Tigergutt Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Heisan! Jeg har vært på ultralyd i dag. Jeg er 32 uker på vei, og alt står bra til med babyen. Men, legen kunne orientere oss om at babyen allerede nå lå på ca 2700 gram, og at dette var ei stor jente! Hodeomkrets, omkrets av magesekk etc tilsa alle 2700 gram! Mitt første barn veide 4280 gram, og nå er jeg litt bekymret for at denne babyen kan bli en del større enn henne. Selv veide jeg 5900 gram da jeg ble født, og mamma har født 3 barn over 5 kg. Er det noen som har erfaring i fra barn i magen som er tyngre enn gjennomsnittet, og om veksten har stagnert/flatet ut mot slutten av svangerskapet, eller er jeg garantert å få en STOR baby?
magica fra tryll Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Vet ikke helt om jeg har erfaring du spør om, men har ihvertfall opplevd at de har tatt feil på sånn vekstestimering på opp til 700 gram. Jeg har fått store barn, men de har alle vært rundt 4,5 kg..-Med meg har de trodd at babyene ikke har vært så store,da.... Men om babyen følger kurven sin, hvor stor regner de med at hun blir til termin,da?
unge2011*har født* Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Hei! Desverre ingen erfaring å komme med da jeg er førstegangs. Er selv i uke 32 og var på UL i forrige uke. Da ble junior estimart til 2-2,1 kg som ho påstod var godt over snittet og tilsvarte uke 33 egentlig.. Er veldig spent på tiden fremover og interresert i å høre om andre har erfaring... Kan veksten til junior avta eller fortsetter det i samme tempo?? Alt er sikkert veldig individuelt og jeg har også hørt at disse estimeringene kan være usikre og ofte feil... Tiden fremover vil i hvert fall bli spennende, vi får prøve å holde litt kontakten og se hvordan det går! Får krysse fingrene for at vi slipper en 5-kilos
bambi - stolt mamma Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Fikk høre jeg kom til å få en stor baby jeg også. Sist UL fikk jeg beskjed om at baby var +14%, noe jeg ikke helt kan forstå. Har spist frukt og sunt hele veien, unnatatt i starten av svangerskapet. Kiwi, bananer, druer og eple har vært det jeg har spist mest. + frokostblanding og middag. Så jeg er veldig spent på hvor stor han blir når han kommer ut, siden han allerede var stor da! Skrev de noen % på skjemaet ditt? Hvor mange % du ligger over? Det går nok bra skal du se Du får vertfall ha masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå