Gå til innhold

Tenk at jeg endelig skal komme inn hit!!! ...med to små i magen!!!

Anbefalte innlegg

Vi var på ul på Ullevål i går og alt var bra med begge de to små!!!! Jeg har hatt mange mørke tanker pga blødninger hver dag fra uke 6 til 10/11. Men begge var så fine! Omtrent like store og de viftet og vinket med armer og ben til oss. Legen var utrolig hyggelig, beroliget oss med at nå ser alt fint ut, nå er det bare å kose seg og nyte graviditeten. Det var godt å høre det fra en fagperson, jeg føler meg mange kilo lettere og tenker at jeg endelig skal begynne å glede meg over å være gravid. Har gått rundt med et stort smil siden igår, og klarer ikke å slutte å se på bildene av nurket og knøttet!!! Er foresten 12+4 i dag, har aldri kommet så langt før!!!

Fortsetter under...

Hei

Velkommen inn:) Du ligger noen få dager foran meg ser jeg. Jeg venter også tvillinger og har menstermin 2. juni. Har hatt tre ul til nå, og skal på ny til uken.

Lykke til videre!

Så hyggelig med en annen med to i magen!!! Det blir morsomt å følge hverandre. Får du ul gjennom det offentlige eller må du gå privat? Jeg har fått ordinær ul lille julaften, men tror kanskje det blir lenge å vente... Lykke til med ny ul!!!

Annonse

Hei Bobbygirl

Ja, moro og følge noen som er ganske likt:) Hvor i landet holder du til? Jeg er fra Vestfold.

Jeg har hatt prøverør hvor vi fikk satt inn to egg. Vi fikk derfor ul i uke 7 som oppfølging fra klinikken (offentlig). Fikk beskjed der om å ta ny ul hos gyn i kommunen to uker etter.

Jeg skal til oppgølgein ca hver 14.dag (vanlig her i kommunen ved tvillinger hvertfall), og var hos jordmor i uke 11. Jordmoren her tar alltid ul, så da fikk vi se dem igjen.

Jeg skal fortsette ca hver 14.dag nå fremover også. Alt er offentlig og gjennomføres hos gyn og jm i kommunen. Regner med at vi får time til ordinær ul når vi skal til gyn neste uke.

snartmortil1+2: Lykke til med siste innspurten. En go venninne av meg fikk tvillinger for to dager siden:) Store fine gutter på rundt 3 kg!

Tusen takk for den varme velkomsten! Her var det jammen hyggelig å komme inn. Historien vår er at jeg har dårlige egg, har hatt 3 ivf-forsøk på Riksen. Jeg ble gravid på de to siste, men har mistet i ma og sa før uke 8 begge gangene. Denne gangen er jeg gravid med donor-egg fra Spania! Vi orket ikke å gå gjennom den påkjenningen ivf er uten å gi oss selv de absolutt beste sjanser for å lykkes. Det er sikkert mange oppfatninger om ed, men dette er mitt og mannens valg, og vi har aldri vært lykkeligere...

I og med at vi ikke hører til noen norsk klinikk måtte vi ta tidlig ul privat. Ul i går var i forbindelse med fosterdiagnostikk, pga min alder. Jeg har fått fødeplass på Riksen og regner med tettere oppfølging derfra, men har forstått at det ikke er noen ekstra ul før etter den ordinære. Og den skal vi ha rett før jul. Håper tiden går fort!

Lykke til snartmortil1+2! Så flott at du snart er i mål! Tvillinger kommer jo gjerne litt tidlig, men håper du får beholde dem der inne en del uker til. Det blir spennende å følge med deg i innspurten også!!!

Jeg er så glad for å være her på 2. trimester, jeg må bare rope et HURRA!!!!

Morsomt at det er flere med tvillinger her inne :) Ikke noe jeg har lest daglig i det siste... Jeg venter også tvillinger.... I slutten av februar - og tiden går både fort og sent :) Spennende er det ihvertfall! Lykke til!!!! Og gratulerer med tvillingene!!!!

Takk-takk og lykke til videre til dere som skal kose dere enda litt i 2 trimester :).

På tross av at et tvillingsvangerskap skal regnes som et "risikosvangerskap" har jeg følt med tryggere med denne graviditeten enn min første/forige. Jeg holder også til i Vestfold og har gått til kontroller annenhver uke. Har blitt kjempegodt tatt vare på og bestandig følt at jeg hatt fått gode svar på spm mine.

Har fått ul for hver kontroll jeg har vært på og fra imorgen skal jeg begynne med ekstra oppfølging med kontroller hver uke. Føler ikke det er mye jeg "får tid til" å bekymre meg over med så tette og grundige kontroller :).

Gratulerer med tvillinger i magen! Jeg venter også to, eneggede tvillinggutter som etter planen kommer i februar. Jeg gleder meg masse til de kommer, samtidig gruer jeg meg litt og, plutselig har jeg fire gutter under 5 år!:)

Annonse

Bobbygirl:

Synes det var litt rart at du ikke får kontroll før ordinære ul. Her i min kommune er det vanlig å gå annen hver uke fra det oppdages at det er tvillinger.

Min forlover fikk tvillinger for noen dager siden. Hun oppdaget at det var to ved en ul i uke 8, grunnet andre ting. Hun gikk fast annenhver uke som jeg gjør, selv om dette ikke var prøverør.

Du kan jo ringe til fastlegen din å høre? Da jeg var hos gyn i uke 9, sa han at jeg kunne velge hvordan jeg vill gå framover. Jeg skulle til han på noen faste kontroller, og kunne velge om jeg vill ta resten hos jordmor, fastlegen og gyn. Jeg synes det var mye med tre forskjellige å forholde meg til og valgte å gå kun til gyn og jordmor annen hver gang. Min venninne hadde noen kontroller hos gyn (mest på slutten) og resten hos fastlege og jordmor.

Lykke til videre.

Må si jeg blir litt misunnelig på dere som får mange ekstra ultralyder, ja! Men jeg skal til kontroll hos fastlegen min om ca. en uke. Men han har ikke ul-apparat. I min bydel er vi heldige om vi får time til jordmor før vi er godt over halvveis. Jeg har tenkt som deg at det kan bli litt mange å forholde seg til, så jeg går til kontroller hos fastlegen fram til jeg kommer inn i sykehusets rutiner. Men kanskje det blir en privat ul om et par uker. Må gå ganske ofte til legen pga sykmeldig. Var sykmeldt i 4 uker pga blødningene, nå jobber jeg 50% for å være sikker på at de ikke skal komme tilbake. Så føler meg godt tatt vare på av den snille legen min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...