Gå til innhold

Dere med bekkenplager under svangerskapet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble dere bra igjen?

Og hvor alvorlig bl hadde dere?

Snart to uker siden fødsel her nå og er ennå ikke bra. Trodde det gikk over rett etter fødselen jeg?

Kan ikke gå på trilletur engang, snufs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold ut....jeg ble ikke bra før ca 6 uker etter fødsel, og er først nå jeg kan trene og ta utfall igjen (3,5 mnd) så det tar litt tid når du har vært skikkelig plaget-

Jeg gikk til akupunktur og naprapat fra uke 14, og ble100% sykmeldt fra uke 32 (50 % fra uke 26) Kunne nesten ikke gå, sitte , stå osv.

Lykke til, og håper du ser bedring snart!!

Skrevet

Under mitt første svangerskap hadde jeg veldig kraftige plager og de gikk over etter kort tid. kanskje en måned etter fødsel. Vær tålmodig, kroppen din bruker tid på å komme til seg selv igjen. Er det fortsatt et problem på 6 ukerskontrollen kan du be om henvisning til fysioterapi. Du får det dekket det første ca halvåret etter fødsel.

Denne gangen var jeg bare litt plaget med BL og plagene forsvant etter bare et par uker.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg hadde ikke alvorlige plager under svangerskapet, men jeg opplevde at det faktisk ble litt værre etter fødselen. Jeg ble sliten i lyska når jeg gikk tur, jeg merket det foran i bekkenet, og så fikk jeg problemer med korsryggen, men det siste var mest muskulært. Jeg fikk igjen mensen etter 4,5 mnd og da forsvant alle symptomene over natta! Litt rart, men sånn er altså min kropp! :-) Jeg anbefaler deg å gå noen turer uten vogn først, da du ikke får bevegelse i ryggen når du triller. Det var nemlig det som gjorde at jeg måtte tilbake for behandling...

Skrevet

Takker så mye for svar, jenter!

Kjenner at jeg ble glad og litt mer positiv nå..da det mest sannsynlig vil gå over om ikke altfor lenge. Trodde nesten at hvis det ikke forsvant rett etter fødsel, så kom jeg til å ha det slik resten av livet..aldri få trille tur eller leke med lillegutt på gulvet.. Fikk et lite håp nå:)

Tusen takk!!

Skrevet

Jeg sliter enda, 3 mnd etterpå. I følge fysioterapeuten min kunne det ta inntil 9 mnd. Et hormon som skilles ut når man ammer, samme som kroppen danner før fødsel. Husker ikke hva det heter. Men det er det som løser opp bekkenet slik at det er klar for fødsel. Og kan fortsette å gjøre bekkenet litt slarkete mens man ammer. Men det går over. Jeg fikk beskjed om å gå korte skritt (som om du går med trangt skjørt), gjerne trille i oppoverbakker. Bevege meg til smertegrense og legge på tyngde etterhvert som det ble bedre.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...