Gå til innhold

Bilder av babyen og gråtende mor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i familien er det jeg som er fotograf. Og JA, jeg tar vel igrunnen nok bilder... Er jo minner for livet!

Jeg spør ofte min samboer om han kan ta bilder av meg sammen med barna, men han er ikke særlig intr i det!

Nå har jeg sett over bildene, og ser til min fortvilelse at jeg er med på ett bilde sammen med mine barn etter at vi kom hjem fra sykehuset. Jeg ble så lei meg, for nå er jo barselstiden over, og jeg har kun ett eneste bilde. Gråtende ringte jeg min samboer. Jeg sa vel ganske raskt at det ikke var noe galt som hadd skjedd, men at jeg hadde funnet ut at jeg kun var med på ett bilde. Han fikk visst hjerte i halsen når jeg gråtende ringte, og de få sekundene det tok å fortelle at ikke noe alvorlig hadde skjedd føltes visst som en evighet for han. Han hørte litt på meg, deretter sa han at dette giddet han ikke høre mere på.

Jeg er enig i at dette slett ikke er livets undergang. Vi har mange flotte bilder av vår lille tulle, jeg kan i fremtiden være med på mange bilder (få venner og familie til å ta bilde om ikke annet....), men bilde av meg og våre barn i barselstiden er det for seint å gjøre noe med!

Og for meg er det litt trist akkurat nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg opplever det samme som deg.

Det er kun jeg som tar bilder. Jeg har ikke mange bilder av meg og sønnen min fra barseltiden sammen. Maks to tre. Og på det ene sover jeg og måper, for sambo tok bilde mens jeg og sønnen min sov sammen, lekkert.. og det andre bilde ammer jeg og ser helt skrekkelig ut. Ingen koselige bilder av oss to sammen, trist ja... vi får begynne bare gi kamera i hånda på de som er i nærheten å be de ta bilde! :)

Skrevet

Enig! Samboeren min mener jeg kan bruke selvutløseren på kameraet. Men det blir jo bare stress! Det brukte jeg for å ta gravidbilder.

Han har ingen forståelse for at jeg ønsker bilder sammen med barna. Han hadde selv foreldre som sjelden tok bilder av sine barn. Jeg har mange bilder fra jeg selv var lita, og har satt stor pris på disse bildene. Har hatt mange hyggelige stunder med mine barnealbum opp gjennom åra, og det ønsker jeg at mine barn også skal ha.

Heldigvis har jeg noen bilder fra oss på sykehuset. Håper det blir flere bilder av deg og ditt lille vidunder i fremtiden:-)

Skrevet

da får dere alle plage og kommandere samboer litt da!om du ser en fin anledning med bilde av barn og deg selv så hent kamera,rop på samboer og si at han skal ta bilder av dere. Er jo ikke værre enn det!

Skrevet

om du ikke allerede har gjort det, kan du også høre med familie og venner om de har noen bilder :)

Skrevet

Skjønner godt at du er trist jeg... Og synes samboeren din godt kunne vært litt mer tålmodig med deg - dette er viktig for deg, og da kan han godt gidde å høre på, ja! Selv om han kanskje ikke ser viktigheten av det selv, så kan han i det minste respektere dine følelser...

Skrevet

Jeg har så vondt for deg. Kan du ikke spørre slekt og venner om de har noen du kan få en kopi av? Det vil jo bli trist for barna også når de oppdager at du ikke er med på mer enn ett...

Håper samboeren din forstår at dette er viktig og at han tar bilder i fremtiden.

Skrevet

Ett til: Jeg kan love deg at kameraet bestandig er i nærheten! Men problemer er jo nettopp at han ikke lar seg kommandere! Jeg har bedt flere ganger om at han skal ta bilde, men han gidder ikke. Ber meg heller bruke selvutløseren, men det er for mye styr med en liten baby. Så jeg får heller kommandere venner og familie som er på besøk har jeg bestemt meg for! Han tok en serie bilder av oss når tulla var ca 2 uker (dvs han tok 8-10 bilder iløpet av ett minutt), og heldigvis er disse bildene veldig fine!

Jeg får sjekke om noen tilfeldigvis har bilde av meg sammen med knøttene, men de fleste tar nærbilde av babyen og storesøster. Jeg har iallfall mange bilder av babyen sammen med storesøsteren, pappan, familie og venner som har vært på besøk. Og selvfølgelig mange portrettbilder. Jeg ble veldig lei meg i dag når jeg fant ut at jeg kun var med på ett bilde. Men det er forsent å gjøre noe med det nå. Men i fremtiden skal jeg passe på å bli med på noen bilder. Er ikke venner eller familie i nærheten må jeg vel trykke på selvutløseren. Men forhåpentligvis skjønner samboeren min at han ikke bør være så sær i fremtiden når jeg spør han om å ta bilde! Han hørte jeg var skikkelig lei meg i telefonen!

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor han ikke vil ta bilder av deg og barna jeg da? Er det så vanskelig da? Dårlig gjort!

Skjønner veldig hva du mener!! Er jo supertrist å ikke ha noen bilder av seg og babyen i barseltiden! Er jo da babyen ligger å sover på deg osv, noe han ikke gjør når han blir større.. Er jo også noe spesielt med mor og barn bilder også synes jeg!

Om han ikke vil ta bilder av deg og barna hadde jeg jaggu vært trass og ikke ville tatt bilde av han og barna også, så skal han få se hvor moro det er..

Jeg ville iallefall benyttet enhver anledning når du har andre i huset eller er på besøk hos noen, å be dem om å ta bilder av dere da! :) Så får du noen iallefall! :)

Skjønner godt at du er trist, fult forståelig!! :)

Skrevet

skjønner hva du mener. Jeg har INGEN bilder av meg og tulla fra barselsperioden,ikke engang fra sykehuset, hadde glemt kamera og vi dro hjem ganske fort. Det jeg er mest lei meg for er at jeg hadde masse bilder på tlf min med henne den natten på sykehuset og det har blitt BORTE! Så sitter kun igjen med en liten videosnutt og to bilder som jeg har lagret på dataen før det forsvant fra tlf. Så jeg er kjempelei meg,begynte å gråte når jeg fant ut at de bildene var borte for å si det sånn. Men får bare sørge for å ta masse bilder nå fremover,hun er jo ikke mer enn 6 uker gammel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...