Smil123 Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Prøver å spise sunt og variert med grønnsaker og div hele uken, men behovet for noe søtt i tillegg er der hver ENEST dag!!! Åhhr, blir så irritert på meg selv, for klarer ikke la det være... Er nok ikke enorme mengder, men alikavel... Må liksom ha litt sjokolade, kjeks o.l.. Har lagt på meg ganske normalt, og får stadig høre at jeg ser godt ut, men er alikevel redd for sv sks dia eller sv sk forgiftning... Var på ul i uke 30 og han mente da at bebi var stor for "alderen".. Er jo redd for at den skal bli 5 kg også!! Ikke klarer jeg å være så aktiv som jeg pleier heller for bekkenet hyler etter ingenitng... Men så skal man jo jammen prøve å kose seg noe også da og ikke bli panisk... Er nok av andre bekymringer... Men men.. huff Flere som er litt i samme båt????
littlefairy Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 ja jeg syns det er kjempevanskelig å holde seg unna, og er også bekymra for sv.forgifning og sv.diabetes! tenker masse på det og får dårlig samvittighet... men måå liksom bare! jeg har også lagt på meg normalt, og jordmor syns jeg så så godt ut og ikke lagt på meg så mye så hu sa: fortsett å vær bevisst på hva du spiser, det er bra... da følte jeg meg såå dum som vet med meg selv at jeg spiser det jeg får lyst på der og da... (i normale mengder selvfølgelig da....) og har ellers et sunt og variert kosthold, men det er jo bare dette lille i tillegg da....! så skjønner godt hva du mener! er nå 35 uker på vei så ikke lange tida igjen å "bli flink på", hehe... men skal prøve skikkelig nå den siste tiden... skjerpings...!
Roxiepop - nybakt mamma<3 Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Kjenner meg godt igjen her ja! Tenkte jeg skulle bli flinkere jeg og, har 24 dager igjen til termin - så må skynde meg;-) Hehe.. Babyen er helt normal, og jeg likeså - så bekymrer meg egentlig ikke veldig da.. Litt må man vel få unne seg?? Så lenge man ikke overdriver ;-) Kos deg du! :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Ja, men jeg har funnet ut at fruktsalat med finhakket mørk kokesjokolade med 70 % kakao strødd oppå og litt vaniljeyoghurt (evt. vaniljekesam) døyver søtsuget mitt fullstendig. Jeg er en skikkelig søthungrig person. Ikke bare når jeg er gravid. Jeg kan spise opp til flere sjokolader per dag, uten problemer. Jeg blir sjelden kvalm uansett hvor mye søtt jeg spiser. men den fruktsalaten har hjulpet meg. Det er mye sukker i frukt også, men den er ihvertfall sunnere i den forstand at det skal få blodsukkeret til å svinge mindre, og det er masse næring i det. Kanskje det er noe å prøve??? Jeg spiste masse søtt i mitt forrige svangerskap, men det gikk tydeligvis ikke utover min vekt eller babyens vekt heldigvis. Jeg legger lettere på meg når jeg ikke er gravid, av en eller annen merkelig grunn.
Smil123 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2010 Godt å høre at det ikke bare er meg som er sånn!! Fruktsalat er faktisk noe jeg også har laget flere ganger og det er kjempegodt!! Men takk for tipset med kokesjokolade oppå Har alltid vært søtsugen jeg også før jeg ble gravid, men da var det på en måte lettere å si nei til seg selv fordi jeg trente mye mer og da er det liksom lettere å holde seg på matta også... Nå er mye av samvittigheten dårlig også fordi jeg ikke får trimmet som jeg pleier... Men men.. 48 dager igjen til termin, så kommer nok til å gå hele jula også med all mat og kaker det medfører så JADDA- får prøve å leve på frukstalaten frem til 23/12 hihi Men er alltid godt å høre at det er flere som er i samme båt;)
magica fra tryll Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Jeg er helt avhengig av en boks med røde druer hver dag;) Det har jeg hatt dilla på de tre siste svangerskapene...kanskje derfor ungene mine veier over 4,5 kg;) -Og de elsker druer når de kommer ut..hehe
kjersti83 Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Kjenner søtsuget ja...har kommet de 3 siste ukene. Spiser ikke søtt hver dag men lysten er der ja. Jeg forsøker å spise sunt men kjenner at jeg av og til får lyst på søtt pålegg. Jeg som aldri har likt det særlig godt spiser nå flere ganger i uken syltetøy på brødskiva. Ellers ingen andre dilla eller annet som har forandret seg. Er 29 uker på vei og er også litt redd for hvordan dette skal gå. Har lagt på meg ca 9 kg men vet jo at det kan komme mange kilo de siste mnd. Jordmor har ikke sagt noe og mener jeg har lagt på meg normalt. Får håpe det holder seg slik. Er også redd for sv.sk dia, ikke så redd for sv.sk forgifting. Prøver å putte mandler, valnøtter og frukt i munnen. Hjelper litt noen ganger...men MÅ bare ha godis noen ganger.
urmoderen *mamma* Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Synes ikke dere skal ha så dårlig samvittighet, jeg! Har lest et-eller-annet sted at gravide "skal" ha søtsug, spesielt i tredje trimester. Endel smakstoffer går over i fostervannet, og babyen trenger å like søtsmak siden brystmelk er søt.. Har svangerskapsdiabetes, jeg da, så det blir minimalt søtt på meg, men jeg prøver å finne på NOE som kan ligne søtt En liten Anton Berg med marsipan går akkurat, i ny og ne..
Gulljentene Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Ja, de siste par ukene har det blitt ganske ille :/ Var forholdsvis lite lysten på knask før den tid...heldigvis bare 19 dager til termin
jlille Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Spiser klementiner jeg Masse! Og så har jeg slike "sprekkedager" hvor jeg spiser og drikker akkurat det jeg har lyst på! Cola, sjokolade, ostepop... I dag har jeg spist pepperkaker, drukket cola, spist MASSE is, sjokolade... Får bli grovbrød og melk i morra...ellerno:P
2tettebabyer Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 hehe, slapp av :-) jeg spiste en stoor sjokoladeplate til frokost hver dag i forrige svangerskap og det var bare starten av det jeg fikk i meg på en dag... jeg la godt på meg - en deel for mye, men fødte en jente på 2654 g uten noe svangerskapsdiabetes..... ingen er like, men du trenger nok ikke være bekymret for litt søtt... denne gangen har jeg lært, så nå har jeg en plate med sånn 70% kakao som jeg deler opp så jeg har i en uke. men pittelitt søtt måå jeg ha, spesielt etter middagenm :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå