Gå til innhold

Hvor mange mnd var babyen din da hans/hennes første tann tittet frem..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusta vår fikk sin aller første tann idag. Den er helt usynlig, men absolutt merkbar når hun "biter" seg fast i deg! Sylskarp liten sak, ja...!!!

Hun er 8 mnd.

Noen som måtte slutte å amme pga tenner, forresten? Hun har aldri før bitt meg i brystet, og har ikke gjort det idag heller... satser på det går greit! Men er innstilt på å kutte amminga hvis ikke... AU!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, gutten vår var litt over 4 mnd og han bet noen ganger ja ;-) Men da jeg høyt og tydelig utbrøt au sluttet han med det. Det var ganske vondt!

Skrevet

Førstemann fikk tann da han var rundt 5 måneder. Neste er 5 måneder nå og har ikke antydning:) Når det gjelder amming og biting har jeg ikke egen erfaring da jeg sluttet lenge før den tid, men ble fortalt at om ungen biter når den ammes må du trekke barnet til deg (kraftig) evt putte fingeren i munnen til ungen og få den "løs" og avslutte måltidet. I de fleste tilfeller gir det seg da fort:) men dette kan jeg bare i teorien altså...Når første tanna har kommet varer det nok ikke lenge før det kommer flere. Ikke verdt det hvis du skal få kroppsdeler bitt av:D

Skrevet

Tutta her var bare noen dager over 3 mnd når første tann brøt gjennom. Nå kom tann nr 2 for noen dager siden å hu er 4,5 mnd.

Men ikke et kny har det vært i a, så tror de lettere bryter gjennom når de er så små. Gutten vår fikk tenner først ved 6 mnd og jeg mener å huske at det var mere styr med han rundt de første tennene...

Skrevet

Min lille baby er bare 6 uker gammel så hun har ikke fått tenner ennå, men storesøster var 7 mnd før de tittet frem. Jeg ammet ganske lenge, og kan ikke huske å at hun bet meg en eneste gang :)

Skrevet

Gutten min fikk sin første tann dagen etter han var 4mnd:) to uker etter kom tann nr 2:) nå er han 7,5mnd og har fire tenner;)

Skrevet

Vesla mi fikk to tenner i løpet av tre dager når hun var 3,5 mnd..

tann nr tre kom 5,5mnd gammel..

Hun er nå 6 mnd, og det ser ut til å komme mange tenner i løpet av kort tid...

Skrevet

Min lille jente fikk sin første tann like etter at hun ble 7 mnd.

Var tannen ved siden av fortannen i overmunnnen.

Merket ikke at hun hadde ftt en tann før den hadde kommet et stykke ut. Og jeg som hadde forbredt meg på noen våkenetter. Men har vært veldig heldig.

Skrevet

Jenta mi var 7 mnd da den første tannen tittet frem. Trodde den kom i underkjeven først jeg, men hennes første var ved siden av fortannen i overmunnen. S den ikke før den hadde kommet et sykke ut. Og jeg som hadde forbredt mg på noen våkenetter. Merket ingenting. Bare smilte hele tiden hun :)

Skrevet

Mini fikk sin første tann i forrige uke, og han er 10 1/2 mnd!

Storebror fikk sin første tann da han var 9 mnd, så gutta mine er forholdsvis trege når det kommer til tenner.....

Skrevet

Fortennene nede kom da han var 5.5 mnd, etter det har de kommet en etter en og nå er han snart 9 mnd med 8 tenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...