg. Men det tar ofte 6 sykluser i starten for den er trygg på syklusen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...