Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 og en halv mnd. Han legger seg kl. 8 om kvelden. Da får han mat rett før han legger seg. Får kun mm.

Før sov han da til ca 3 om natten. Spiste da kl. 3 og 6 omtrent.

Nå har han begynt å våkne også i 11-12 tida for mat. Og i tillegg 3 og 6. Er dette noe som er vanlig at de plutselig gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo bare ut som om han trenger litt mer å sove på nå... Han nærmer seg jo 4 mnd, og min eldste begynte med grøt når hun var 4 mnd. (Det er 10 år siden da, så "reglene" har forandret seg skjønner jeg ;) Men hun trengte mer mat enn bare mm på den alderen...)

Siden det anbefales å vente med innføring av grøt (gjelder det velling også tro?), så ville jeg bare tatt et ekstra ammemåltid frem til at du føler deg komfortabel med å innføre annen mat enn mm... :)

Skrevet

du kan jo amme han når du legger deg, så kanskje han ikke våkner før 06?

det hjalp her i gården!

sovner raskt etterpå også, våkner ikke helt.

bare husk å rape.

Skrevet

Skal jeg vekke han når jeg legger meg da?

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd har akkurat hatt en periode hvor hun våknet oftere. Har pleid å sove fra sju til sju med mat i 2-tida, men begynte å våkne kl 10, 1 og 5.. Dette varte i en uke ca, nå har hun hatt et par gode netter igjen. Tipper det bare er en økeperiode, jeg merker i allefall at jeg har mye mer melk nå, konstant spreng...

Skrevet

Med 10 mente jeg selvfølgelig kl 22..

Skrevet

Jepp her begynte det rundt 4mnd og en uke. Hun har holdt på sånn i 2 uker snart, og jeg får ikke i hun mer mat på dagen, hun har puppenekt på gang. Så nå er det over på pumping og flaske, som hun endelig tar igjen etter 2mnd nekt der også. Trenger vel ikke si at den siste uka med nekt på alt har vært frustrerende ;) Hun får grøt en gang om dagen og litt fruktmos eller grønnsaksmos i tillegg til melk midt på dagen, men det virker som hun har brukt natta til å ta igjen det hun manglet av mat. Nå har vi lagt hun på eget rom også og i natt drøyde hun til 00.30 før hun ville ha mat (tidligere alt fra 21.45 til 23). Prøver å opprettholde amming på natta og ikke flaske =)

Skrevet

Hei.

Du løfter han forsiktig opp og legger han til brystet.

Han vil omtrent spise i søvne.

Jeg venter til min har spist helt ferdig og nesten sovnet igjen, før jeg forsiktig løfter opp for raping.

Så vugger jeg litt i gyngestolen og legger ungen ned i senga igjen.

Vrir litt på seg frem og tilbake, men sovner rask.

Etter jeg begynte med dette har ogås jeg fått sovet bedre, for da stresser jeg ikke med å "måtte sovne fort" fordi jeg vet jeg har mange timer på meg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...