Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Går det fint uten termometer? Har en surra marinert lammestek uten bein..hvor lenge burde den stå for å få den godt stekt? Har varmluftsovn... takker for svar, jeg burde ksnskje begynne med det, for det tar vel noen timer?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Jeg har alltid brukt termometer. Ovnen skla stå på ca 170 grader og den skal steke i ca to timer:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Da vet jeg det i hvert fall. Men jeg har ikke termometer skjønner du og får ikke skaffet det akkurat nå heller
Himmel og hav Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Jeg ville ikke ha stekt den så varmt som hun over her. Vanligvis langsteker jeg den på 80 grader, men siden du sikkert skal ha den i kveld så ville jeg ha stekt den på 125 grader. Beregn ca 1 time steketid pr kg.Om den er liten ville jeg ha brunet den først. Ikke bruk varmluft.Så må du rett og slett bare stikke i den når det nærmer seg og se på kjøttsafta som kommer ut. Husk å la den hvile! http://www.matprat.no/nyttigomkjott_artikkel.aspx?artid=7700
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Ikke stek på så høy varme som 170, da blir steika mest sannsynlig tørr. Og ikke bruk varmluftsovn, det blir ikke bra :-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Åhåå! Da skal jeg høre litt på dere ja. Ok, ikke varmluft..setter den inn nå da, detta blir spennende, hehe
ellen-propellen Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Og så MÅ du kjøpe ett steketermometer.Det er uunnverlig når du skal lage "skikkelig" mat;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå