Gå til innhold

Når får dere levert søsken i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2 år og en baby på 2 mnd. Tar tid å få stablet oss ut døra når pappaen er bortreist. Vanligvis står han opp med 2-åringen om morgenen og leverer når han drar på jobb sånn halv åtte - åtte.

Vi bruker i alle fall 1 1/2 time om morgenen før vi kommer oss ut døra, og da stresser jeg gjerne litt også. Stell av meg selv og to barn, frokost, amming, bleieskift (gjerne bæsj på begge etter frokost), litt lek og kos, ikke minst all påkledning om vinteren, start av bilen slik den blir litt varm før ungene seles fast, osv.

Dessuten er 2-åringen glad i å sove, jeg og babyen også, så da blir klokken gjerne halv elleve før jeg får levert. (Idag ble klokken faktisk litt over 12.. Vi alle tre sov ekstra lenge).

Tar tid når jeg er alene med barna, er det bare jeg som er treg eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir somregel halv 10-10, men vi bor 5min i gåavstand fra bhg da. vi står somregel opp i 7-8 tiden, så steller vi, spiser frokost og vesla ser litt på barnetv eller leker før vi går. prøver alltid å være i bhg til kl 10 pga aktiviteter.

Skrevet

Vi er jo i en ganske lik situasjon egentlig, med en 2-åring og en 2 mndling, og jeg kjenner meg igjen der ja- TING tar TID hehe! Jeg leverer vanligvis størstejenta i barnehagen 1-2 dager i uka, og har i tillegg ikke sertifikat, så å ta bilen kjapt avgårde funker dårlig her gitt. Men synes egentlig det er deilig å gå, og tar som regel minsta i bæresjal og storesøster i vogn, og akkurat det funker foreløpig veldig fint.

Har også en søskenvogn som jeg bruker en del, problemet med den er bare det at minsta begynner å hyle med en gang den stopper, og da kan spesielt hentingen bli litt stress (inn og ut for å rugge vogn, og kle på størstejenta inne, hente matboks osv)- så prøver å bruke sjalet mest mulig der også.

Men ja, morgenen ja. Det varierer litt når storesøster våkner for tiden, alt mellom 07 og 09 egentlig, men som regel ca 08. Siden jeg ønsker å gi storesøster en litt rolig og koselig start på dagen, med lang frokost, koselig stell osv, så tar vi det så rolig som mulig og prøver å ikke stresse, men så er det jo denne kjernetiden i barnehagen da, som er et lite stressmoment likevel. Bruker vel ca 20 min bort til bhg, og da rekker jeg som oftest å være der til ca kl 10, som er akkurat innenfor kjernetiden.

Som regel går det greit, uten for mye stress for å rekke det, men så har man jo også disse morgenene hvor storesøster bæsjer akkurat i det alle ytterklærne er tatt på, og minsta sprutgulper over hele bæresjalet- da hender det at hu mor blir litt svett og leveringen forsinkes en smule ja :P

Skrevet

Jeg og babyen (6 uker) følger storesøster på 2,5 til bhg hver dag, for pappaen har dratt på jobb før de åpner..

Jeg har klokka på sju (men vi kan godt sove litt lenger om natta har vært hard, eller kortere om storesøster tar morgen klokka seks..) står opp og steller oss alle tre, går ned og spiser frokost, og så får storesøster se litt på barnetv mens mamma ammer og gjør klart til bhg.

Vi bor bare drøye 200 meter fra bhg da, så vi hiver babyen i vogna og så spaserer vi i bedagelig tempo bort, og er der vanligvis en gang mellom åtte og ni, alt etter når vi kommer oss opp og avgårde ;)

Skrevet

Alt ettersom når vi står opp, men som oftest står vi opp kl 0700, og da er vi i bhg 0900-0930.

Skrevet

Jeg har et barn på 2 år, og et barn på snart 2 måneder.

Samboeren min reiser også mye, og det er derfor jeg som stort sett leverer i barnehagen. I barnehagen hvor barnet mitt går er det kjernetid fra kl 9.30-14.00. Jeg synes det er viktig at barnet mitt kommer til barnehagen i rett tid, slik at hun ikke kommer rett i uteleiken eller tilrettelagte aktiviteter. Jeg leverer derfor barnet mitt rundt kl 9, og henter henne igjen rundt kl 15. Ja, alt tar tid, det er jeg enig med deg i. Vi står somregel opp rundt kl 7. Da er det stell, frokost, og amming. Tiden på morgenen går fort!

Bra du ikke har fått reaksjon i barnehagen på at barnet kommer seint da:-)

Skrevet

Ser at vi er litt trege ja;) Men dette har aldri vært en problemstilling før siden storebror sjeldent har stått opp noe senere enn 06. Skjønner ikke hva som har skjedd med morgenfuglen vår, for nå sover han så lenge han bare kan, gjerne til over 10:00. Men ser at vi må begynne å ha klokka på når pappaen er bortreist, ellers rekker vi aldri kjernetida i bhg.

Idag vekket jeg storebror 08:15, og da kom vi til kl. 10:00. Jeg har egentlig et ønske om å være der til frokost kl. 09, men da må vi jo stå opp 07, og det er litt slit nå som jeg nattammer. Er jo litt koselig med rolige morgener.

Heldigvis leverer pappaen som sagt de fleste morgener. Jeg leverer kanskje rundt 5-8 dager i måneden..

Kjedelig med lillepia som hyler i vogna Lykkeli. Denne lille karen er heldigvis utrolig tålmodig og finner seg i det meste, bortsett fra å vente på maten. Bruker søskenvogna til henting, deilig trim, også passer det utrolig godt med babyen sine rutiner for det er da han tar den lange luren sin (gjerne 3-4 timer) så hører aldri et knyst fra han ved henting.. Derimot på formiddagen, da vil han ikke sove;)

Skrevet

Höres jo bare deilig ut ,det. Særlig når alle er glade i å sove. Nyt det sier nå jeg ;) Jeg har en på mnd og en på 4 år. 4-åringen står opp 5.30-6... -puh-

Her leverer pappaen 8.30. Skulle jeg levert, ville det blitt senere, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...