:o) :o) :o) Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Har hele tiden prøvd å tenke positivt, og prøvd å glede meg over hva jeg har i vente istedenfor å dvele over alle plagene svangerskapet fører med seg.. Men i dag raknet det for meg! Etter noen måneder med bekkenløsning, begynner huset og se ganske forfallt ut... Har ikke fått vasket gulvet på mange uker, og har konstant dårlig samvittighet for samboeren min som må ta seg av det meste, i tillegg til at han holder på å pusse opp soverommene. Det er så mye rot overalt nå, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, for jeg klarer ikke gjøre noe i mer enn 10 min om gangen før jeg må ta pauser.. Noe som gjør at jeg aldri kommer i mål med noen ting, og jeg mister helt piffen til husarbeid! Med nytt mot, skulle jeg begynne å skru sammen en hylle fra ikea til å ha på badet. Må ha litt ekstra skap-plass til den lille kommer til verden, og jeg tenkte at: Dette skal gå fint! Det er jo bare å sitte stille og skru.... Jaddaaa... Først var det MASSE styr å i det hele tatt komme meg ned på gulvet, for så og sette i gang å skru på dette greiene! Hadde så sinnsykt vondt i bekkenet, og da jeg så til min fortvilelse at jeg måtte reise meg igjen for å nå alle delene til hyllen, kom altså tårene... Jeg gråt og gråt.. Begynte å tenke på huset vårt, som ikke ser ut! Og på alt som jeg har lyst å få i orden til den lille kommer. Går rundt med en konstant uro for at han/hun skal melde sin ankomst altfor tidlig, for vil så gjerne få vasket huset skikkelig før dette. Føler det rett og slett er for skittent til å ta en nyfødt baby inn her nå.. I tillegg er vi jo midt i oppussingsfase på soverommene, noe jeg veldig gjerne vil være ferdig med til babyen kommer. Og ikke nok med det, så reiser min kjære på havet på fredag og blir borte i to uker! Så da stopper jo ALT opp her hjemme! Samtidig tenker jeg med skrekk på å gå slik å halte med krykker i TO måneder til!!!! Uff, nei dette var dagens klageinnlegg fra meg. Måtte bare få det ut... Satser på at humøret tar seg litt opp utover ettermiddag og kveld, og at jeg igjen kan se litt positivt på ting!
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 hei kjære deg! har det litt på samme måte selv bekkenet krangler med meg hver dag huset ser ikke ut.... klarer såvidt å lage middag til resten av familien, har jo selvsagt lyst at huset skal være klart til den lille melder sin ankomst... men nå ser det ut til at vi må klare oss med et hus som står på halv åtte... holder på å pusse opp kjøkkenet... så der står det kun en konfyr... eg må på badet eller vaskerommet for å hente vann og det nye kjøkkenet er ikke klart til henting før om 2 uker og eg har termin om en uke og sengen til den lille er ikke komt opp ennå... har du noen som kan hjelpe deg med husvask og sånn så er det jo bedre å bite i det sure eple å spørre om ikke noen kunne hjulpet deg litt så slipper du å sitte å anke på det. men når det er sagt så er det jo bare vi som stiller disse strenge kravene til oss selv... de små i magen bryr seg ikke om hvordan huset ser ut så lenge de har mammane sine og får mat, bleie kos og søvn er de lykkelig de... de krever jo ikke mer... synes egentlig vi som går å venter må prøve å senke kravene våre til oss selv, vi får jo all verdens tid til å ordne huset når vi går hjemme å duller med disse små...er det noen som klager her i huset (tenker da på besøkende som kan være litt bemerkelsesfulle til hvordan ting ser ut) så får de en fin beskjed om at jeg godt kan vise eller fortelle dem hvor ting skal eller ewr så de kan gjøre noe med det... blir som regel slutt på klagingen da... hehe... vet ikke om dette hjalp deg så mye, men sitter i båten med deg eg og :-)
Gjest ________ Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 ser igjen den der, bare å henge opp klær fra en vaskemaskin tar 2 timer nesten her, må jo ta pauser.... har heldigvis noen gode dager innemellom og mange som bryr seg rundt meg mamma har vært å vasket leiligheten gulv og bad to ganger og skal hjelpe meg å vaske ned kjøkken og vinduer før jul <3 godt er det ...ikke alltid like lett å spør samboer om hjelp, får som regel til svar at han jobber hele dagen og trener så han vil slappe av når han kan.... og jeg som går hjemme hele dagen har jo "masse tid" til husarbeid ...masse tid har jeg, men så er det vel en grunn til at jeg er sykemeldt og ikke kan fungere i jobb og.... hushol er en fulltidsjobb jajaja <3 klem
Hera_75 Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Vaskehjelp!!! Det må være vel verdt å bruke penger på det nå.. det er ikke meningen at man skal slite med alt selv. Spør en kompis om å komme og skru sammen ikea møbler. Det blir sikkert godt mottatt.
Margarita -- Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Ja, det kan være tøft å være gravid og å ha så mange plager!! Jeg venter mitt første barn, så har ingen å ta vare på fra før, MEN nok av andre ting jeg må gjøre... Har 3 katter, 1 hund, 1 hest, som virkelig krever sitt. Forrytteren min sluttet bare helt plutselig 6 uker før termin, så nå må jeg opp å stelle hesten hver eneste dag, og det er tungt med så mye smerter i kroppen... Vi har solgt huset, og jeg har ryddet og vasket ut av alt helt selv, fordi vi har begynt å bygge hus, og der er smaboer hele tiden etter jobb.. Jeg har da gått alene hele dagen med smerter overalt, pakket, vasket, stelt dyr, flyttet ting inn til mamma og pappa(hvor vi skal bo et halvt år nå), og merker at jeg er drittlei og litt deprimert... I tillegg har jeg passet et sauefjøs i over en uke nå, med 60 sauer som skal ha mat og stell morgen og kveld. Bært tonn med høy, og fått så sinnsykt vondt i ryggen. Jaja, ta det med ro, hva er det?? Var ferdig med flytteprossesen på søndag, og nå er vi innstallert med alle tinga i kjeller hos mamma og pappa, så nå kan jeg prøve å slappe av de siste 3- 4 ukene til termin.. Søndags kveld svimte jeg av mens jeg prøvde å lage meg noe mat, og da satt jeg å gråt i mange timer... Helt utslitt. Så nå gjør jeg så lite som mulig, og HÅPER at de rundt meg skjønner at dette er for hardt...
Fru Tuttemor Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Kor bor du?? eg kan kom å hjelp deg
:o) :o) :o) Skrevet 16. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2010 Takk for oppmuntrende ord:) Vi har kanskje litt for store forventninger til oss selv ja, er ofte slik.. Godt å vite at vi er flere som er i samme båt hvertfall, og godt å ha noen å klage til når alt virker HELT håpløst! Ser litt lysere på tingene nå.. Får bare ta tiden til hjelp, og være flinkere til å be om hjelp (Selv om jeg HATER å gjøre det)! Ikke annet å gjøre. Vaskehjelp har jeg faktisk vurdert, men økonomien er bare ikke med på den nå rett før jul.. Masse gaver som skal handles inn, i tillegg til mange babyting! Huset får vel bare flyte litt, så får min kjære tre litt ekstra til rett før jul så vi får LITT julekos her! Margarita: Ooioi... Ser at jeg hvertfall IKKE har noe å klage over, når jeg leser hvordan dine dager er. Imponert over deg og innsatsen din, men pass deg så du ikke sliter deg helt ut! Du skal tross alt gjennom en fødsel, og vet ikke hvordan hverdagen blir etterpå. Ta vare på deg selv!
mamma til lillingen Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Har også kjent det sånn til tider, klarer til tider ikke å reise meg fra sofaen alene engang, og har verdens verste samvittighet ovenfor sambo og ikke minst hunden som er avhengig av meg til alt mulig, til og med det å få lufta seg. Om du har ei liste over ting å gjøre før terminen, husk å skrive på hyggelige ting også! Da kan du krysse av når du har gjort de tingene, og får framdrift i planene. Jeg har feks skrevet kino, strikke ferdig babyteppe, re opp babysenga, finne fram små kosebamser osv. Viktig å kose seg også, spesielt når man er så sliten og har vondt i seg selv!
:o) :o) :o) Skrevet 16. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2010 Det var kjempelurt! Har skrevet en liste over ting som skal gjennomføres før jul, (har termin rett over jul) men det er helst kjedelige ting, som vaske ditt og datt. Skal få ned litt kjekke ting på den listen min også, så blir den kanskje litt mer spennende å gjennomføre:)
jlille Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Jeg ser meg rundt og ser på støvet... Og det hadde vært fint om jeg kunne fått det bort, og jeg skal nok få vasket og ryddet så det er rent og pent til min lille kommer, men han kommer nok ikke til å bry seg så mye om det Mamma sa i dag "jul blir det lell", og det blir det jo faktisk.. Viktigere for den lille at vi slapper av, enn at vi stresser med alt vi damer ser med disse argusøynene våre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå