LC87 Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Endelig var dagen kommet for å få en ordentlig undersøkelse hos gyn. Etter å ha gått i 7 år på p-piller og ikke noe mensen siden mai (når jeg sluttet på p-pilla), fikk jeg svaret i dag. Jeg har PCO. 23 år gammel sitter jeg nå her, og tankene svirrer rundt. Skal begynne på Provera om 3 uker, og bruke det i 3 mnd i håp om at kroppen skal skille ut eggene den lager. I følge gyn hadde jeg en tykk og fin slimhinne, men masse "hull" altså cyster i eggstokkene, som gjør at eggene ikke slipper. Så da får vi virkelig håpe at kuren hjelper. Kommer nok ikke til å bli gravid de første mnd nei, ettersom jeg faktisk ikke har EL. Er veldig lei meg og frustrert nå merker jeg, og selv om fam sier at det skal gå bra, har jeg en indre sorg. Vet jo ikke om jeg kommer til å kunne bli gravid. Men gyn ville ikke vi skulle gi opp. Har nettopp begynt å finne ut av dette. Og er jeg ikke gravid innen 1 år etter jeg har begynt å få mens, skal vi fortsette med evt Pergo. Ble veldig langt dette her, men føler meg bare så alene. Prøver å tenke hyggelige tanker, og glede meg over den fine fam jeg har, og mitt kommende tantebarn som kommer i april. Motgang gjør en sterkere. Jeg tror at alt skjer av en grunn, men hvorfor dette skjer, vet jeg ikke enda. Vil gjerne høre andres erfaring med evt Provera- PCO
sk Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 hei! skjønner du er litt lei deg,men d går nok rette veien nå, masse lykke til uansett. klem
Metti er håpefull Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Hei gir deg en god klem !! Kan ikke forestille meg hvordan du har det ! Jeg skal også te gyn 3 des pga spotting. E veldig spent på ka de finne da . Har prøvd bli gravid 3 mnd uten hell og har nå begynt på 4 pp... Har hørt om mange som har pco som har blitt gravide.. Så du må ikkje miste helt motet. Tror der e ei side her inne på bim for pcos og .. Masse lykke til ; ) fra metti
gry*a Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Hei Du må ikje gi opp !!!!!! Jeg var 32 år når jeg fikk samme beskjeden og etter femte kuren så var jeg gravid og sommeren etter fikk vi en herlig gutt !!! Hør på gynen og følg rådene hennes/hans og ikke ha sex bare vd eggløsning mn inni mellom også, altså mye og ofte og experimenter gjerne md stillinger, gjør d mer gøy !!!! Ønsker deg masse lykke til, husk når ei gammel kjerring på 32 fikk d til md sammme diagnose så går det nok godt for deg og !!!! Mange oppmuntrende klæmma fra ei på nå 34 som håper vi kan få et søsken t en hærlig 2åring !!!! ;0)
Undretrollet Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 Skjønner at du er trist, og du har all rett til å sørge litt.. Verden er urettferdig! Men du har så mange ting som taler din fordel, du er bare 23 år og har ingen biologisk klokke som tikker på lenge, lagt en plan for hvordan dere skal prøve framover og en familie som har troa Dette går bra skal du se! En i min familie har Pcos og de hadde litt styr for å få seg barn, men resultatet er nå snart to år, og de skal snart i gang med å prøve på en til! Jeg vet at hun hele tiden trøstet seg med at hun hadde tiden på sin side LYKKE TIL!!!
White*Angel Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 Heisann.. Vet hvordan du har det! Selv var jeg 21 år når jeg fikk "dommen". Først når jeg var der i mars 10 sa Gyn at jeg hadde PCO. Masse cyster. Men når jeg var der i August 10 så han på blodprøvene at det var PCOS. Har tatt en del blodprøver og de viser ingen EL. Kun ved bruk av pergo. Men TR er ganske regelmessig, kun noen dager imellom for hver gang. Nå går jeg på dobbel pergo og har hatt endel bivirkninger. Håper du får god hjelp framover:) Kjenner frustrasjonen! Klem!
Esperanza84 - gravid! Skrevet 20. november 2010 #7 Skrevet 20. november 2010 Ønsker deg lykke til! Det ordner seg nok skal du se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå