Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen med ønske om små lykketroll.

Flott dere produserer mange egg! Her blir det mange å ta av og det gir gode muligheter fremover.

I går var siste sprøytedag for meg og jeg var så glad og lettet. Har stort sett ingen bivirkninger og er i strålende form. I dag var det medisinfri for jeg skal på uttak i morgen. Mine forventninger til det er at det skal bli godt å få det overstått! Har tenkt noe i forhold til antall egg (hadde 7 eggposer på ultralyd) og etter mye grublerier er jeg fornøyd om det blir 5-6 eggposer med god nok kvalitet som kan settes inn i varmeskapet for befruktning. Det viktigste for meg er at det blir igjen to egg med god nok kvalitet som kan settes inn.

Crinone gel skal vi ta morgen og kveld etter uttak av eggposer. Den dagen eggene tas ut skal vi altså vente med første dose til vi kommer hjem fra klinikken men det skal tas to doser denne dagen også.

Blir spennende å følge med dere som skal på første ultralyd i morgen! Det er litt spesielt å ligge der i stolen å se på eggene sine. Tenk så fantastisk kroppen vår er! Første gangen jeg så mine egne egg var jeg helt målløs.

Hvordan har opptiningen gått i dag?

Fortsetter under...

Hei, alle produktive damer! Dette er ein veldig fin tråd som eg har lese ofte, men eg har ikkje hatt tid til å skriva så mykje før no!

Fyrst: lukke til i morgon til alle - både på UL, uttak og innsett! No er me godt i gong alle saman!

Eg håpar ingen har blitt "stressa" av å lesa om at andre har eit anna opplegg som ein sjølv, td ulikt antal UL. Eg tenkjer at behandlinga varierer litt frå klinikk til klinikk i tillegg til at individuelle forhold som alder, diagnose og type regime (kort eller langt) er med på å gje ulike behandlingsopplegg. Her er det berre å stola på at klinikkane tilpassar og gjer det optimalt for kvar enkelt av oss!

Eg har vore på UL i dag, ja :-) Og her har det vore fin utvikling sidan måndag :-) Legen talte tilsaman 12 ganske jamne og fine folliklar i dag - og var godt fornøgd med stimuleringa. Eg skal gå ein ekstra dag på Gonal-f slik at egguttaket vert på tysdag.

Det einaste skjæret i sjøen er at eg ser ut til å reagera allergisk på cetrotide-sprøytene. Både legger og lår på begge beina har no mange raude prikkar/småblemmer som klør litt (særleg om natta). Så i dag fekk eg allergitablettar mot utslettet, håpar det hjelper. Hvis det ikkje vert verre enn det er no, skal eg endeleg halda ut dette nokre få dagar til. Både eg og legen hadde lite lyst å avbryta forsøket pga dette no når stimuleringa er så fin!

Denne veka har vore travel med mykje reising, og eg har ikkje vore heime på sofaen ein einaste kveld... I morgon har jobben julebord som inkl reising og overnatting heimefrå. Eg vurderer å kutta ut julebordet - føler eg treng vera heime og slappa av, pleia helsa og lada opp til det som skjer neste veke. Det er trass alt MYKJE viktigare enn eit julebord!

Det blir spennande å høyra korleis det går med alle dykk andre i morgon og vidare framover. LUKKE TIL!

God morgen!

Guri, dere er reine eggfabrikken, jo! 10 follikkler bare på den ene sida, Aget, det er litt av en prestasjon ;-) Og 12 follikler, Meg1972, det holder jo i massevis. Håper virkelig kløen ikke blir verre sånn at du får fullført forsøket som planlagt!!

I dag er det min ”telledag”, er bare innom jobben en times tid for å …skrive innlegg på BIM! Greier ikke å konsentrere meg stort nå, altså. En viktig dag for flere av oss dette, vil bare ønske oss alle sammen LYKKE TIL, enten vi skal på ul, uttak eller innsett!

sitter og prøver å jobbe litt..men det er ikke lett..kom fra sykehuset nå, hr gitt blodprøve, og skal tilbake senere for UL..blir en rar arbeidsdag, men men..er spent:)

Ser bra ut for jentene her:) ha en kjempe fin helg:) og lykke til med alt!!!:) vi oppdateres over helgen.

klem

Da er jeg tilbake fra UL. Jeg var ganske så nervøs i morges og dro derfor rett på UL i steden for å dra innom jobb for bare en liten time.

9 eggposer på ene siden, litt usikker på hvor mange det var på andre siden, men ca 5-6 tror jeg. Så lettet!!!! Men, de fleste har ikke rett størrelse enda, så jeg skal fortsette med 250 i.e puregon i dag, lørdag og søndag. Ny UL på mandag for å se om de har fått rett størrelse da. Krysser fingrene for det. I så fall blir det uttak onsdag og insett neste fredag!

Nå må bare mannen prestere... vi skal ha ICSI pga få svømmere hos han.

Nå senker jeg bare skuldrene og seiler inn i helgen med et lettet hjerte (så langt!)

Så flott, Venter tålmodig! Da kan du lene deg tilbake i helga og vite at det går mot et bra uttak.

Jeg var jo også på ul, og legen fant kjapt 8 store, fine follikler på høyre side. På venstre side, derimot (hvor jeg mener å ha merket størst aktivitet), fant han ingen. Han mente at venstre eggstokk antagelig ble ødelagt i en operasjon jeg hadde for noen år siden, eller at den var "forvrengt" slik at ha ikke kunne se eggene.

Uansett er jo 8 også noe å jobbe med, så jeg er ganske fornøyd, jeg, tross en eggstokk for lite. El-sprøyte i morgen kveld, uttak mandag og innsett onsdag er planen videre.

God og avslappende helg til dere alle!

Annonse

Hei alle verpehøner! Det er godt å lese dere alle produserer nok egg!

Har som sakt vært til uttak i dag. Var redd for å forsove meg og våknet 06.30! Bruker egentlig å stå opp ved kl 09.00 men i dag var jeg lys våken. Sambo var treg som alltid.... Spurte om han hadde klar en liten eggkartong eller kurv til eggene eller om vi skulle samle inn sjokoladeegg.

Skriver litt om hvordan uttaksdagen var siden jeg var først ute av oss (med unntak av fryseegg, "findus") om det er noen som lurer litt hva som er i vente.

Litt stress som alltid (pga samboeren) men kom bare fem min for sent. Vi ble sent i hver vår retning. Jeg gikk inn på venterommet og tok på meg sykehusskjorten og la meg under dynen. Sykepleier kom og satte veneflon i armen og forklarte hva som ville skje. Jeg lå og var litt engstelig og løste suduko. En pasient kom inn på rommet og var helt slått ut. Spurte sykepleieren om det var normalt å være så borte vekk? Det var det ikke sa hun og jeg pustet lettet ut. Før jeg viste ordet av det kom sykepleieren inn og sa mitt navn. Sambo hadde ennå ikke kommet tilbake fra sin "jobb" og hun trillet meg inn på uttaksrommet.

Der inne var det 4 stykker på jobb. La meg i gynekolog stolen og fikk medisin i veneflonen. Bedøvelsen begynte raskt å virke. Ble litt ør men var klar hele tiden. De førte ultralydstaven inn og hentet ut eggposer. Det gjorde ikke vondt i det hele tatt! Kjente ett bite lite stikk og det var over på under 5 min.

Satt og så på tv skjermen de hentet ut egg. En laborant fikk egget og sa om det var egg inne i det. Etter de var ferdig på den ene siden kom et dumt spørsmål ut av meg "er dere sikre på dere har fått ut alle eggposene"!? Da lo de og og sa ja. Jeg sa de kunne sette stjerner på eggene mine og de måtte passe godt på dem. Det skulle de gjøre og sette på hjerter også.

De fant 8 eggposer og det var egg i alle sammen. Veldig stolt og fornøyd nå. Sambo sa jeg var en verpehøne!

Ble kjørt inn på venterommet og måtte ligge der i ca en time. Blødde pitte litt men formen var super etter 5 min. Sykepleieren kom inn og fortalte vi skulle ringe i morgen for å høre hvordan befruktningen hadde gått. Innsett skal være på søndag! Hææ, jeg trodde ikke de jobbet i helgen! Hadde sett for meg egg og sperm skulle være på feriekoloni hele helgen og innsett skulle være på mandag. Sånn var det ikke.

Klokken 10.30 hadde jeg til og med vært på apoteket. Det vil si det uttaket var over på underkant av 1,5 time.

Etter inngrepet var jeg og sambo på Cafe og jeg koste meg med latte og en diger kanel snurre. Det har jeg sanelig fortjent!

Merket lite til inngrepet når jeg var ute og gikk. Det var som litt som svake menssmerter som kom og gikk. Merket mer på ettermiddagen, særlig når jeg skulle sette meg ned og opp, Underlivet føltes ømt og litt hovent. Unngå derfor mye aktivitet denne dagen.

Nå er det helg og snart tid for å reise bort. Ønsker alle en super helg!

Hei jenter!! har dere hatt en fin helg?

Her har vi virkelig kost oss med nydelig biff-middag i går hvor jeg koste meg med et par glass rødvin og god dessert etterpå. Har lest litt om dette på nettet og har gjort meg opp den meningen at et lite glass eller to går fint :-) Har hatt ganske mye aktivitet i eggstokkene.. faktisk sånn at det til tider stikker sånn til at jeg skjærer grimasje. Satser på at dette betyr at eggene vokser seg store og fine til uttak på onsdag. Ny UL mandag morgen...

Har du hatt innsett Stjernemagnolia? håper det gikk bra :-) Hvem andre er det som skal ha uttak imorgen da? Hvordan er eggløsningssprøyta? håper den ikke er for fæl....

Roleg og fin helg her! Eg prioriterte å vera heime og pleia helsa i staden for å gå på julebord fredag. Men fekk med meg eit anna julebord laurdag - som gjekk roleg for seg.

Heldigvis ser det ut til at utslettet eg har på beina er i ferd med å roa seg. Eg fekk streng beskjed på klinikken sist veke om å ta kontakt med legevakta dersom det forverra seg i helga. No er eg ferdig med både Gonal-f og Cetrotide - så om det er nokon av desse eg har reagert allergisk på er vel "faren" over no.

I kveld kl 23.30 set eg eggløysingssprøyta. Kan ikkje hugsa at den var noko problem sist gong. Så det går nok bra!

Tysdag er det egguttak :-) Blir spennande å sjå kor mange egg me får ut og kor mange som vert befrukta og brukbare. Hadde langt regime i januar der kun 1/4 av egga kunne brukast. Men håpar på betre kvalitet på egga no når eg har kort regime.

Lukke til alle dykk andre den komande veka! Og Stjernemagnolia kan vel gratulerast som rugar no - det har vel gått bra?

Fin helg her og, middag og quiz på fredag, sofaen og film på lørdag. Satte el-sprøyta 23.45 i går kveld, og det merka overhodet ingen forskjell fra menopur (som jo også er en blande-selv-sprøyte). Så nå er alt klart for uttak i morra formiddag! Stikker litt vondt til i magen min også av og til nå, glad for å være ferdig med medisineringa.

Ble litt stress på dagen i går, dro på legevakta fordi det sved så innmari når jeg tissa. Riktig nok; kraftig urinveisinfeksjon. Var engstelig for om antibiotikakuren skulle innvirke negativt på uttaket i morra, fikk jo ikke sjekka med klinikken på lørdag. Legevaktlegen mente at det skulle være helt OK, og det er jo uansett bedre å bli friskest mulig før innsett. Har bestemt meg for å ikke tenke mer på det!

Gleder meg til uttaket, jeg, synes det er spennende å se hvordan alt foregår. Lykke til alle sammen, med alt det de nærmeste dagene bringer!

morn jenter, hvordan går det med dere? Må bare si at dt er utrolig deilig å få delt min frustrasjon/tanker/følelser her på forumet..det er godt med tilbakemeldinger fra andre som er i samme båt..

Nå er det en dag til uttak..hjelpe meg...nå er dagen her..

Hei alle sammen!

Helgen har vært veldig avslappende med masse god mat og drikke. Det er ingenting jeg får gjort fra eller til når eggene var tatt ut uansett.

På lørdag ringte jeg klinikken. Mannen prøve var veldig dårlig denne gangen og av den grunn hadde de ikke klart å preparere sæden til vanlig IVF. Av de 8 eggene var 6 modne nok for ICSI og alle ble befruktet. Var kjempefornøyd med det! Det er som mannen min sa på uttaksdagen "vi trenger bare ett egg".

Søndag var innsett dagen. Det første jeg spurte om når jeg kom inn var om det var noen befruktede egg igjen. Legen sa det var det! Det ble satt inn 2 egg ett 4-delt egg og ett 5-delt egg. De heter Stjerne og Hjerte. Resten av eggene hadde ikke frysekvalitet og ble destruert. Flott tenkte jeg for vi vil heller ha ferskforsøk om det ikke går denne gangen. Alt var over på 20 minutter og det var som en ordinær gynekologisk undersøkelse.

Litt rart å tenke på, men nå er Stjerne og Hjerte embryone inne i livmoren min! Vi håper en av den klorer seg fast og vokser seg stor og fin i magen min.

Blir spennende tider denne uken nå som dere skal ha uttak og inntak snart. Satya skulle ha uttak i dag. Gleder meg til å lese hvordan det har gått.

Krysser armer, bein og annet for dere og skal heie på dere helt til målstreken!

Grattis med 2 egg inn!!

Hvordan har det gått med deg i dag Satya?

Jeg var til UL igjen i dag. Usikker på hvor mange egg som var store nok, ikke all, men nok til at det blir uttak på onsdag. Siste spray med nesespray blir i dag kl 17 og i kveld 22:15 skal eggløsningssprøyta settes... ååhhh, jeg klarer liksom ikke helt være til stede idag. Merker at jeg er helt fjern, vanskelig å få gjort noe på jobben. Men bør jo gjøre masse så dagene går fort!! Jeg tror ikke jeg gruer meg så veldig, men bare kjenner masse på følelsen av at dette liksom er så stort. Er jo selvfølgelig ikke sikkert det blir baby ut av dette første forsøket, men man må jo håpe på det. Tror jeg rett og slett blir litt høytidelig av meg... kanskje litt eksamens-nerver aktig. Mulig dette er litt rart å føle, hehe, men det er nå sånn jeg føler det ;-)

Jeg spurte så vidt sykepleieren om hvordan det ble med jobb og sånn. Da svarte hun at du trenger jo ikke dra på jobb onsdag og fredag om "du ikke vil". Og så spurte jeg om det er sånn at jeg får sykemelding da. Og til svar fikk jeg først at "jo, du kan få sykemelding for onsdag og fredag"... jaha tenkte jeg inni meg. Og så sa hun etterpå, "du kan få sykemelding for hele den perioden, onsdag, torsdag, fredag, om du vil". Hengte meg litt opp i de der "om du vil..." Er det ikke vanlig at man automatisk blir sykemeldt i 3 dager? Har jeg misforstått? Hva sier forresten dere andre på jobben? Jeg vil ikke fortelle om forsøket. Men jeg bør vel si i fra om at jeg ikke kommer på jobb på onsdag, og mest sannsynlig blir borte resten av uka? Huff, så usikker på dette punktet, syns det er litt ubehagelig. Vil gjerne høre hva dere andre gjør/sier :-)

Annonse

Jeg kommer til å ringe jobben på uttaksdagen og si at jeg er syk, og så har jeg en avtale med fastlegen min om at hun sykemelder meg. Jeg har ikke lyst til å ha en sykemelding fra Rikshospitalet eller Kvinneklinikken, siden jeg ikke har noen planer om å informere arbeidsgiver om dette før om forhåpentligvis tre måneder. Jeg er uke 49, altså en uke etter dere i løypa.

Heldigvis kan jeg ha hjemmekontor, så jeg kommer til å ha PC-en hjemme og jobbe det jeg orker, og eventuelt slappe av det jeg trenger. Slikt kommer jo helt an på dagsform.

Da jeg var på infosamtale med sykepleier på Rikshospitalet sa hun at de sykemelder i fire dager, fom. uttaksdagen.

Hmm... kanskje jeg og da bare skal ringe på uttaksdagen og si at jeg er syk!? og så i etterkan informere om sykemelding. Er det det du tenker Lillie Vanillie?

Jeg hører til Fertilitetsseksjonen på St. Olav. Er det slik at "St. Olav" vil stå som sykemelder, eller "Fertilitetsseksjonen"?

Ja, jeg kommer først til å si at jeg er syk, og så informere om videre fravær når jeg har snakket med fastlegen min (sannsynligvsi seinere samme dag). Mye samme prosedyre som ved sykdom ellers, ringer og informerer om at jeg er syk, og så informere om varighet på fraværet når jeg har vært hos legen min.

Flott, Stjernemagnolia - og gratulerer med to egg i magen! Ta godt vare på deg sjølv i tida framover!

Her nærmar det seg egguttaket i morgon. Me reiser snart og skal bu på hotell i natt før me møter på klinikken kl 08.00 i morgon tidleg. Ser fram til å bli ferdig! Det merkast meir i magen no, er oppblåst og stinn. Men langt frå slik som då eg gjekk på langt regime. Håpar det vert gode resultat dei neste dagane! Treng ikkje mange egg på frys, men vil gjerne ha eitt eller to gode egg til innsett.

Eg har sagt på jobben at eg er vekke denne veka. Sjefen og nokre andre veit at eg driv på med IVF. Til nokre har eg berre sagt at eg skal inn på sjukehuset. Me har vore opne om IVF til familie og gode venner. Men eg har ikkje behov for at alle på jobben veit det. Men syns for min del at det er ryddig at sjefen og dei eg jobbar tettast på er klar over kvifor eg er vekke. Men dette må jo sjøvsagt kvar enkelt vurdera ut i frå sin situasjon!

Så her vert det roleg denne veka - ingen planar utanom uttak og innsett og reisinga det medfører. Og neste veke skal eg ha ei ferieveke :-)

Lukke til alle andre! Blir spennande å høyra korleis det går vidare framover med dykk. Måtte me alle lukkast denne gongen!

Gratulerer som ruger av to egg, Stjernemagnolia! Og så flott at Aget fikk ut 5 egg som jeg så på en annen tråd.

Dette har jammen vært en begivenhetsrik og lang dag for meg og sambo. Selve uttaket gikk kjempefint! Det som var mest ubehagelig, var å sitte nesten en time på venterommet etter at jeg fikk valiumen. Følte meg sløv og rar, og skulle gjerne lagt meg nedpå et sted. Men straks vi kom inn i uttaksrommet gikk alt kjempefint! Merket fint lite av stikk etc, ikke vondt i det hele tatt.

Av de 8 folliklene vi så på ul på fredag ble det 5 egg. I tillegg fant uttakslegen den andre, "bortkomne" eggstokken som vi ikke så noe til på fredag! Legen mente da at den var ødelagt, men den ligger antagelig full av egg oppe bak livmora, så de egga fikk de dessverre ikke ut.

Det hele var unnagjort på 15 min.

Dramatikken starta ikke før vi var kommet nesten hjem (vi bor ca 1 1/2 time fra klinikken). Da kjørte vi av veien i en glatt sving, og inn i et skilt. Heldigvis var det bare bilen som ble skada, men vi ble jo sittende en god stund og vente på redningsbil, og det var masse papirer å ordne opp i på verkstedet før den greie falckenmannen kjørte oss hjem.

Ikke den optimale hvilen etter uttaket, akkurat, men nå er jeg bare sjeleglad for at alt gikk bra.

Jeg ble forøvrig ikke sykemeldt, spørsmålet dukket aldri opp. Men akkurat nå føler jeg for å bo i sofaen i ett døgn! Er øm i magen, og det gjør litt vondt. Tipper jeg tar en egenmelding i morra, jeg.

Tusen takk for lykkeønskninger. Jeg er optimistisk uannsett siden sjangsene for oss i en normal syklus ligger mellom 1-3%. Med assistert befruktning har vi en statistisk sjanse på 35%! Er super fornøyd bare med å få hjelp og en reell mulighet så vi vet med oss selv vi har prøvd det vi kan for å lykkes.

Gratulerer med vel overstatt uttak og de 5 egg Satya! Heier på eggene dine og håper på fin celle-deling fremover. Blir spennende dag for deg i morgen med hensyn til befruktning. Husk det er viktigere med gode kvalitets egg enn mange egg. Du trenger bare ett gullegg for å optimalisere sjangsene deres.

Godt det gikk bra med dere når dere kjørte ut! Alt annet kan erstates.

Anngående sykemelding spurte legen på Riksen om jeg ville ha en på inntaksdagen. Jeg kunne ikke se jeg trengte en og avslo det høflig. Det kan sikket være individuelt hva man kjenner med hensyn til hvor dyktig legen er og hvordan livmoren plasering er og annet. Jeg bare var glad for det ble innsett av egg denne dagen.

Har godt i min egen lille lykkerus disse dagene. Noe oppblast i magen som kan komme fra Crinonen eller de blodfortynnende medisinen jeg må ta men jeg klager ikke! Er bare glad jeg....

Hei jenter!

Det er kjempe koselig og spennende å høre om dere alle sammen! Jeg syns dere alle er kjempe flinke til å holde motet oppe!! En sann inspirasjon er dere alle sammen!!

Her i hus fikk vi satt inn 2 (!!!) egg på fredag!! Planen var egentlig å sette inn 1 egg, siden vi er "såpass unge" som legen liker å kalle oss, men også siden dette er første forsøk.

Når vi kom til innsetting hadde de tatt opp 7 egg, men bare 2 av de hadde klart seg. Det var ett super-egg, og et godkjent et. I følge legen var det større sannsynlighet for å lykkes om de satt inn 2, og dessuten ville de komme til å kaste det egget som ikke ville bli brukt.

"Gubben" som gjerne vil ha tvillinger strålte som en sol der han satt ;)

Så nå sitter jeg her og ruger da! Hele tilværelsen er litt "vakum"-aktig egentlig... Dette har vi jo ventet på, og nå kan vi ikke annet enn vente på at test-dagen kommer.....

Formen har vært bra i helga, med en helg på hotell med jobben på julebord. Spa på lørdagen var fantastisk, og ikke minst fortjent ;)

Idag har formen vært elendig :( Kjempe sliten og trøtt, så det eneste fornuftige er vel egentlig å gå å legge seg...

Syns jeg har lest/hørt et sted at denna "findus'n" fester seg idag/imorgen, og at formen kan være litt laber rundt denne tida.... Håper på bedring snart :)

Til alle dere som skal/er i aksjon denne uken: LYKKE TIL!!!!!!!!!!! Gullegget er på vei :)

Jeg heier på dere alle sammen, og sender masse positive tanker til dere alle :)

Der var du endelig Karine. Gratulerer med innsett av 2 egg på fredag!

Tenke, tenke....sjekket opp hva som er normal tid for et sunt embry å bruke (bryte ut av "skallet "sitt) før det er klart til å feste seg. Svaret er normalt 5-7 dager etter befruktning, dvs siden vi hadde innsett på dag 2 vil det normalt ta 3-6 dager Hmm, du hadde innsett på fredag og i dag er det tirsdag. Det blir 4 dager til nå og det er normalt med 3-6 dg. Oj, her kan det skje ting snart Karin!

Smillllllllllllllllllllllllllllllllll og klemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmer til alle dere tøffe damen som virkelig står på for å prøve å øke befolkningsraten!

Gratulere med 2 egg inn, Karine!!

Og spent på å høre fra Meg1972, hvordan gikk uttaket ditt i dag? Nå har jeg mistet litt oversikten over hvem som skal hva når, men jeg håper dere oppdaterer når det er noe å melde!

Jeg begynner å tenke at dette er nesten litt FOR spennende... har vært hjemme i dag selv om formen var adskillig bedre enn når jeg la meg i går. Men sov litt dårlig, kunne kun ligge på ryggen - gjorde vondt å ligge på sida.

Porsgrunn skulle ringe etter 12, og de ringte vel ikke før 13.15. Da var jeg rimelig frynsete! Viste seg at kun 2 av egga var befrukta. Av de 5 jeg fikk ut var 1 dødt og 1 bare skall. 3 var fine, og av de ble altså 2 befrukta.

Må si at jeg er rimelig stressa over tanken på at det skal skje noe galt med de til i morra, håper så inderlig at de deler seg normalt og blir fine!!! Så nå er det ett døgn til med venting og neglebiting.

Tenker litt på hvor dumt det er at den ene eggstokken min er utilgjengelig - kunne jo hatt 4 nå i stedet for to! Men på den annen side får jeg tenke at 2 befrukta egg er en helt OK prestasjon av min ene eggstokk.

Alle egga ble forsøkt befrukta med mikroinjeksjon (ICSI) så sædleveransen var kanskje ikke helt på topp. Inspirert av dine fine embryonavn, Stjernemagnolia, har mannen min valgt å kalle våre for Mikro-midas (med referanse til ICSI'en) og Skaftetryne. Ikke like elegante navn, kanskje, men viktig å beholde humoren oppi alt alvoret!

Gratulerer som rugar av 2 egg, Karine!

Og vel overstått uttak til Satya! Skjønar godt du er spent på korleis det går med egga dine til i morgon. Kryssar fingrane for at begge utviklar seg fint og at det vert innsett av flotte egg for deg i morgon! LUKKE TIL! Dette går nok bra!

Morsomt med namn på dei befrukta egga :-)

Eg har vore på uttak i dag. Det gjekk fint og var ikkje smertefullt. Eg fekk tablettar av ymse slag og ei seng å slappa av i før uttaket. Rart kor susete ein vert i hovudet av nokre små tablettar! Uttaket var fort gjort og eg har sove og slappa av resten av dagen (inkl i bilen på veg heim...). Litt øm i magen no etterpå. Men i kjempeform samanlikna med uttaken eg hadde i januar (men då fekk eg ut 24 egg og var temmeleg nær overstimulering...). Tenkjer eg tek det i ro i morgon også. Ikkje aktuelt å dra på jobben i alle fall.

Eg fekk ut 15 egg, dvs meir enn eg forventa utifrå UL forrige veke. No blir det spennande å sjå kor mange av dei som vert befrukta - får telefon frå klinikken om dette i morgon. Eg treng ikkje mange egg på frys - men vil gjerne ha gode egg til innsett. Som klorar seg fast i magen også denne gongen! Blir nok passe nervøs før telefonen i morgon...

Føler meg ganske så tom i dag... klinikken ringte 8.30 i morges og fortalte at begge de dyrebare eggene mine hadde feil og ikke kunne brukes. Begge to hadde flere cellekjerner.

Jeg har sendt så mye god energi og tenkt så masse på dem, men det hjalp visst ikke.

Ble veldig lei meg med en gang, men nå har jeg summet meg litt, og skjønner at det er bare å prøve igjen. Sånn sett er det bedre at skuffelsen kommer nå enn etter 2 uker med ruging når det først skulle gå sånn.

Skal snakke med klinikken igjen litt seinere i dag angående videre strategi.

Ønsker alle dere andre LYKKE TIL!! Kommer til å følge dere videre og håper inderlig at dere blir gravide alle sammen.

Klem!

Det var leit, Satya! Det var jo ikkje slik det skulle gå med dei to egga dine! Det er lov å vera lei seg no. Men eg håpar du snart kjem til hektene igjen og greier å sjå framover. Det er berre å koma over skuffelsen og satsa på nye forsøk. Lettare sagt enn gjort, kanskje - akkurat no... Eg har ikkje vore i din situasjon der ein får beskjed om at det ikkje vert innsett. Men har fått negativ test etter 3 rugeperiodar - og skuffelen er vel litt den same. Men heldigvis er mi erfaring at eg raskt byrjar å tenkja framover mot neste forsøk og nye sjansar. Ingen grunn til å gje opp enno!

Ta ein prat med klinikken om vidare strategi. Dette forsøket vert vel ikkje tellande som forsøk når det ikkje vart innsett?

Ta godt vare på kvarandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...