Gå til innhold

??Hvor lenge lå deres egg i varmeskap før befruktning?

Anbefalte innlegg

Ja.... Fikk ut to egg i går! Ene hadde falt fra, og det andre var ikke befruktet enda. Sykehuset sa at ettersom jeg tok ut på formiddagen, så var det kanskje litt tidlig. Hvor lang tid tok deres?

Føler meg litt tom nå

Fortsetter under...

Vet ikke helt om jeg forstår deg, men du tok ut 2 egg i går, og fikk tlf i dag om at de ikke kunne se noe befruktning ennå?

Jeg fikk også ut 2 egg, tok de ut ca. kl. 10.00 på dagen, og tror de lå i varmeskapet i en times tid før de puttet sæd oppi.

Fikk telefon neste dag, omtrent 24 timer etterpå, og hun kunne bekrefte at begge eggene var befruktet, men det var for tidlig å se om de ville dele seg.

På innsettingsdagen var et delt seg i 4, og ett i 2, dvs. ca. 48 timer etter uttak.

Vet at det tar ca. 24 timer før kjernen fra egg og sæd smelter sammen, så man får krysse fingrene for et litt tregt egg..

Lykke til!

Så det tar ca ett døgn før man ser om det er befruktet? Tok de ut nærmere 12 i går, og la de vel sammen med sæd ett par timer etter? De hadde vel sett på det i dag kl. 09. Håper det er tidlig....lei meg nå, driver og sjekker ut eggdonor

Kan nok være at det var hakket for tidlig, la oss håpe på det! Husker da kona fikk ut tre egg. Da fikk vi beskjed dagen etter om at kun to var befruktet. Men da vi kom på klinikken, hadde også det tredje kommet med, men lå en dag etter de andre. Så det er nok fullt mulig :) Og så lenge det er egg, så er det håp tenker jeg, og håper du ikke kommer til å trenge eggdonor, selv om det er en fantatisk mulighet :)

Tusen hjertelig takk Dette forumet er fantastisk å ha. Jeg er på den andre sjokoladen og skal lage meg skikkelig feit pølse-chili gryteGår håpe disse forvirrede svømmerne til gubben har funnet frem til i morgen da

Annonse

Skjønner godt du er misfornøyd med antall egg etter den dosen med hormoner du har vært igjennom. Det får være en trøst at det er et egg igjen som fremdeles kan bli befruktet.

Skyld på mannen om det hjelper deg (det bruker jeg nesten alltid å gjøre) og hans sperm som bare ligger der i varmeskapet og tror de er på sydenferie. Hallo sperm våkn opp å gjør jobben deres for jeg heier på egget ditt.

Kos deg med god samvittighet

Ikke sant!!! Du skulle sett de når vi fikk se de på storskjerm etter sædprøven. De så ut som en hel haug med pac-man som hadde gått seg vill i en labyrint!!

Jeg har innfunnet meg med at det mest sannsynlig går dårlig. Vi får nok ikke fler forsøk i det offentlige etter det sørgelige showet vi klarte å fremvise heller, så da kommer jeg til å legge nesten tre års prøving på hylla til ihvertfall over jul

Jeg får så vanvittig gode vibber av deg, du fremstår som en hjertevarm person. Ydmyk, klok og rolig Du skal vel i gang igjen nå?

Hææ, uæh fikk dere se på spermien på storskjerm! Hjelpe meg det har jeg ikke lyst til. Har sett spermien for meg inne i hodet mitt allerede etter diagnosen om hans reduserte befruktningsevne. De har halefeil, nakkefeil/hodefeil, svømmer dårlig etc.

Ikke ta sorgene på forskudd. Det kan fremdeles gå bra med befruktning av egget. Det er uansett ingenting du får gjort før du får beskjed i morgen.

Har selv erfart man må mase litt før det skjer noe i det offentlige. Du fikk da ut to egg og det var fire eggposer den måneden. Det var da ikke noe dårlig respons! Neste syklus kan det være flere egg for det bruker å variere fra syklus til syklus. Uansett trenger dere bare ET egg!

Lite tips kommer her (ikke les hvis du ikke føler for det)

Kanskje du kan gå til gynekologen for å få hjelp der neste syklus?Gynekologen kan gi deg pergotime sammen med menopur i normal syklus. Du blir fulgt opp med ultralyd underveis og setter eggløsningssprøyten og gjør selv inseminasjonen(=sex). Har lest om noen som har hatt lite respons på høye doser av hormoner men som har fått ut gode egg på denne måten som har lykkes.

Ikke santJeg har faktisk vurdert den tanken, da betaler jeg kun i tilfelle for pergo samt ul. Pluss at jeg har igjen 150x5 puregon på ampullene etter dette forsøket. Vurderer faktisk å bruke de etter jul eventuellt. Men nå skal det sies at jeg spiste wheat grass så det tøyt ut av øra på meg forrige jul og jan/feb, samt akupunktur. Og jeg ble gravid i mars, men mistet. Hadde hcg på 150000 i uke 4, så den lille hadde mest sannsynlig Downs, stakkar.

Men du burde se på spermen på skjerm, kjempegøy

Ikke santJeg har faktisk vurdert den tanken, da betaler jeg kun i tilfelle for pergo samt ul. Pluss at jeg har igjen 150x5 puregon på ampullene etter dette forsøket. Vurderer faktisk å bruke de etter jul eventuellt. Men nå skal det sies at jeg spiste wheat grass så det tøyt ut av øra på meg forrige jul og jan/feb, samt akupunktur. Og jeg ble gravid i mars, men mistet. Hadde hcg på 150000 i uke 4, så den lille hadde mest sannsynlig Downs, stakkar.

Men du burde se på spermen på skjerm, kjempegøy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...