Lillemy89 Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 jeg er på sengeliggende beskjed etter legens ordre. jeg var moden og hadde en livmorhals på 2 cm for en uke siden. idag har jeg hatt veldig mensmurringer igjen, små blødninger med tykke slimtråder. løs i magen, en følelse av rastløshet. og i magen har det vært rolig idag. stille før stormen kanskje ?
Lillemy89 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2010 jeg har lagt meg rett ut, og håper det roer seg ned igjen nå. da det er fortsatt 7 uker igjen til termin
tine0810 Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Åja, visste ikke du hadde "så lenge" igjen! Da får du ligge stille, og håpe på at nurket holder seg inni magen en stund til!
Lillemy89 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2010 nei, det er i tidligste laget. legene på sykehuset spådde sist uke at det kom til å bli fødsel iløpet av to ukers tid. men jeg kjenner for min del, så ville jeg gjerne hatt ut lille mann. er litt utålmodig og lei. men håper for hans del han blir inne noen uker til iallefall.
knekkebrød Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Hold igjen! Han har godt av noen uker til inni der
Lillemy89 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2010 jeg kniper alt jeg klarer hehe
shari_z Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Vil bare si at dette kan gå bra, babyen din kan holde seg inni magen lenger. Jeg ble innlagt 26 uker på vei med truende for tidlig fødsel, 3 cm åpning og rier. De klarte å stoppe, eller roe ned, riene såpass at de valgte å avvente ks på meg. De var også ganske sikker på at hun ville komme i løpet av en uke. Jeg fikk reise hjem etter 3 uker på sykehuset, like gravid som da jeg ble innlagt. Min baby kom 10 uker senere da jeg var 36 uker på vei, så klarte å holde henne inn mye lenger enn det de trodde. Men for all del, hold deg rolig! Du må ikke gjør noe som helst som kan sett i gang fødsel nå, for her er det virkelig sant at hver eneste dag i magen teller MYE. Og jeg tror at hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt kontakt med føden for å høre med dem. Greit å få deres mening, pluss at hvis det blir prematur fødsel, så er det greit at de er forberedt på det. Lykke, lykke til! Får håpe du holder babyen din i magen i i hvert fall 4 uker til, for da er han ikke lenger prematur!
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Øy! Håper babyen held seg i ro nokre veker til! Sist svangerskap vart eg lagt inn ca i veke 32-33 med 13 mm livmorhals og nebbing (åpning frå innsida av livmora), dei var sikre på for tidleg fødsel...berre spørsmål om kor mykje for tidleg. LIsjeguten kom tre dagar over tida til slutt Håper vertfall babyen din har LITT meir tolmodighet igjen! Sjølv om det nok ikkje er noko farleg om du skulle føde no. Men ville kanskje tatt kontakt med føden? Om du berre er i veke 33 endå så vil du vel få riedempande og lungemodningssprøyte? Det fekk vertfall eg. Etter veke 34 gjer dei ingenting for å stoppe fødsel...
Lillemy89 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 16. november 2010 jeg var innlagt på OBS på føden i en uke. kom hjem på søndag. de har stoppet fødselen med drypp. og ga meg noen tabletter som skulle stoppe riene. jeg har ligget sengeliggende i en uke nå. jeg har fått lungemodnings sprøyte så han skal være mest mulig moden. fikk snakke med mange leger og en fra prematur avdelingen. de forklarte hva jeg kan forvente meg. og når de er så rolige og trygge. så er jeg rolig på at det vil gå bra. grunnen til at jeg fikk dra hjem ifra sykehuset var at det var roet ned,og at de ikke kommer til å stoppe fødselen nå. det skal gå sin gang om den starter. jeg skal bare ligge rolig å slappe av her hjemme også. men jeg bor 10 min ifra sykehuset. så da var det ikke noe fare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå