Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Jeg har aldri hatt sopp før nå i graviditeten, så dette er både flaut og nytt for meg.. Ser at mange bruker canesten salve + noen "stikkpiller" til å ha oppi skjeden, det jeg lurte på er om jeg blir kvitt soppen kun ved hjelp av salven og ikke de pillene? Finnes det evt noe annet jeg kan bruke i stedet for canesten (har hørt noen bruker yougurt?) og hvordan gjøres dette evt? Takknemlig for alle svar, jeg tørr ikke spør JM
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 tørr ikke spørre jm?hvorfor i all verden ikke?sopp er ikke kjønnssykdom om det er det du er flau over! kjøp canesten og stikkpiller(I samme boks)og følg instruksene
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Oi, oi, oi! Tørr du ikke spørre jordmor?? Dette kan hun alt om. Spurte sist i forrige uke, sa jeg var så plaga og at jeg aldri ble kvitt det. Hun opplyste meg om at jeg måtte ta en ukes pause i behandlinga med krem, da jeg har smurt i lang tid titt og ofte. Det var ikke bra. Vær nøye å følg instruksene med en gang så forsvinner det. Hun sa at mange brukte Vivag (??) tror det heter det.. Forebyggende medisin mot sopp som var veldig bra, så det skal jeg kjøpe. Stikkpiller er en fin mulighet. Men stikk den inn med fingeren når du er gravid. Og det kommer ut hvitt stoff i et døgn eller to. Så er du helt frisk;) Ingenting er flaut under graviditeten, verken sopp eller utflod eller hemorider. Det er bare sånn kroppen virker, vi kan ikke endre på det! Tror du sopp kommer av urenslighet siden du er flau? For det er helt feil;) http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/intim-og-underliv/sopp-og-kloe-i-underlivet
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Hvis du aldri før har brukt behandling mot sopp i underlivet, anbefaler jeg Pevaryl kombinasjonspakning i steden for Canesten, særlig under graviditet. Dette fordi vagitoriene er myke og mer skånsomme enn de harde Canesten-vagitoriene. Hilsen erfaren sopp-spesialist ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Jeg har nettopp hatt det, for første gang i mitt liv. Også her på grunn av graviditeten. Apotekdama sa det kommer en gravid ukentlig og spør henne om canesten, så hun var ekspert. hehe Jeg hadde plukket frem to esker, en med krem og en med pille, men så gikk apoteksdama og hentet en sånn boks som inneholdt begge. Det ble mye billigere også. Nå er ikke jeg flau av meg i det hele tatt, og snakker gjerne hæylytt om hva enn det skal være på apoteket, men de som jobber der er jo veldig diskre. Du kan finne eska selv, i samme avdeling som andre intime produkter, så det er ikke noe å være flau over. Er forresten samme som brukes til fotsopp, så det er mange som kjøper den for det også. Men tviler på at noen vil legge merke til hva du kjøper. Anbefaler deg ikke å prøve noe annet, siden canesten er utrolig enkelt og effektivt. En enkel intimpille, og noen få dager med påsmøring av krem. Forsøk å legg fra det tanken på at det er flaut. Tenk på meg, som i samme slengen presterte å få forstoppelse og en hemoroide, og som måtte shoppe både laktulose og alcos anal. hehehe Det var gøy det! Dette klarer du!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Hehe! Knall! Litt verre med den sammensetningen medisiner:D Men likevel normalt;)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Hihihi Føler meg ganske teit som er flau for å ta opp sånne ting med jm, men enda godt det finnes kjekke damer her inne jeg kan spørre anonymt Stikker ned på apoteket og kjøper krem og piller med god samvittighet nå HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Får jeg lov å komme med et tilleggsspørsmål? Det står jo at man skal smøre kremen bakover også, hele underlivet egentli...er det sånn at man kan få det i baken også? jeg klør VELDIG!!! og det er ikke hemorider...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Er du gravid, skal du ikke bruke stikkpillene. Få i deg nok av probiotika (biola o.l.) Smør med cannesten. Noen sier at ren aloe vera også hjelper. Hvis det ikke går over - spør du jordmor/lege eller hva det nå er du går til kontroll hos.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 Ja, det stememr at man kan få det bakover.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 20:06, du tar feil. Man kan absolutt bruke vagitorier (stikkpiller som du sier) når man er gravid. Det er applikatoren man ikke skal bruke! Man skal altså dytte vagitorien opp med en ren finger.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #13 Skrevet 16. november 2010 Dessuten er det ikke tilstrekkelig å smøre utenpå eller satse på melkesyrebakterier. Melkesyrebakterier kan man bruke forbyggende, men ikke for å behandle en soppinfeksjon. Smører man kun utenpå, komer infeksjonen meget lett tilbake. http://www.canesten.no/export/sites/canesten_nor/no/_galleries/files/NY-can8s.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå