Gå til innhold

Var hos manuelterapaut i går med jenta mi på 6 uker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja..Hva skal jeg si..Litt missfornøyd med hun manuelterapauten for å være ærlig. Eneste hun sa er at lille jenta mi er litt stiv i høyere bekken. Om det er årsaken til skrikinga og uroen hennes vet jeg ikke og det kunne ikke hun svare på heller. Så sa jeg: Ja dere behandler vel mange babyer. Ja, men det er kollegaen min som har mest av baby pasienetene. Og da tenkte jeg mitt...At han andre er kanskje mye mer dyktig. For jeg følte at hun her ikke kunne så mye. Men samtidig må jeg jo stole på at hun vet hva hun driver med.

Men har dette med at jenta mi er litt stiv i høyere bekken noe å si??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vil bare si at du som mor veit best. Stol på intuisjonen din. Jeg har en sønn som var ekstremt urolig på kvelden. Gikk til manuellterapeut som sa at han kun var litt stiv i ryggen... Jeg merka at noe helt tydelig plaga han og oppsøkte en annen manuellterapeut jeg hadde hørt masse godt om, og det viste seg at sønnen min hadde TRE LÅSNINGER rundt om i kroppen. En i øvre nakkeledd, en mellom skulderbladene og en i bekkenet. Fikk en ny unge etter at han hadde fått opp låsningen i nakken, for det var nok den som plaga han mest. Tok vel en drøy måned etter første behandling så var han en helt annen. Alt falt på plass. Soving, fordøyelse, raping etc etc.

Nå veit ikke jeg hvor du bor i landet, men er utrolig stor forskjell på manuellterapeutene... !!!

Ville nok ha oppsøkt en annen manuellterapeut om jeg var deg. bedre å gå en gang for mye... er jo gratis for barn under 12 år! :)

Ønsker deg lykke til! :)

Skrevet

Oiiii, såpass ja. Ja da er det tydelig at det er stor forskjell på disse manuellterapautene. (Jeg snakket med ei venninne av meg som er fysioterapaut dagen før jeg var der og sa at vi skulle dit. (Hun har jobbet der og kjenner de fleste) Og sa at jeg skulle til manuellterapaut der. Du skal vel til han mannen..Ehh, nei, til ei dame sa jeg. Å nei, du skulle jo ha valgt han mannen for det er han som er "kjent" for å behandle disse babyene. Hmmm..Så jeg får se litt sinere om hun fortsatt er veldig urolig om jeg skal dra til han. (Hun dama satt ikke opp flere timer og hadde gun gjort det, så hadde jeg ikke gått en gang til mer til henne). Men hun burde jo ha funnet ut om det var noe mer tenker jeg...?

Skrevet

Jeg hadde gått til han mannen om jeg var deg. Er det bare to manuellterapeuter der du bor? ellers kan du jo gå til et helt annet sted da! :) som sagt så er det bedre å gå en gang for mye, enn for lite :)

Hun dama du gikk til har sikkert ikke spesialisert seg på babyer.

Forskjellen på de to terapeutene jeg gikk til var at han ene som ikke fant no, var veeeeldig forsiktig, mens han med peiling (hehe) tok i litt hardere. :)

Skrevet

Det kan vel også hende at manuellterapeuten har rett; det er vel ikke alltid det er så lett å vite hvorfor de små er urolige. Det er vel ikke alt som kan behandles eller trenger å behandles heller? Noen ting går seg til etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...