Gå til innhold

Hva gjør dere for å få babyen til å sove på kvelden, ca 6 uker gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 uker er veldig trøtt på kvelden og bare hyler. Tydelig at han trenger søvn. Jeg pørver å legge han men han bare skriker hvis han blir lagt våken i senga. Jeg prøver å bære han i søvn, men da våkner han igjen når han legges ned i sengen. Jeg prøver å amme han i søvn, men han våkner igjen når puppen forsvinner. Hva skal jeg gjøre? Hvordan får dere barna i søvn på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Du får ikke lirka inn smokken når han ligger ved puppen? Det gjør jeg med min når jeg ammer han om natten. Jeg har alltid smokken klar bak hodet hans og smetter den inn når jeg merker at pusten hans blir tyngre. Jeg venter gjerne noen minutter til også legger jeg han i senga. Jeg passer på å legge han i den stillingen han lå når han amma og jeg lar gjerne hånda mi hvile litt på kinnet hans (som den varme puppen..) og så smyger jeg meg vekk! :-) Har fungert her iallfall. Jeg ammer liggendes.

Skrevet

Jeg passer på at min på 4 uker får sove mye på dagen. Da er han ikke overtrøtt på kvelden, bare våken og opplagt til å holde meg oppe litt seinere enn jeg vil :-)

Skrevet

Pass på at han sover nok på dagen ja.

Min er vanligvis lett å legge, men de gangene ho har sovet lite på dagen kan ho krangle i flere timer før ho sovner ordentlig!

Ho er 2 mnd.

Skrevet

Min er 2 uker i morgen. Jeg ammer liggende og har helseteppe rundt gutten mens jeg ammer, lar dette være på hele natta - for når han da sovner ved puppen kan jeg smyge meg unna og løfte hele bylten forsiktig til senga uten at han kjenner seg kaldere. Så da våkner han ikke. Men hvis han våkner, hjelper det ofte med smokk. Hvis han har sovet nok på dagen ..

Hvis gutten din våkner av at puppen forsvinner hadde jeg prøvd å smyge en smokk inn når han har sovna.

Skrevet

jeg slet med å få babyen min til å sovne om kvelden i senga si.. ammet gjerne + ga henne tid til litt "kosepupp" (som jeg kaller det). Så sovnet hun gjerne på fanget før jeg prøvde å lirke henne over i senga si.. men da våknet hun bare og da fikk jeg henne ikke til å sovne igjen. Dette endte med at jeg måtte amme litt til, da liggende i senga og så sovnet hun ved siden av meg og fikk ligge der hele natten.

Men så fikk jeg tips av moren min (som jeg i hvert fall anser som allvitende når det gjelder barn.. men det gjør vel de fleste med sin egen mor..) om å ikke la henne sovne på fanget, men heller legge henne i senga før hun sovner. Jeg trodde aldri verden dette skulle funke, men jeg prøvde. La henne i senga si, og lå ved siden av henne og putta smokken inn igjen når denne falt ut + trøstet når hun survet. Tar henne bare opp igjen hvis hun virkelig hyler. Og dette funker som bare søren.. hun sovner godt og sover ofte opp til 6 timer om natten (3 uker gammel)!!

Skal også sies at jeg har laget et skikkelig "rede" til henne i senga. Med lammeskinn og sammenrullede helsetepper tett inntil kroppen på begge sider (tips jeg fikk da vi var innlagt på sykehus, og hun måtte ligge i en stor sprinkelseng)

Samtidig tror jeg man skal huske på at så små barn gjerne trenger mye nærhet og kroppskontakt.. så kanksje hun ikke er helt klar til å ligge alene i en stor seng. Kanskje dere kan samsove litt en liten stund, før du prøver senga??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...