Canari Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Mini spise grøt til lunsj og kvelds, men jeg vurdere snart å begynne også med frokost. Når startet dere med annet ennmm / mme til frokost, og hva ga/gir dere da?
LilleBanan blir storebror Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Anbefales vel ikke mer enn 2 grøtmåltider pr dag, så de ikke blir lei. Tenk selv hvor drit lei grøt du hadde blitt om du måtte spise det 3 ganger daglig hver eneste dag.Går an å variere på grøttyper og fruktpure i etc men det er jo likefullt grøt. Jeg ville prøvd med brødskive i stede
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Mulig vi er sent ute altså, men gutten min er 7,5mnd og vi har akkurat begynt med grøt til frokost. MEN vi har byttet om da. Før fikk han mme til frokost og grøt til lunsj. Nå får han grøt til frokost og brødskive+fruktpure+ litt mme til lunsj. Så middagsglass+fruktpure til middag og grøt+vann til kvelds. liten flaske mme til kos før senga.
Canari Skrevet 16. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2010 Takk for svar. Lillegutt er bare 5 mnd, men vil knapt ta mm /mme, så noe må han jo få i seg ...Han er foreløpig veldig glad i grøt, men er jo dumt om han plutselig ikke vil ha det mere heller. Han er nok for liten til brødskive ennå. Bruker å ha fruktpure i grøten. Kan ev ta grøt til frokost, og fruktpure eller baby-yoghurt (for 5-6 mnd) blandet med grøtpulver, og mindre mos i grøten ellers om dagen?
2010 Mammaen Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Nå er min straks 6 mnd og vil nesten aldri ha noe pupp lengre. Jeg gir pupp hvis han vil ha, men da er det så lite at han må ha noe ekstra når vi står opp. Da blir det oftest litt frukt i 7-tiden. enten moser jeg banan, eller gir noe fra beger eller glass. Dette for å prøve å få i han litt mm etter han har sovet ca 2 timer etter vi står opp. Jeg lager så "ordentlig" frokost når han våkner etter første luren. Da blir det grøt vanligvis. Jeg synes det er hipp som happ hva jeg gir til frokost. Enten det er grøt, eller frukt, eller brød og frukt. Grønnsakmos kan man jo også gi, men det er greit å ha et næringsrikt måltid relativt tidlig på dagen så derfor blir det oftest grøt her. Det er førresten ikke lenge siden vi startet med grøt. Begynte såvidt ved 5 mnd og kom opp i full porsjon etter ca 2 uker.
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 Gi grøt til frokost og introduser middag i stedet for mer grøt Har forøvrig ikke blitt grøtlei her i huset selv om hun fikk 3 måltider grøt om dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå