Gå til innhold

Slutter aldri å forundre meg over min 2 åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente har nettopp fylt 2 år, og jeg blir ofte overasket over hvor flink hun er. Jobber selv med barn, men det blir likevel annerledes med mitt eget, som man følger opp hele tiden. Jeg syns hun er så flink på mange områder, og tar ting så fort! Det er iallefall ikke min hukommelse hun har arvet.... Utrolig hvordan kapasitet disse små barna har. Hun har nettopp blitt storesøster, men har slett ikke gått tilbake i utvikling av den grunn. Det er jo ganske vanlig at de kan gå tilbake i utvikling en periode etter at hverdagen har blitt annerledes. Vi har vært veldig bevisst på dette hele tiden, og gitt vår datter mye oppmerksomhet. Men det vil jo ikke nødvendigvis si at alt går smertefritt selv om vi er beviste foreldre. Jenta vår har nylig begynt å si fra om at hun må på do, og tisser og bæsjer på do/potte både i barnehage og hjemme. Hun kan mange sanger, og flere vers på noen sanger. Hun kan utrolig mange ord, og har nå begynt med 5 ordsetninger. Er ellers ei sosial jente, og har begynt med begynnende samleik med barn. Hun kan nesten stupe hodekråke, løper, og har begynt å hoppe på gulvet. Alt er så morsomt. Så utrolig gode disse 2- åringene er! Flere med samme tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere med slike tanker ja!

jeg trodde de skulle være litt baby frem til de ble 2, men vi hadde da en frøken som snakket hele setninger med tydelig r og korrekt grammatikalsk uttale.....

Skrevet

Ja, vi er flere!

Jenta mi ble 2 år nå i oktober, og hun slutter ikke å forundre meg heller- blir så imponert over alt det hun kan:D Hun snakker så bra, med lange, mer eller mindre fullstendige setninger, og har også sine små historier som hun aldri går lei av å fortelle. Har setninger på opp til 8- 10 ord, men uttaler ikke alle ord helt riktig enda da såklart- men hva gjør vel det, det er jo bare sjarmerende :P

Hun teller til 12, og kan teksten til en del sanger, men er ikke den største sangfuglen enda, er ikke så god på melodien hehe. Sparker ball veldig treffsikkert, står på ett bein, snurrer rundt og hopper langt med begge beina samtidig (rene lengdehoppern hehe). Hun har også begynt å interessere seg for bokstaver nå, og gjenkjenner en del- bla. sin egen forbokstav, mamma sin M, pappa sin p, oldemor sin O, osv.

Det er en utrolig artig alder dette her, og kjempegøy å kunne føre skikkelige samtaler med dem ikke minst:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...