Gå til innhold

Har smerter i eggstokkene + småblødninger.. Vanlig når man får mensen igjen? Går forresten på cerazette også..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jo litt bekymret. Hadde sex med samboer for noen dager siden og fikk småblødninger etterpå (trenger jo ikke ha noen sammenheng..) I tillegg verker det litt i eggstokkene og føles litt sår ned gjennom skjeden. Nesten som når man er gravid og det kjennes som om babyen skraper der nede. Fikk mensen (eller noe lignende) for noen uker siden, men det var i mye mindre mengde enn jeg brukte å ha før. Begynte på cerazette for 3 mnd siden og har ikke hatt blødninger før nå.

Frister jo ikke akkurat å ha sex nå for tida. Hverken pga blodet eller sårheten. Begynte å bli redd for at det kanskje er noe galt etter graviditeten, men det ville jeg vel ha merket tidligere? Uff hadde ikke lyst til å ta gynekologisk, men kan jo hende jeg må.. :( Noen som vet om dette er vanlig i forbindelse med at mensen kommer tilbake, eller pga pillene? *Håpe håpe*

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Hei du, jeg opplever noe liknende! Begynte på cerazette for 3 uker siden, 2,5 mnd siden jeg fødte nå! Hadde renselse i 7 uker, så et opphold på 3 dager, så fikk jeg mensen (rimelig sikker, skikkelige menssmerter!) Hadde mensen i nesten 2 uker, begynte å dabbe av i helga, men så på lørdagen fikk jeg en megablødning, varte i 10 min, og jeg blødde ut 4 tamponger på den tiden..så stoppet det helt, har skjedd 5 ganger til etter det! Men var ikke vondt før i dag, nå har jeg så sinnsykt vondt i eggstokk området at typen måtte komme hjem fra jobb, for jeg klarer ikke løfte guttungen! Øm i skjeden også, sånn du forklarer..

Var hos legevakt i går, de ville måle hb og sjekke for infeksjoner..Alle prøver var fine, blodtrykket var 116/88, pleier å være 110/60, så det var jo noe høyere, men GU var også bra..Hun sa hun ikke så hele livmorhalsen, men det hun så var fint :)

Skulle ringe hvis jeg fikk flere blødninger eller fikk vondt, og begge delerf skjedde jo i dag! Så legen skulle ringe meg opp ila dagen.

Kanskje det er noe med cerazette å gjøre?? Hmm..Vet ikke helt hvor jeg ville med dette, syte litt!? Hehe ..Mye hjelp var det iallefall ikke :P

Skrevet

Hehe jo takk! Synes det var veldig hjelpsomt faktisk. Spesielt siden du også var øm i skjeden.. Da puster jeg ut og tar heller kontakt med legen hvis det vedvarer. Tror det kanskje er pillene som gjør mensen uforutsigbar og at den kommer litt og litt. Og det gjør vel litt vondt da når maskineriet skal komme igang igjen etter fødsel.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...