Smil123 Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Heisann:) Bare lurte på om noen kunne forklare meg hva det ligger i disse uttrykkene?? Hvordan vet man om man er moden? Hva gjør jm for å finne det ut?? Og hva skjer når man blir "strippet"????
Jønimi Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Jordmor tar på seg en hanske og kjenner på livmorhalsen/mormunnen. Hun kjenner etter på konsistens og lengde på livmorhalsen. En avflatet livmorhals som i tillegg er bløt og "sentrert" er moden. Åpning er jo også tegn på modning. Da bruker jordmora fingrene og kjenner etter hvor mange cm åpning det er. Feks: 2 fingre inn er ca to cm. Stripping betyr at hun tøyer og drar litt i vevet slik at det irriterer. Det kan føre til fortgang mot fødsel
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Au... Det hørtes ikke ut som noe jeg gleder meg til Men takk, har lurt på dette selv.. Ikke så greit med alt når man er førstegangs!
Jønimi Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Må jo legge til at dette er helt frivillig! Forrige gang var jeg 11 dager på overtid og gikk i fødsel kun timer etter stripping:) Ble også strippet i dag, 4 dager til termin. Det kan være litt ubehagelig. Jeg syntes ikke det var nesten noe ubehagelig i dag, og hun kunne ha vært ganske mye mer hardhendt før jeg hadde reagert.
Smil123 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2010 Aha!! Tusen takk for svar:) Førstegangs her også så mye jeg ikke vet.. Ha en fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå