Gå til innhold

Status etter jordmorbesøk uke 40.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så da har jeg altså vært hos jordmor :)

SF målet han nådd nye høyder og ligger på 40 cm, absolutt siste streken i diagrammet :) Hun konfererte med sykehuset om det forelå noen grunn for UL, men det gjorde det ikke siden jeg fødte et stort barn sist komplikasjonsfritt.

Ellers er BT like fint som det var vært hele tiden og urin negativ :)

Jeg ba henne strippe meg, og hun var overrasket over hvor modent det var! Hun fikk inn to fingre og kunne lett tøye. "nå mangler du bare rier!" sa hun :)

Så da er det vel bare å vente da! Hun mente også at rulling av brystvorter var det som var noe hensikt i for å framkalle rier. Så da får jeg vel innta sofakroken og rulle litt jeg da :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker det virkelig å rulle brystvortene???:-) synes de er så ømme, jeg.....så det gjør jo nesten vondt!

Skrevet

Tydeligvis! Det frigis oxytocin da, samme som får livmoren til å trekke seg sammen etter fødselen når babyen ammer.

Jeg spurte henne også hvor stor tro hun hadde på seksuelle aktiviteter for å framkalle rier. Og hun hadde mest tro på det hvis jenta nytte det, for da blir det også frigitt oxytocin. Jeg har hørt flere som snakker om at prostaglandinet i mannens sperm kan sette det i gang, men jordmoren holdt altså en knapp på oxytocin. Jeg kjenner egentlig ikke noe glede av sex for tida, hehe, så jeg tror jeg holder meg til å rulle brystvorter jeg :D :D

Jeg syns og det kan være litt ømt, men syns det er ålreit å bare klemme på de akkurat som når man håndmelker, med to fingre :D

Skrevet

Det hjelper IKKE med mindre man er moden da.. :))

Like før det smeller i gang med deg nå da... spennende !!!!

Lykke til !! Snart får du holde babyen din i armene og snuse inn den utrolig deilige lukten av ny baby... *sukk* ;))

Skrevet

Smeller i gang, med ett hørtes det veldig skummelt ut, hehe!! Så nærmt og så fjernt!!

Jeg merker jeg tenker veldig "etappevis" og alle tanker dreier seg om fødselen. Det som skjer når ungen har kommet ut er så veeeeldig langt fram på en måte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...