Gå til innhold

Nattesøvn..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner virkelig det å kunne sove en hel natt..

Alt er galt når jeg skal sove. Enten er det for kaldt, for dårlig luft, mannen min som tar opp for mye plass i senga,, ungen sparker om jeg ligger på rygg, på venstre side puster mannen min meg rett i ansiktet med hele gapet åpent, på høyre side gjør at magen verker, magen klarer jeg ikke å sove på for da blir det i alle fall action i magen..

Måtte bare syte litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg kan trøste deg med at du ikke er alene..!

Enten for varmt eller for kaldt, ingen liggestilling er god... Om jeg ligger på venstre side kjenner jeg halsbrannen komme smygende og junior i magen trommer i madrassen. Ligger jeg på høyre side sparker han i madrassen så jeg får skikkelig vondt. Og jeg har aldri klart å sovne på rygg. Og ikke klarer jeg å ligge ansikt til ansikt med mann min. Får jo ikke puste da =P Og med forkjølelse i hus, snorkes det over en lav sko. Grrrrrrrrr.

Og så finner plutselig junior ut at urinblæren er til for å bokse på. Så til tross for at man passet på å gå på do rett før man la seg, så må man opp igjen innen det har gått en halvtime. Og i natt kom storesøster Thiril inn i senga og sa til mamma at hun frøs. Så krøp hun tett inntil mammaen sin og det kløp både her og der =D Så mente junior at mamma måtte på do igjen fordi det trolig begynte å bli trangt. Da jeg kom tilbake til senga, breiet både mann og datter seg sånn at a mamma bare fikk en liten flik av seng, dyne og pute. Og vips var det på tide å stå opp igjen..

Med ønsker om en god og uthvilt start på dagen!

Skrevet

Du er ikke alene, kjenner meg veldig goft igjen i dine ord.

I dag fikk jeg for første gang en følelse av at jeg blir gaaaal...og til slutt syntes jeg veldig synd på meg selv og måtte klage litt.:-)

Har ikkje sovet en hel natt siden helt i begynnelsen av svangerskapet og er mektig lei og sliten nå.

Det å ligge på magen er lenge siden jeg har måtta lagt bort.Jeg har en stor pute mellom bena, en pute fremfor og en bak..puter overalt :-)Jeg har vært plaget med bekkenløsning siden starten. Jeg er nå i uke 30 og vi ligger i en seng som er 1.20 m bred..så det er ikke så stor plass til min kjære..:-) Han må vel snart søke etter en ny liggeplass..:-)

Nå er det store arbeid å klare å snu seg.. og det føles som å snu et helt berg.. det nye er at jeg kan ikke ligge på ryggen for å kvile bekkenet litt, for det gjør vondt.

Jeg kan heller ikke ligge lenge på en side før jeg er nødt å snu meg. Nå er jeg begynt å bli vant med smerter i bekkenet, men nå har jeg fått konstante smerter opp etter ryggen til nakken.

Så vil jo lille gutt også ha min oppmerksomhet noen ganger i løpet av natten..det er ikke alltid behagelig og noen ganger vondt og den tømme blæra kommer på toppen av alt..

Skrevet

Å det mest fantastiske er at når vi står opp er at vi skal være blide og opplagte til vi kommer på jobb..:-)

Skrevet

Send mannen på gjesterommet;-)bygg opp med puter og dyner osv rundt deg selv...

Skrevet

Nattesøvn, hva er det? Er det et nytt fenomen?;)

Halsbrann, tørst, sulten, trangt å puste, vondt å ligge, må snu meg hvert 10. min., tissatrengt.. For kaldt/varmt samtidig ;)

Jeg har termin på søndag. Har hatt netter hvor jeg har sovet godt, og morgener hvor jeg har sovet godt.. Men den ene hele natta mangler fremdeles. Heldigvis kommer foreldrene mine i jula, håper de kan være litt barnevakt så mor får tatt seg en blund ;)

Skrevet

Hahaha, slemt å le, men jeg kjenner meg veldig igjen i det med det åpne gapet på den ene siden ;)

Men vil ikke si det er det største problemet...det er å føle meg som en strandet hval som venter på hjelp fra Greenpeace til å RULLE meg ut i havet igjen - og den følelsen får jeg HVER gang jeg skal snu meg. Hæler ikke ligge lenge på en side, for da får jeg vondt i øret - ja, vet det høres fjernt ut, men brusken inni øret blir på en måte most :P

Nå er det bare 18 dager igjen til termin også, så ligger mye våken og tenker på fødselen :/ Tror at bare jeg kjenner noe som helst om natta, da MÅ det jo være noe på gang! 1-2 turer på do blir det også, og da bruker jeg lang tid på å roe meg ned/sovne etterpå, for blir så gira når jeg står opp - tror vannet skal splashe ut på gulvet osv. Må jo flire av meg selv da ;)

Skrevet

Det eneste(!) som funker for meg er å ha det kaldt på soverommet. Iskaldt, sånn at jeg tror jeg går i dvale. Må hvertfall lufte skikkelig på rommet før jeg skal sove, for jeg er så fryktelig varm for tiden og det skal ingenting før jeg begynner å svette. Og da er det i gang, med dyna som skal av og på, som sitter fast i alle putene jeg har rundt meg i senga, som faller i gulvet eller må rettes på.

Heldigvis er sambo villig til å snu seg i søvnet om han er vendt mot meg, så jeg kan ligge inntil ryggen hans om jeg klarer å ligge på høyresiden.

Babyen har føttene på venstresia i magen min, og ryggen mot høyre, så om jeg ligger på høyresia kjenner jeg utrolig godt om den hikker (gjør ofte det på kvelden når jeg har lagt meg), så godt at jeg ikke får sove av det. Og snur jeg meg til venstresia, da ligger den og krøller med tærne så jeg ikke får sove av det.

Men ser man bort fra et par tre dobesøk (har slutta å telle for lenge siden) og at jeg har våkna flere ganger, så har jeg faktisk sovet i nesten 9 timer i natt :))))

Skrevet

Sover faktisk godt jeg, de gangene jeg ikke har de 2 andre små på 2 og 4 oppe i senga sammen med meg,magen og pappaen. Jeg har overbevist meg selv om et nytt mantra: "Søvn er oppskrytt, og kan praktiseres når jeg blir gammel!". Men idag var det rekord,-mannen er på tur og lillemann sov helt til 7.50--o-lykke:)

Men det er vel bare å stålsette seg til å bli vekka sånn ca en million ganger på natta i noen mndr når babyen kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...