Gå til innhold

Sår stump, noe annet enn zink salve å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille prins bæsjer veldig ofte så nå har stumpen hans blitt sår :( smører med zink salve hele tiden, men synes ikke det hjelper. Har dere noe annet å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøper man det på apoteket?

Skrevet

Den fåes kjøpt på apoteket. På snuppa mi bruker jeg dr,greve sin zinksalve når hun er bare litt rød. Er det mye er det bare inotyol som duger. :)

Skrevet

han er litt rød over et større område, men har fått et lite sår på stumpen :(

tusen takk, da skal jeg stikke ut å kjøpe det i dag :)

Skrevet

jeg vil anbefale Weleda Calendula zink cream. Fåes kun kjøpt i helsekost og er helt super:)

Skrevet

Hei:)vil anbefale gul vitapan,er veldi bra..ble anbefalt den på fødeavd..:))

Skrevet

supert med så mange gode råd :))) skal teste de ut så håper jeg stumpen hans blir bra igjen :)

Skrevet

Har ikke brukt Weleda selv, men har hørt at den skal være meget bra

Skrevet

Inotyol tar det meste ja- gull verdt for skikkelig sår stump=) Hvis det ikke blir bedre av noen runder med Inotyol kan det imidlertid være sopp, og da er isåfall Canesten løsningen.

Skrevet

Signerer denne, calendulakremen er kjempebra!!

Skrevet

vi fikk anbefalt inotyol da vi var innlagt på barneavd.. er visstnok det eneste de bruker der. og jeg synes den er helt super!!

Skrevet

Inotyol er tjære salve og burde ikke brukes for mye.

Dr greve Pharma Allround krem har gjort underverker på rompa til tusta som blir sår stadig vekk. Hvis bare hun har bæsjebleie på i 5 min blir hun sår.

Skrevet

Hei...

Er ikke så ofte jeg svarer, men håper du leser dette.

Jeg har 4 barn i alder 17 år til 8 mnd...opplevd mang en sår stump, ja t.o.m. hudløs noen ganger. FIkk ett råd av en eldre helsesøster etter å prøvd legemidler på resept,til alternativt til en haug med sårsalver....

Krystallfiolett på apotek. Den er knall blå,pass på at du ikke søler, bruk en Q-tips...smør på, sink over.

Den mest hudløsestump er helt grodd etter 2 dager. Den er bare helt urolig...

Blåfargen på stumpen slites fort av.

Lykke til

Skrevet

Jeg fikk anbefalt morsmelk av en jm. Lite erfaring selv siden snuppas stump ikke har vært så ille (ennå), men hvis du ammer kan du jo forsøke det også? Jeg har forsøkt på litt sår hud, og det ble bedre over natta.

Skrevet

Kan du linke til hvor det står skrevet at Inotyol ikke skal brukes for mye? Det står ingen ting om dette i pakningsvedlegget, så hadde vært fint med informasjon om det.

Skrevet

Jeg har googlet og det eneste jeg finner der er at man ikke skal bruke over lengre tid for huden blir tynnere.

Jeg fikk beskjed om at det av en gammel farmasøyt at tjæresalve ikke burde brukes for mye selv om både helsesøster og lege anbefalte det.

Skrevet

Bepanthen! Fantastisk salve som kan brukes etter hvert bleieskift, og er veldig drøy i bruk. Kjøpes på apoteket. Snuppa har ikke hatt rød stump siden hun var 4 uker gammel (nå snart 5mnd) etter at vi byttet fra zinksalve til den :)

Skrevet

Aselli fra apoteket. Ingen over, ingen ved siden;)

Skrevet

Jeg har også veldig god erfaring med Bepathen.

Skrevet

ja denne fikk vi anbefalt på apoteket :) men det står at man ikke skal ha den på åpne sår?

Skrevet

de på apoteket frarådet denne da den er for psoriasis osv.. hmm.. ble usikker jeg nå.. bruker dere denne for sår stump altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...