MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 De siste dagene har han sittet med hele hånda inni munn, gnager på den! Og hvis jeg tar min hånd og f eks stryker han på kinnet så prøver han "fange" hånda mi med munnen sin og begynner å gnage på den også.. akkurat som det klør litt inni der kanskje? Han har også begynt å sikle LITT, og bli litt sutrete på kveldene.. Jeg tenker tenner, men er ikke det fryktelig tidlig? Kan heller ikke se noe i munnen.. hvor lang tid tar det isåfall fra det begynner å klø til man kan se et lite tegn til tannebiss inni munnen deres? Takker for svar!
Babyønske �� Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Det er veldig vanlig at de gjør dette i den aldreren, og det trenger ikke bety tenner. Tror heller det betyr at de oppdager at de kan få noe inn i munnen. Gutten min gjorde det også, bet og gnog på alt han kom over, og sikkelet rant. Men tennene kom ikke før han var 7 mnd.
Gjest Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Jenta her begynte også tidlig å gnage på hånda, sikle, bruke biteringer osv. og jeg har, utålmodig, ventet på tenner og hørt nå kom de. Hun er 7 måneder i dag, hurra! Men noen barn får tenner veldig tidlig så man kan aldri vite;)
Gjest Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Mitt første barn fikk tenner da hun var 8 mnd. Min baby nå fikk 2 små tenner i underkjeven ved 4mnd så dette er veldig individuelt. Tennene vokser jo "litt i rykk og napp`` før de går igjennom huden så det kan godt være det men barnet pleier i tillegg å få litt feber og veldig urolig på nattestid når tennene er i ferd med å vokse ut da det gjør veldig vondt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Helt normalt at babyer på den alderen der begynner å gnage på hendene sine, det gjør jenta mi også nå- men det betyr som regel ikke tenner fordet! Det går vel mer på at de oppdager hendene sine, og siden munnen er babyens viktigste sanseorgan så skal ALT puttes inn der, også hendene. Gj.snittlig alder for første tann er 6-8 mnd, men størstejenta mi fikk sine to første allerede ved 3,5 mnds alder, så det finnes jo unntak også såklart.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Gutten min holdt på sånn fra han var 6 uker.. Er sånn enda og er 7,5mnd Han fikk sin første tann da han var 4mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå