Gå til innhold

Gravid og tenkte å hamstre pampersbleier! Hvor mange pakker av hvilke størrelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bli dere som har en ca gjennomsnittlig baby vel og merke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør det. Vent å se hva som passer barnet ditt. Første min tålte ikke pampers og til andre mann kjøpte jeg masse libero, pga erfaring fra første mann. Passet over hodet ikke til han. Bare lekkasjer. Bruker Pampers nå og eldste bruker nå Ladlord.

Skrevet

Husker ikke helt nøyaktig men mener jeg brukte nr 1 i ca 3 uker, samme med nr 2. Så brukte jeg den newborn nr 3 bare ca 2 uker mener jeg. Gikk så over til vanlig nr 3 (blandet active fit og baby dry) fra ca 8 uker og frem til ca 5,5 (har nettopp begynt med nr 4). Regner med å bruke nr 4 leeenge, for den er opp til 14 kg. Håper det var litt til hjelp!

NB: I begynnelsen gikk det kanskje 10 bleier per døgn (frem til 2 mnd) så gikk det gradvis nedover. Nå bytter jeg etter 2-3 timer og ellers ved behov. Dvs ca 5-6 per døgn.

Skrevet

Min er bare to uker, men allerede begynner pampers 1 å bli snau, er snart i bunn på den andre pakka - mini var 4290 da han ble født. Så vil ikke anbefale å kjøpe mer enn 2 pakker av den minste hvertfall :) Egentlig kan man begynne rett på nr 2... evt kanskje bare 1 pakke av nr 1.

Men som det blir sagt over her, hamstring kan være dumt. Tilfelle det blir feil merke, eller du kjøper for mye av en str og sitter igjen med altfor mye av en som er for liten.

Skrevet

Type 1 og 2 kommer du ikke til å bruke så innmari lenge egentlig....

Ikke type 3 heller... kjipt å sitte igjen med bleier som er for små.

Sats på type 4 du! :)

Skrevet

Jeg har brukt nr 1 frem til nå (hun er 7 uker), så som du ser er det veldig inviduelt. Og jeg er ikke noe glad i Libero- altfor stive. Er nok ikke så lurt å hamstre bleier nei:-)

Skrevet

Lille jenta mi er 7 uker til lørdag og hun bruker fortsatt str 1. Hun veide på 6 ukers kontroll 4580 gram. Jeg prøvde med str 2 her om dagen og da lakk hun med tiss og bæsj. Så jeg må nok bruke str 1 litt til ja.

Og som de andre skriver her, det er så inviduelt. Du må bare prøve deg fram. Og jeg ville ikke ha hamstra inn for mye. Kommer også ann på hvor mye din baby veier ved fødselen.

Skrevet

Min gutt var 3,2 ved fødsel, og 4,9 på 6-ukers kontroll.. nå er han 8 uker og igår begynte vi å bruke pampers newborn 2.. så det er nok veldig individuelt hvor lenge man bruker 1ern... :)

Ville ikke kjøpt bleier før babyen din er født, og du ser hva behovet ditt blir.

Denne bleiekrigen kommer lite sannsynlig til å gå over over nyttår, ingen av butikkene tørr være den første til å gjøre det .. sies det!

Skrevet

Enig med over - ikke gjør det. Det er så vanskelig å si hvordan babyen vokser og hva som passer best.. For oss var Librobleiene i de små str grusomme - stive og tykke (lakk på natten). Men i str 3 var libero bedre enn pampers.

Vi hoppet til bleiestr 3 etter noen få uker, og så kjøpte vi masse nr 4, og de er nå nesten for små, og jeg irriterer meg over at jeg har en hel pakke med 4 stående...

Det er liten fare for at bleiene blir dyrere med det første...

Skrevet

Jeg mener jeg brukte ca 8 pk av den minste, den som koster 19 kr o.l.

Vi er på str etter nå og der også tror jeg at vi har brukt ca 8 pk. Hun er 3.5 mnd nå.

Kjøp på rimi, der er det billigst. Kjøp 4 pk av gangen, for der er det kjøp 2 betal for en samtidig som de kjører halv pris på pk... jeg mener moren min sa hun hadde betalt under 40 kr for 4 pk eller noe sånt. Om du ikke skulle like de bleiene eller at du sitter igjen med feil str, er det vel bare å bytte. Si at gubben kjøpte feil merke/str... hehe... skylde på gubben vet du... :)

Skrevet

hmm nr 3 pampers active fit går jo fra 4 kg til 9 kg så hvordan kan dere bruke den så kort tid?

Skrevet

Fordi nr 4 har passet bedre enn nr 3 lenge før han ble ni kg.

Skrevet

He he.. lillepia vår er så tykk rundt magen, rumpa og beina at nummer 3 ble for trang rundt livet, og det er jammen meg nummer 4 også (hun er vel ca 9 kg og straks 5,5 mnd). Hun er også litt "lang" over rumpa, så det er mer behagelig for henne å ha en som ikke stopper under rumpesprekken.. Og nei.. hun har ikke arvet denne formen av mor :-p hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...