Gå til innhold

trenger virkelig hjelp med guttenavn!!

Anbefalte innlegg

jeg får snart mitt første barn. :D en liten gutt.

jeg vil ikke bestemme helt og holdent navnet før jeg ser han egentlig. men det hadde vært så godt å ha noen forslag klare.

kunne godt tenkt meg 2 fornavn, og jeg vil at navnet skal være spesiellt.. eller litt uvanlig liksom..

jeg har selv tenkt på Lucas Leander og Lucas Emillian. men da blir han sikkert bare kalt Lucas, og det er jo bare såååå vanlig liksom.. har også en stooor kjærlighet for navet Scay Lucas (uttales skay) men det har jeg slått litt fra meg.. for alle jeg nevner det navnet til sier bare at man ikke kan kalle ungen sin det.. sårende egentlig, for jeg synes det er fint.

men forslag til spesielle guttenavn hadde vært fint :)

Fortsetter under...

Synes Lucas er et oppbrukt, kjedelig motenavn. Men måtte jeg velge, hadde det blitt Lucas av disse. Emilian og Leander kan du få billig av meg. Mer intetsigende og harry navn skal du lete lenge etter. Skay har jeg aldri hørt om, men kunne til nød vurdert det hvis jeg var amerikaner. Min mening. :)

Lukas var lenge et favorittnavn hos meg, og jeg forstår til dels de som velger det, fordi det er jo fint. Men på den andre siden er det altfor mye brukt. Det blir litt sånn for meg "åh, enda en Lucas". Nå er jeg drittlei.

Lucas Leander heter jo sønnen til hun "craaazy'e" moren i Unge Mødre. I tillegg vet jeg om en til som har kalt ungen sin det samme. Hun er noe for seg selv, for å si det mildt. Det finnes nok mange fler som jeg ikke vet om også.

Emilian bør skrives med èn L. Jeg synes det ikke er stygt, men ville ikke vurdert det selv. Leander og Scay liker jeg ikke.

Hvis du blar litt nedover på siden, vil du nok se noe for enhver smak:)

takk for svar.

det er netopp derfor jeg vil hoppe litt vekk fra Lucas. det er altfor vanlig. kan jo ikke være noe morro å gå på en skole med kun 200 elever og 8 av dem heter det samme..

derfor kunne jeg trenge noen nye forslag.. noen navn som er spesielle og unike. for det synes jeg er viktig. men alikevel ikke for rart liksom..

Lucas er jo et bibelsk navn :) hvis du liker bibelske navn og vil ha et som ikke er på topp-10-lista, hva med:

Jonathan

Johan

Isak

Benjamin

Adam

Andreas

Samuel

Mattis

Mateo

Andre pene guttenavn:

Oscar

Liam

Sverre

Sigurd

Henrik

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...