mammsiTE3skjønneBarn Skrevet 17. november 2010 #1 Skrevet 17. november 2010 det er en ubehagelig følelse, har hatt den en stund nå, men det er blitt værre de siste ukene (er i uke 28 nå) babyen ligger jo ikke så langt opp,så er vel ikke den. Vet at milten ligger på den siden.....kan det være noe med den???eller er det rett å slett bare trangt om plassen ???
monixxa Skrevet 17. november 2010 #2 Skrevet 17. november 2010 Kjenner til det du skriver. Har også hatt en del ubehag ved ribbeina. Har bare kjent det på en side, og det er på den venstre. Er i uke 26, så trodde heller ikke at det var barnet som lå så høyt oppe. Kjenner det ikke hele tiden, det kommer litt i rykk og napp. Håper det er noen som kan fortelle hva dette er for noe. Du er iallefall ikke alene om det fiffiOGblomster og det har sikkert en helt naturlig forklaring. :-)
LinnisR83 Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Jeg tror at det er helt normalt. Hadde det med nr 1, og fikk det veldig tidlig nå med nr 2. Det er "bare" det at det strekker på ting inni magen, og organene blir presset litt oppover og det blir trangt. Har slitt mye med pusten denne gangen, og forklarte legen min at jeg ikke kan spise engang, fordi jeg får ikke puste etter matinntak, og da begynner smertene på siden av ribbena. Hun tegnet og forklarte hele greia, og det er egentlig ganske logiskt, for man har jo ca 1 kg barn i magen til nå, og morkaka og livmoren er jo stoooor. Så det er nok bare litt justeringer der inne, fra babyens side, men du burde jo spørre legen din for sikkerhetskyld. Det blir litt bedre etterhvert, selv om du blir større. Det er bare denne "strekke" perioden som er verst, frem til kroppen blir vandt til det
LinnisR83 Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 PS, forresten. Det kan også være en combo av spark fra babyen og strekk. Om babyen sparker på samme sted hele tiden, kan man bli litt sår og øm....
ts83 Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 jeg hadde også dette, vondt i ribbeina på høyre side da, og etter hvert spente det seg bak til ryggen! har vært en del hos kiropraktor tidligere, så jeg ringte henne for å høre om det var noe å gjøre! hu sa at det var ganske vanlig hos gravide, fordi ribbeina blir skyvd forover pga magen, og bøyen på ryggsøylen endrer seg litt, men etter 2 behandlinger er jeg nå kvitt problemet! trodde det var noe som ikke gikk over før babyen var ute, så eg ganske så fornøyd nå ja! kan annbefale en tur til kiropraktor!
mamseeeen Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 Jeg har også vondt i ribbeina på venstre side. Spesielt om natten når jeg sover eller når jeg sitter i samme stilling over lengre tid. Er nå i uke 27. Tok dette opp med min jordmor i forrige uke da jeg også mente at babyen enda ikke presser på så høyt oppe enda. Det var helt rett, men det blir fortsatt press på andre organer/tarmer osv som gjør at smertene kommer så tidlig. Det er en baby der inne som tar stor plass og det gjør forandringer i kroppen.
skiberta Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 Jeg har smerter innenfor rett nedenfor ribbena på venstre side. Har hatt det i hele dag og det har vært jagende smerter som har kommet i rykk og napp. Til tider har det vært så ille at tårene har presset på. Skulle egentlig male i nye huset vårt etter jobb i dag og gledet meg til det men i stedet har jeg vært nødt til å ligge på sofaen. Merker det hjelper å ligge på høyre side. Kommer likevel noen hogg innimellom. Ettersom jeg kun har hatt det i dag vil jeg ikke krisemaksimere det men håper jo så klart det ikke er noe alvorlig og at det heller kanskje er naturlige endringer som skjer i kroppen. "Godt" å høre jeg ikke er den eneste med smerter i hvertfall... Krysser fingrene for at det går over!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 Det kommer så smått nå kjenner jeg, hos meg svir det! Jeg er i uke 19 og får dette når jeg sitter lenge når jeg har kommet langt på vei. Svei det hos deg som var hos kiropraktor? Sist måtte jeg gå til fysio anhver dag om dette skal holde seg unna, hun masserte meg der og la på varmepute, så gjorde vi noen øvelser sammen der vi strakk på stedet.
Millamor - 77 Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Var rart å lese innlegget ditt, var som jeg skulle skrevet det selv. Har også veldig vondt på venstre side ved ribbene/under brystet. Vanskelig å beskrive smerten egentlig. Noe som presser på en måte. Lurer på hva dette kommer av selv.
ts83 Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 svidde og verket ja! men nå er det over! kommer absolutt til å gå tilbake til henne hvis det kommer tilbake! hun hadde også videreutdannet seg når det gjalt barn, så jeg fikk mange tips om ting jeg burde se etter når barnet kom ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå