Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Ja,,, hun fekter sånn med armene når hun skal sove. Er helt oppspilt. Hun er 10 uker. Vi har aldri fått helt dreisen på sånn innpakking i teppe, men begynner å vurdere det nå.. Men lurer på om hun er for "gammel" .. hun liker å sove med armene over hodet, så vil ikke pakke henne for stramt, men lurer på om hun vil sovne fortere med det.. ? noen som har prøvd?
mandalay Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Hvis du vil at hun skal sove med armene over hodet, kan du jo ikke pakke henne inn i et teppe..? Da er jo hele poenget borte. Men hvis du vil prøve og pakke henne i et teppe skal det pakkes veldig stramt, nesten så man syntes det er for stramt. De er jo vant til liten plass fra livmoren. Vi gjorde dette da vår baby var helt nyfødt fordi hun var veldig urolig. Mulig det er litt sent når hun er 10 uker, men det er jo bare å prøve så finner du ut om det roer henne eller ikke:-)
Canari Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 MIn også har fektet mye, og gjør det en del fortsatt når han skal sove for kvelden. Han ligger med hendene rett ut til siden, eller opp ved siden av hodet, og det hatr aldri vært noen hit å legge dem ned under dyna. Vi har sprinkelsengen helt inntil vår seng. Når han skal sove, pleier vi å holde i den ene hånden forsiktig ned på madrassen til han roer seg. Går raskere da, og så slipper han rive ut smokken hele tiden. Eventuelt holder jeg en hul hånd rundt smokken.
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 17. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2010 Vi prøvde nå på ettermiddagen, og jammen gikk det fint. Har pleid å holde på smukken ja, men hun er flink til å veive den bort den også hehe. men nå så det ut til å funke litt med denne innpakkingen, selvom det føles veldig stramt, men tror hun egentlig liker det. :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Så bra! Reiving er genialt- har gjort/ gjør det med begge mine også=)
Mamma's Magic Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Akkurat samme problemet hadde vi. Vi pakka vår snuppe inn, etter tips fra venninne i USA, der gjør ALLE det, de lærer til og med teknikken for innpakking, eller swaddling, på sykehuset. Selv om helsesøster på helsestasjonen selvsagt var veeeldig skeptisk. Der har de jo så mye vettug hjelp å komme med det når man trenger det, mener jeg (NOT). Vi brukte to såkalte receiving blankets, tynne flanellstepper, og kjøpte etterhvert en slags reivesovepose, som vi har vært veldig fornøyde med. Etter hvert som hun har blitt større, snart 4 mnd nå, er hun litt mindre fornøyd med å ligge innpakket, men hun fekter også mye mindre, så vi bruker posen mindre nå. Men den fungerer bra, og babyen roer seg fint inni der. Man har den akkurat så stramt eller løst som man vil, men hovedsaken er at babyen ikke får fekta, og dermed vekket seg selv opp. Les om posen her: http://www.kiddopotamus.com/p_swad.php
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 18. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2010 takk :-) får se om vi kjøper posen - hun er jo snart 3 mnd, men merker at det funker å pakke henne inn selvom det kjennes litt slemt fortsatt... men er godt å se at hun får sove rolig. :-) vi fortsetter å teste ut tenker jeg. kanskje vi til og med kjøper pose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå