Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #26 Skrevet 17. november 2010 Begynner litt første søndag i advent, og så tar jeg bare litt og litt frem helt til lille julaften. Da kommer resten frem, også juletreet
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #27 Skrevet 17. november 2010 lille juleaften! Adventstaken kommer selvsagt fram 1. søndag i advent.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #28 Skrevet 17. november 2010 Pynter til advent lørdagen før 1. søndag i advent Jula kommer gradvis snikende inn, men innen den 20.pleier den å være på plass Juletreet derimot, der kommer det an på hvem sin tur det er til å bestemme.. hehe.. Jeg vil ha det opp 3-4 dager før julaften, mannen vil ha det opp lille julaften. grunnen til at jeg vil ha alt klart FØR lille julaften er fordi da kan jeg bare ta heeele dagen med ro, og vi koser ogg glugg ihjel på kvelden med hovmesteren, julekaker, gløgg og den siden av familien som vi ikke skal feire julekvelden med.. ÅÅÅHHH, jeg gleder meg så masse =) Bare synd jeg ikke vet om jeg føder på den tiden
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #29 Skrevet 17. november 2010 kjøkkenet blir pyntet 1 advent. Resten blir vel pyntet 22 des.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #30 Skrevet 17. november 2010 1. desember/ første søndag i advent. For meg er det i tiden FØR julaften at jeg er i julestemning og gleder meg til jul. Derfor er det også da jeg vil ha pynten i huset og kose meg med det. Når julaften og de første juledagene er over, så er julen over også synes jeg. Etter nyttårsaften er i hvertfall julen over og alt blir som regel ryddet bort igjen seneset 3. januar. Vet vi er ulike, jeg skjønner meg ikke på de som pynter 22.-23. desember og har pynten stående til langt ut i januar (jada, vet det heter den-og-den dag jul men likevel...). Det er jo tiden før jul som er mest koselig. Synes jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #31 Skrevet 17. november 2010 Første uka i desember en gang. Men nå er vi svært nyetablerte i relativt liten leilighet, så vi har ikke så mye julepynt ennå. Hadde juletre for første gang i fjor.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #32 Skrevet 17. november 2010 Jeg begynner sånn smått første søndag i advent. Så kommer mer og mer på plass utover i desember. Syns det er koselig med kakebakst og juleforberedelser i et julepyntet hus. Men har ryker det ned igjen rett over nyttår. Storkoser meg med julepyntingen:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #33 Skrevet 17. november 2010 Første helga i advent, da kommer kjøkkengardinene opp, og vi henger opp julestjerna og setter adventstaken i vinduet :-) Resten kommer uka før jul...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå