Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin på fredag. min 2. gutt. første ble tatt med ks pga sv.skap.forgiftning.

Er så dårlig i form, høyt blodtrykk, kvalm osv, men ikke syk nok til å bli satt i gang.

Prøvd tur, sex, husarbeid og div. Blitt anbefalt lakserolje, men har lest mye negativt.

Men er det noen her med erfaring?

Får jeg kjøpt dette selv på apotek?

Kan det virkelig gå så gale?

Håper noen vil dele erfaringer;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legeassistenten på legekontoret hvor jeg går nevnte at hun hadde tatt dette og vips, ti minutter etterpå var riene igang. Eneste jordmødrene ble rasende sinte på henne. Så hun anbefalte å ikke gjøre det for å si det sånn! hhee

Skrevet

Hei :)

Er nok veldig mange delte meninger her ja. Ut 80tallet var det veldig vanlig å ta lakserolje, eller fødeolje som mormoren min kaller det:p

Jeg har ikke direkte erfaring selv, men min mor tok det med min bror og meg. Vi var de mellomste i en søsken flokk på 4, begge oss kom 10 dager før tiden.

Har mange i vennegjengen som har prøvd,-noen lykkes andre ikke

Tenkte selv jeg skal prøve om jeg ikke har født innen jeg ønsker selv.

Har 46 dager igjen, og jeg har også ks med første.

Jeg var på sv kurs sist mandag, og spurte jordmor .

Hun sa at det verste som kunne skje var at du fikk skikkelig magevondt, men det er jo på en måte hensikten.

Nevnte ingenting om styrtfødsler ol som jeg har fått høre så mye om :/

Men en ting. Man må være moden for at det skal virke, men det kan vi jo ofte være i mange uker før fødsel...

Skrevet

Kommer kanskje litt an på hvor mye du tar. Jeg spurte jordmora mi, som advarte mot det på det sterkeste! Hun fortalte om ei dame de hadde hatt på føden, hvor de nesten mistet babyen. Lakseroljen hadde satt igang så sterke sammentrekninger at oksygentilførselen til babyen ble dårlig. Så hun kunne ikke forstå at noen i det hale tatt vurderte å ta det. Det var det svaret jeg fikk ihvertfall. Opplevde denne jordmora som erfaren og oppegående;) Selv satser jeg på modningsakupunktur:) Det har jeg hatt god effekt av ved 2 fødsler...

Skrevet

Ja da prøvde jeg lakserolje igår kveld. Tok 1 ss i et glass biola. Ble litt kvalm utover kvelden. Følte jeg fikk rier. varte 1 min ca, men kan og ha vært sterke kynnere. synes det er vanskelig å si hva som er hva. gikk på do en gang med diare. ellers rommesterte det mye i magen. idag kjenner jeg ingenting.

lurer på om jeg skal prøve meg på 2 ss imorgen kveld. men er litt skeptisk. Men har term imorgen og legetime så tenkte å høre med legen om hun er helt i mot dette. og om hun kan prøve å strekke meg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...