Gå til innhold

Har en snart 3-årig gutt utbytte av Teknisk museum? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Persille☠Kadalma

Absolutt :-) Tøffe biler, fly etc, mange ting å trykke på og styre selv, legobygging og ellers en hel etasje for barn.

Mine er 4, vi har vært der 5 ganger allerede..ellers er det andre fine museer å dra på:)

Annonse

Er det et krav om at alle må være enige? Har nettopp vært på Teknisk museum, og jeg synes faktisk det ikke egner seg noe særlig for så små barn. Jeg kunne godt ha begrunnet det nærmere, men ser ingen grunn til det. Hun får heller finne det ut selv.

15.33 har du vært der med små barn, fodi det handler ikke om hva du synes egner seg, men om hvorvidt barna synes det er gøy.

Min erfaring er at små barn definitivt synes det er gøy, og det er mange ting og se på, trykke på, og utforske.

Kanskje 15.33 ikke tok turen til underetasjen?

Jo, vi var også i underetasjen. Så svært få små barn der. De få som var der, skjønte nok fint lite av noe som helst. For øvrig er jeg nok i stand til å vurdere hva som egner seg for ulike aldersgrupper uten å måtte prøve det ut på barna.

Annonse

Ja, men det er veldig rart at din opplevelse er så anderledes enn alle andre sin. Og hva betyr skjønte fint lite? Jeg har vært der med flere barn i den alderen og de har storkost seg. Og de vil tilbake dit, gang på gang.

Så noe er det med teknisk museum som de har utbytte av, og som de liker.

Gjest Persille☠Kadalma

Hoi, så bombastisk du er da. Skriver du for å provosere litt og, eller er det bare din mening? Forskjell på barn da? Eller er alle like?

Vi var der først da jentene var nesten 2 år. De syns det var veldig gøy å se på flyene, gå under dem, se på bilene, sitte i en av bilene, trykke og ringe med telefoner, trykke på diverse knapper og få ting til å skje, gøy og titte i butikken utenfor, koselig på kafeen. Og alt som er i underetasjen i tillegg..

Vi var der i 3 timer og de ville ikke dra.

Beklager at jeg var så dum å skrive hva jeg mener i et diskusjonsforum. Det skal aldri gjenta seg. Og så må jeg lære meg at hvis jeg har en selvstendig mening om noe, så regnes det for "bombastisk", ihvertfall hvis man er uenig med Persilledusken.

For en diskusjon dette ble da. Det er jeg som har en treåring som elsker togene og de store bilene.(Og alt i underetasjen)

Min erfaring er altså at teknisk museum er gøy for små barn. Tror ikke datteren min er så veldig sær på det område altså.

Men jeg begynner å tro at den hissige anonyme her inne bare tuller, for så sur for at en del små barn faktisk har utbytte av Teknisk museum har jeg vanskelig for å se for meg at noen kan bli...

Er verken sur eller hissig, men ga noen saklige motforestillinger til den massive hyllesten av Teknisk museum for treåringer. Men hvis dere insisterer på å dra dit og betale inngangsprisen, så velbekomme.

Hvis dere kun er ute etter ja-svar, så er det bare å la være å skrive her inne i det hele tatt. Dette er et forum for diskusjoner, så da får dere tåle en smule uenighet og legge fra dere barnslighetene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...