HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Vi har kommet inn i en "rar" "rutine" føler jeg. Leser om så mange som legger barna sine i 21 tida i denne alderen. Her sovner hun ikke før ganske nøyaktig klokka 01.00. Da sover hun til 06.00ca. blir ammet litt og sover til ca 10. Misforstå meg rett.. jeg klager ikke.. hun sover jo om natta. Deretter sover hun en 3 timers periode på dagen før klokka 16.00. Noen ganger er dette siste gangen hun sover. Men noen ganger dupper hun i 1-2 timer utpå kvelden i 19-20 tia. Det skal også sies at hun plages mye med luft ELLER uro på kveldene mens/etter hun spiser. Skulle gjerne fått henne i seng litt før og fått startet dagen litt før.. noen tips? Eller går det seg til etterhvert? Føler jeg bare sitter å hjelper henne med "luft" fra kl 18 og ut kvelden/natta.. skal til kiropraktor på torsdag, så håper noe kan bli løst der *krysser fingre* Sliter også med ammingen pga at hun får vondt i det hun spiser.. derfor vet jeg aldri om hun har fått nok. Da hun har et stortsuttebehov vet jeg heller aldri om hun er sulten eller bare vil "kose" Høres kanskje ut som et luksusproblem.. men jeg vil gjerne høre om deres hverdag. Føler meg heeelt grønn og ny i gamet.. Tips og erfaringer mottas med stooooor takk
Evigheten Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Hei! Dette er sikkert ikke til så mye hjelp, men min begynte plutselig å sovne for natta rundt 20-21, helt av seg selv da ho var ca. like gammel som din. Før det sovna ho mellom 23 og 01. Ho er 9 uker nå, og legger seg i 20.30-tia. Vi har ikke gjort noe for å endre det. Det bare skjedde av seg selv
nurket4a Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Hei:-) Slik var lillemor også. Kveldene skulle hun bare sitte i fanget og ligge på puppen hele tiden, og hadde mye luft. Helsesøster sa til meg at det var viktig at jeg ikke ga henne pupp for ofte. Når de har luft leter de ofte etter puppen og det gjør bare vondt verre. Dette gikk seg til etterhvert. Men hva om du prøver å vekke henne tidligere på morgenen? Jeg fikk tips om at når babyen hadde vært våken i 2 timer(pluss,minus) så burde jeg legge henne. Så hvis du vekker henne kl 9 bør hun sove igjen rundt kl 11. Sover til 2 og får en dupp kl 16 på en times tid. Når hun da vil sove igjen i 19-20 tida prøv å legg henne på soverommet og når hun våkner gi henne tutten eller prøv å få ut luft. Bare et forslag. Jeg har vært knallhard på dette med når hun skal sove og det å ikke ta henne ut av soverommet når hun er lagt for kvelden. Har holdt på nå i nesten 14 dager og det blir bedre og bedre selv om det er slitsomt:-) Jeg fikk beskjed om at når jeg ikke fikk henne til å sove om kvelden kunne det være at hun var så overtrøtt at hun ikke fant roen. Lykke til
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 16. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2010 Tuuusen tusen takk for svar ! Skal komme tilbake til dere, men akkurat nå har jeg ei lita ei so er utålmodig.. Snakkes! Stooor klem!
mlkg Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Gutten min på snart 4 uker sovner kl 00.00-01.00 hver natt nå. Sover godt hele natta og gjerne formiddagen også. (Får mat ca hver 4 time når han sover). Jeg regner med at det går seg til etterhvert når han blir mer engasjert i det som skjer med resten av familien på dagtid. Til nå har han vært så mye trøtt at det er vanskelig å vekke han på dagen. Selv om han er våken til 01.00 er han ikke urolig. Jeg lar han sove mye på dagen slik at han ikke skal bli overtrøtt. Jeg passer også på å sove litt selv tidligere på kvelden slik at det er greit å være seint oppe. Dette er barn nr 3 for meg, og de andre har lagt seg ca 21.00 i den alderen. Jeg satser på at han også gjør det snart.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 Dette var som å lese om oss, og det er dessverre ganske normalt på denne tiden her etter hva jeg skjønner.... Minsta har rukket å bli 8 uker allerede da, men vi har det stort sett på samme måten enda- som regel ikke natta før 23-24 tiden ca, og mye luft/ urolighet på kvelden. Noen dager klinker hun til og sovner allerede i 22-tida, men det er heller sjeldent. Det er visst helt normalt at de er ekstra urolige på kvelden, og vil ha pupp ofte, fordi vi har mindre melk da. At de sovner seint er det dessverre ikke så mye å få gjort med enda- ikke før ved 3 mnds alder kan man prøve å få mer faste rutiner og leggetider; før den tid skal babyen få styre dette selv (man kan jo ikke nekte et trøtt spedbarn å sove liksom). Som oftest vil de jo rette seg inn mot en mer normal døgnrytme av seg selv før den tid, så det er som regel nok å ta tiden til hjelp- og passe på at det ikke går mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå