Gå til innhold

noen tips til hva slags type mat jeg bør spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er fryktelig sliten, og utmattet...har vært mye kvalm, men ennå har jeg ikke kastet opp...det lille jeg får i meg av mat frister ikke, og er et ork å lage! bare det å steke et egg gir meg brekninger....langt mindre det å tygge en munnfull brød!! alt jeg spiser vokser i munnen min, og jeg holder på å gå ned i vekt selv om jeg bare er 8 uker gravid....

noen som har tips til hva jeg kan spise/ drikke for å døyve sulten men allikevel ikke bli kvalm av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lag maten selv, om det kan unngås. Ikke lukt på den heller! Luft og ha på vifte mens maten blir laget, og ha dør igjen til kjøkkenet!

Nystekt rundstk med fløtemysost/brunost (jeg liker ikke brunost en gang! he he), HAVREGRØT på morgenen med litt melk og sukker, FØR du står opp på morgenen. Mat på senga :-) Lakris, mandler når jeg blir kvalm. Oboy i melk og drikk et halvt glass før rundstk eller brød, Sukkertøy(!), grønne epler, evt uten skall.jeg orker ikke kjøtt om dagen, så suppe er fint! Risgrøt til middag, går bra her. Fiskesuppe likedan! Håper dette hjalp noe :-)

Skrevet

Min "diett" de værste dagene:

Saft, bittelitt cola, salte kjeks, Marie-kjeks, tørre frokostknekkebrød, ristet brød, nystekte rundstykker som jeg graver ut innmaten på (og spiser skorpen), bakt potet. Ingefærkapsler, men ikke for mye.

Spis lite men ofte. Drikk mye vann. Hvis du ikke får i deg mat og går ned i vekt bør du kontakte legen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...