Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei om det er noen som kan fortelle meg hvordan kynnere er i forhold til rier osv?hvordan oppleves de fleste kynnere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere skal ikke være vonde, det er alt jeg har forholdt meg til. Har hatt fler og fler kynnere i det siste, det er ubehagelig, men de har aldri vært vonde. Så regner med at alt er som det skal.

Skrevet

eg har ikkje hatt kynnere i det hele tatt og er nå i uke 38

Skrevet

Du trenger ikke ha kynnere i det hele tatt :) Kanskje du er heldig og slipper unna! Hadde omtrent ikke noe sånt i mitt første svangerskap - nå er det massevis, og jeg synes det er ganske ubehagelig :/

Skrevet

hadde vært litt greit om eg hadde kjent det på kroppen at det er rundt hjørnet elle ikkje?

Skrevet

Jeg har aldri hatt rier, men har hatt en del kynnere i svangerskapet. Av og til bare strammer det litt, magen blir hard, men det er ikke ubehagelig, andre ganger er det kraftigere sammentrekninger og da blir det mer ubehagelig. Det er når disse står på jeg ikke skjønner hvordan det er plass til at ungen skal vokse inni der i 12 uker til;)

Skrevet

Må svare deg på det med at du liksom SKAL merke at ting er rett rundt hjørnet...jeg merket INGENTNG i forkant av min første fødsel! Ikke noe som helst før jeg måtte på do en natt og det rant litt vann ut av meg, da hadde det begynt å lekke :) Hvis du er bekymret for noe med babyen, så bør du vel ta en tlf til føden? Ellers bør du bar være fornøyd med å slippe kynnere, maserier osv ;)

Skrevet

Bare et lite ps: Kynnere sier ingenting om at det er noe rett rundt hjørnet. Som flergangsfødende er det vanlig å begynne å merke det kanskje allerede rundt uke 17-20. Som førstegangsfødende er det helt normalt å ikke ha kynnere i det hele tatt....

Skrevet

Jeg var på kontroll i går på sykehuset, og utskriften på den der maskinen (ctg?? et eller anna slik, måler barnets puls, aktivitet og evt rier/kynnere) viste at jeg hadde flere kynnere, men jeg hadde ikke kjent en eneste av de :)

Trengte ikke å kjenne kynnere i det hele tatt som førstegangsfødende, sa jordmor :)

Skrevet

Jeg har hatt kynnere siden uke 20 i alle fall og fikk i dag beskjed om at jeg ikke er moden i det hele tatt. 7 dager etter termin. Så kynnere har ikke noe med fødsel å gjøre :) bare vent, du kjenner veene godt!

Skrevet

Ja sa jordmor til meg. Bare to ord på samme onde/gode. :)

Skrevet

Heisann:) titter innom bare, fødte for 3 uker siden i dag:)

Det at kynnere ikke skal gjøre vondt er i å seg riktig, men de kan bli VELDIG ubehagelig til tider. gikk med masse harde,regelmessige kynnere og maserier som ikke hadde noen effekt på livmorhalsen leeenge før fødsel (gikk faktisk 8 dager over) . Mine kynnere kjentes av at magen strammet seg kraftig, og ubehaget kjentes mest oppe ved ribbeina. Men med riene kjentes det i underlivet.hadde heldigvis ikke riene i ryggen.og det jeg opplevde når riene kom var at DETTE ER RIER!!!! (ingen tvil mersom) Men nå har begge mine fødsler startet med vannavgang, så hvordan riene er uten at vannet har gått, har ikke jeg så mye erfaring med:)

Lykke til med siste innspurt:)

Skrevet

eg får vondt i magen når eg snur meg i senga om nettene kan det være kynnere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...