Gå til innhold

baby 4 uker- hvor mye sover ditt barn på dagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

her soves det kun KORTE lurer (10min-30min), blir mye byssing og kjenner jeg begynner å bli sliiiiiiiiiiiten nå..mini er også plages med mye luftsmerter, gode råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi er 23 dager gammel...

Sover stort sett 6-7 timer fordelt på 4-5 økter i løpet av dagen (hun sjonglerer med klokkeslett og hvilken hvil som varer lengst/kortest), samt sover ca 5-6 timer sammenhengende på natta.

Er noen smådupper til innimellom, men de er over før jeg rekker å ta oppvasken eller gå på do...

Hun sover mye, men skal hun klare å hekte seg innpå etter maratonrundene med mye hyl og skrik så må det vel til...

Målet er å prøve å få henne til å ta lengste dagsøvnen ved 15tida og utover, slik at jeg får konsentrert meg litt om storesøster da:)

Skrevet

Jeg har god erfaring med å tilby søvn ofte (dvs legge barnet ned i senga). Tilbyr søvn hele dagen og natta med... (Prøver å ha han våken min 30 minuter i forbindelse med måltidene på dagen, men det er ikke alltid det går fordi han er så trøtt) Vil han ikke sove, tar jeg han bare opp. Venter 20 min og prøver en gang til. Jeg har barn nr 3 nå, og gjorde det på samme måte sist. Vi sliter litt med at han snur døgnet litt, på den måten at han ofte ikke sovner for natta før 01.00 og har sin mest våkne periode før det. Men regner med at det går seg til etterhvert. Han er ikke urolig, men har det fint når han er våken på kvelden.

Med det første barnet ble det mye byssing og vugging. Bestemte meg tidlig for at jeg ikke orket det med nr 2!

Nå skal det sies at barn er forskjellige, og noen trenger mer byssing enn andre. Gutten min er snart 4 uker gammel. De siste 4 dagene har han hatt vanskeligere for å finne roen. Da har vi båret han litt. Men legger han alltid ned i senga med en gang det ser ut som han blir trøtt.

Hvis man bysser for mye tror jeg at de fortere våkner igjen. De har mange perioder med lett søvn/nesten våken tilstand. Da savner de byssingen hvis de er vant til mye av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...