Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Endelig har jeg litt overskudd og tid til å begynne å trille tur, men ble plutselig så usikker på hva jeg skal kle på småen, og hva jeg skal ha i vogna. Og jeg som var så skråsikker på dette før fødsel hihi... Tenker at kanskje Voksiposen blir vel varm ennå?? Vi bor på østlandet og Ask er straks 2 uker gammel. Har lammeskinn i vogna + en sånn plysjpose + eh...fleecepledd og dyne. Og vogntrekket... Huff, det hørtes jo også mye ut da. Også tenkte jeg å ha på ham ull, joggedress og en altfor stor utedress eller bare et strikka ull-sett ytterst. Og votter, tøfler og skjerf... Det er jo ganske kaldt om dagen, men tar jeg helt AAAV her nå?? Vil gjerne vite hva dere har på de små, og hva dere har oppi vogna
Gjest Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Ullbody, ullstrømpebukse, ullsokker, ulllue, ullvotter og ulldress fra Nøstebarn (jepps, vi er glade i ull;). Og voksiposen i vogna Er rundt -7/-8 grader og hun er 7mnd.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 ullbody,ullstrømpebukse,ullsokker/ulltøffler, ullue og ullvotter, så ligger han i en voksi urban pose og under posen er det lammeskinn. bor i bergen å det har vært rundt 0 grader, kansje opp mot et par grader. han har vært helt passelig. går det under 0 grader tar jeg somregel på en tynnuldress også eller vist det blåser en del.. han er 3mnd å litt kald av seg
Nikamo Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Synes det hørtes mye ut det du har på jeg da.,.. Ville heller kledd av litt, og gått for Voksiposen... Her har vi brukt vanlig bomullstøy innerst, krinkelulldress utenpå, ullsokker og ullfleece-lue. (Ullfleece-votter, men de var ikke så poppis... ) Hun ligger i en Odenwälder-pose og har lammeskinn under seg... Snuppa er 15 dager i dag og vi bor på Østlandet. Vi har ikke hatt de laaange trilleturene enda, men satser på å gå for denne påkledningen da også... Hun virker i hvert fall tilfreds og passe varm oppi der
:) ! Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Her her vi på vanlige klær, eller ullbody og ullstrømpebukse. En hjemmestrikket ulldress utenpå der igjen, ullsokker, ull lue, ulvotter. Og han ligger i en ullpose, og vogntrekket tilslutt
Puppen og lillemor Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 jeg har lest maaange av disse trådene, og innser at jeg har på mye mindre klær enn de aller fleste. Men etter uendelige diskusjoner med min mor (som jobber i barnehage) og etter å ha innsett at jeg må stole på meg selv og bare hele tiden kjenne etter om snuppa er varm eller kald, så holder jeg meg til dette: bor på østlandet, og når det har vært rundt 0 grader (pluss minus noen grader) har jeg på ullbody og ullstrømpebukse, strikka ulljakke, ullue, ullvotter og sokker. Ned vogna har jeg lammeskinn og voksi urban pose. Blir det kaldere enn et par minusgrader tar jeg nok på en tynn ulldress utenpå bodyen og strømpebuka. Men ingen tykk ulldress nedi voksiposen - aldri!! De posene er laget for å tåle mange kuldegrader + at det er veldig lunt og godt nedi vogna.
Evigheten Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Ho ligger i skinnpose og har på vanlig strømpebukse og body med en tynn ulldress over. Og lue og votter. Ho er to mnd, og det er rundt 5-6 grader her. Jeg synes liksom ho ser så tynnkledd ut, men har jeg på noe mer renner ho bort stakkar
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2010 *ler* Ja, jeg ser jeg har litt overdrevne hønemor-tanker her Ok, da satser vi på to tynne lag med ull +sokker/votter/lue og voksiposen. Skal ha ham med i stallen en tur i morgen, men det er jo ikke så kaldt inne i stallen. Også er det jo ikke værre enn å ha med noe ekstra i tilfelle han skulle bli kald... Takk for svar! (Jeg trengte det hehe)
Fuego Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Body og strømpebukse i ull, ulldress (hvis det er kaldt) og lue + voksipose. Foretrekker lite og varmt, framfor mye forskjellig
Nikamo Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Inne i stallen er det jo lunt og godt, så det blir sikkert supert Og så er det jo bedre å være litt for kald enn litt for varm for disse små... Ta med et ekstra teppe eller no', så blir det sikkert bra
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. november 2010 #11 Skrevet 17. november 2010 Bruk heller voksiposen og dropp klærne Altså jeg bruker Odenwalder dunpose og har bare på ullstrømpis og ullbody med en jakke på overkroppen(da armene aldri er nedi posen.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 17. november 2010 #12 Skrevet 17. november 2010 Han ligger i en Voksi Urban pose. Innerst har han stort sett på seg en tynn ullbody og strømpebukse i ull eller to lag med bomull. Utenpå dette veksler jeg mellom å ta på han er fleecedress eller en ulldress, det avhenger av gradestokken og om han skal opp av vogna underveis. Det er hette på begge dressene, så da tar jeg på han en tynn ulllue under denne hetta. Hvis jeg klarer å få lurt henda hans inn i posen bruker jeg ikke votter, men ellers har jeg de ullvottene og ullsokkene fra nøstebarn. Foreløpig ligger han rett på vognmadrassen.
bitthen Skrevet 17. november 2010 #13 Skrevet 17. november 2010 Min fingernemme svigermor har sydd to "voksiposer" til minsten. Har en med sommerdyne og en med vinterdyne - dundyner som er klippet til Nå er her ca 0 grader, og da har jeg sommerposen, ullundertøy, forede votter og sko samt ull-lue. Har på seg en jakke i merinoull evt. bukse om vi skal på besøk etc. Har også to hjemmestrikkede ull-dresser. En med Setesdalsmønster og en Marius-dress. Bruker disse når det blåser.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 17. november 2010 #14 Skrevet 17. november 2010 Strömpebukse, body, litt tykk fleece-lignende dress, tynn ull-lue og ullsokker. Ligger på lammeskinn med tynn dyne over og vognpose over der igjen.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 17. november 2010 #15 Skrevet 17. november 2010 I vogna: lammeskinn undrst og Voksi urban pose Jenta mi har på seg : Ullbody, ullstrømpebukse, tjukksokker, votter, tynn fleecedress (sånnman kan brette over hender og bein så det ikke er hull).. haha.. om du skjønte Her er det alt fra +4 til -4 om dagen. Er det veldig kaldt, tar jeg på en tynn strikkajakke i tillegg Jeg er mere redd hun skal bli for klam. Enda har hun alltid vært fin og varm i kroppen etter å ha ligget ute. Frisk i kinna og litt kjølig på hendene
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. november 2010 #16 Skrevet 17. november 2010 Kan være lurt å tenke på at det skal bli enda kaldere iløpet av vintern, så ikke noe vits i å overdrive påkledningen allerede;) Her er det ullundertøy, tykke sokker og en strikkejakke, i tillegg til lue såklart, oppi dunposen på lammeskinn. Når det kryper ned mot 5-!0 minus er planen å droppe strikkejakken, og heller ta på den litt tykkere ulldressen fra Name It over ullundertøyet.
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 17. november 2010 #17 Skrevet 17. november 2010 På min lille har jeg ull body+strømpebukse og en tynn ulldress utenpå. Ullsokker/votter og lue i ull. Han ligger i lammeskinnspose. er ofte lenge ute av gangen i stallen og ellers. lillegutt er god og varm =)
<3guttemamma<3 Skrevet 17. november 2010 #18 Skrevet 17. november 2010 Snuppen har urban voksi pose, og den varmer noe helt vanvittig! Som noen her over skriver, den er virkelig laga for å holde varmen i mange minusgrader:) Om det er null grader og oppover, så har han bare body og strømpebukse m/sokker og en tynn jakke utenpå, lue og de janus ullvottene med snor på. Nå ligger han ute i vogna si i 4 minus, og da er det body og strømpebukse m/sokker, og en tynn fleece heldress som det går an å brette over hendene, og lue. Den går så høyt opp under haka at jeg bruker ikke skjerf på den.
Pumba78 Skrevet 17. november 2010 #19 Skrevet 17. november 2010 Ullbody, ullstrømpebukse (m bomull på innsiden), ulldress og den tykke easygrow dunposen, ekstremt tykk. Og ullue, votter bare detter av... Men i dag var hun kald i ansiktet, men det er kanskje ok?
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #20 Skrevet 17. november 2010 Tror det er ok at de er kalde på hender og kinn, så lenge de er varme i nakken - og dermed på kroppen. ? Gikk tur med min i dag, liten prøvetur hehe. Hadde på et lag bomull innerst (body og strømpebukse) + strikkajakke og ullbukse med fot utenpå. Tynn ullue. Oppi voksiposen. Tror det var passe, og at han koste seg, slokna hvertfall fort Men ser at jeg må gå til innkjøp av mer ullundertøy og en tynn ulldress, for det er vel best med ull innerst også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå