Gå til innhold

16+4 - og føler lite til graviditeten. Normalt?

Anbefalte innlegg

Begynner å lure litt da jeg merker så lite til graviditeten. Har hittils vært veldig trøtt, men det begynner å gi seg litt. Holder med 8-9 timer per natt.

Eneste jeg kjenner nå er veldig vonde pupper ved kulde.

Er dette normalt? Vurderer å ringe jordmoren får å få høre hjertelyd, men var jo der for 1 uke siden å hørte at alt var normalt.. Vil ikke mase heller!!

Hvordan har dere det?

Fortsetter under...

Det er nok "desverre" helt normalt... Syns selv ukene fra uke 14 og frem til ultralyden er sånne vakuum uker der man bare går og lurer på om det egentlig er noe der.

Forrige sv.skap kjente jeg liv i uke 15, denne gangen ventet mini med å gi lyd til uke 17, så ukene i mellom går man liksom bare og føler seg helt vanlig, bortsett fra en liten mage da...

Men plutselig våkner magen til liv, og jeg synes kanskje de neste 14 ukene er de aller beste med hele svangerskapet. Da får vi muligheten til å bli kjent med mini der inne. Du trenger nok ikke å bekymre deg hvis du hørte hjertelyd i forrige uke. Nå er det nesten ingen mulighet for at det skal gå galt.

Tusen takk for svaret ditt! Det hjelper virkelig!

Gleder meg virkelig til å få kunne kjenne liv, så jeg kan -som du sier- bli kjent med mini :-) Har akkuratt gitt beskjed til arb.giver og resten av familien - og da fikk jeg i dagene ettertid en akutt angst på om fortsatt alt var bra.

Er 14 dager til ord.ul så får roe meg frem til da :-) Håper jeg snart merker litt mer!!

Merker svært lite her også, og det har jeg gjort siden kvalmen ga seg i uke 9. Jeg glemmer litt at jeg er gravid jeg. Hadde det akkurat likt forrige gang også. Før ordinær ultralyd så tenkte jeg at jeg tror det ikke før jeg ser det.

Denne gangen har jeg doppler, og hører hjertelyden selv, så får en påminnelse der innimellom :-).

Satser på at det blir mer virkelig når jeg har vært på ultralyd, og når det snart blir mer bevegelser å kjenne der nede.

"Godt" å høre at det er flere som har det sånn..... er 16 uker i dag.

Merker egentlig ingenting, og lurer noen ganger på om det i det hele tatt er noe der. Tenkte å ringe jordmor i morgen for å få komme innom og høre etter hjertelyd, er så lenge å vente til uke 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...