Gå til innhold

Modning? Stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:)

Bare lurte på om noen kunne forklare meg hva det ligger i disse uttrykkene?? Hvordan vet man om man er moden? Hva gjør jm for å finne det ut?? Og hva skjer når man blir "strippet"????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor tar på seg en hanske og kjenner på livmorhalsen/mormunnen. Hun kjenner etter på konsistens og lengde på livmorhalsen. En avflatet livmorhals som i tillegg er bløt og "sentrert" er moden. Åpning er jo også tegn på modning. Da bruker jordmora fingrene og kjenner etter hvor mange cm åpning det er. Feks: 2 fingre inn er ca to cm. Stripping betyr at hun tøyer og drar litt i vevet slik at det irriterer. Det kan føre til fortgang mot fødsel :)

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Au...

Det hørtes ikke ut som noe jeg gleder meg til ;) Men takk, har lurt på dette selv.. Ikke så greit med alt når man er førstegangs! ;)

Skrevet

Må jo legge til at dette er helt frivillig!

Forrige gang var jeg 11 dager på overtid og gikk i fødsel kun timer etter stripping:)

Ble også strippet i dag, 4 dager til termin. Det kan være litt ubehagelig. Jeg syntes ikke det var nesten noe ubehagelig i dag, og hun kunne ha vært ganske mye mer hardhendt før jeg hadde reagert.

Skrevet

Aha!! Tusen takk for svar:)

Førstegangs her også så mye jeg ikke vet..

Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...